Citat:
Ursprungligen postat av
nyigbg
Han måste ju byta lag till nästa säsong. Han har nu provat att nå så långt han kunde. Provat på den bästa liga. Varför inte at ett steg ner som Berg och bli stjärna i tex Grekland?
Få konstant speltid, vara en avgörande spelare i sitt lag.
Han måste ingenting
Tror inte på Grekland för honom. Ska starta en tråd någon gång när jag har mycket tid över där jag ska klargöra för den minst uppmärksammande delen av talangutveckling vilket är: Träningsmöjligheter och utvecklingsmiljö.
Citat:
Ursprungligen postat av
nyigbg
Vad tror vi om Frankrike för honom? Fortfarande för tufft? Ganska svårt att göra mål. Han platsar inte i topplagen heller så inte så kul.
Grekland, Portugal, Turkiet, Ryssland?
Jag tycker nog ett topplag i Grekland är det optimala. Han kan glänsa där som Berg och vinna skytteligan, vinna titlar, tjäna bra, spela CL, fint väder.
Turkiet och Ryssland är mer eller mindre direkt skadliga träningsmiljöer, största anledningen varför Rysslands landslag håller sämre klass än Sverige. Så där handlar det mer om att konservera den miljön man hade innan man kom till ligan.
Finns inget ställe som är bättre på att förädla och ta "begränsade råämnen" och göra de till elitfotbollsspelare än Iberien. I JG fall ska han tänka maximal utveckling och utbildning av sitt fotbllskunnande tills han är 28 sen kan han börja tänka avkastning.
Han saknar toppfart men har ett ryck första två tre metrarna i takt med en skottfint, och att han kan skjuta i flykten. Finns bättre spelare än JG som klarat sig med det Huntelaar bland annat.
Jag tycker att han fram till 28-29 ska jobba på att lära sig så mycket fotboll som möjligt då han verkligen har rätt karaktär för att bli bättre.
Han gör sig bäst mot lågt sittande försvar när laget jagar en kvittering så hans avkastningslag bör givetvis bli ett topplag halvt på dekis som bottenlag backar hem mot där man kan slänga in Guidetti sista 15-20 och där han kan bloda in unga talanger i cupmatcherna där han får starta.