2017-12-25, 02:32
Medlem
Afonso blev ju skyttekung i Holland och fick reppa landslaget. Sen cashin i nåt arabland.
Citera
2017-12-25, 02:36
Medlem
patriss avatar
Ganso var väl en sån där supertalang som nämndes med Neymar. Dom spelade i Santos samtidigt har jag för mig. Ganso skulle vara nästa Kaka
Citera
2017-12-25, 07:50
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
ZM - tack för länken. Intressant läsning.

Afonso Alves som spelade och sprutade in mål i Örgryte. Sedan blev det tystare.

Många brassar och afrikaner i Allsvenskan som aldrig lyckas utanför Sverige. Håller Allsvensken verkligen så dålig klass?

Framtidens namn i tråden kommer att vara Carlos Strandberg, har jag en känsla av.
Du måste skoja om du glömt så mycket om Afonso A.?
Citera
2017-12-25, 07:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Du måste skoja om du glömt så mycket om Afonso A.?

Han gjorde dock bara två säsonger i Holland, hans storhetstid var utan tvekan i Sverige, så att säga att han lyckades utanför våra gränser är faktiskt att ta i.

Dock hade jag glömt att han spelade i Malmö innan äventyret i Holland, så lite rätt har du.

Edit: citerade fel person. Jaja.
Senast redigerad av GenesisP 2017-12-25 kl. 07:59.
Citera
2017-12-25, 15:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Han gjorde dock bara två säsonger i Holland, hans storhetstid var utan tvekan i Sverige, så att säga att han lyckades utanför våra gränser är faktiskt att ta i.

Dock hade jag glömt att han spelade i Malmö innan äventyret i Holland, så lite rätt har du.

Edit: citerade fel person. Jaja.

Du skojar? Hans peak var definitivt när han spelade i Holland! Hans tid i Malmö var bättre än hans tid i Örgryte. Du är helt snett ute.
Citera
2017-12-25, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Du skojar? Hans peak var definitivt när han spelade i Holland! Hans tid i Malmö var bättre än hans tid i Örgryte. Du är helt snett ute.

Om du kallar två säsonger i Holland i ett mittenlag för "peak" får det stå för dig. Bevisligen var han då en mycket begränsad spelare. Hans rätta miljö var Sverige och Allsvenskan. Här presterade han jämnast och över lång tid.

Många mediokra spelare har genom åren dundrat in mål i Holland för att sedan totalfloppa i bättre ligor.

Men visst, det är en smaksak, och vi tycker olika. Ingen big deal egentligen då fotboll är en subjektiv upplevelse.
Citera
2017-12-25, 15:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Om du kallar två säsonger i Holland i ett mittenlag för "peak" får det stå för dig. Bevisligen var han då en mycket begränsad spelare. Hans rätta miljö var Sverige och Allsvenskan. Här presterade han jämnast och över lång tid.

Många mediokra spelare har genom åren dundrat in mål i Holland för att sedan totalfloppa i bättre ligor.

Men visst, det är en smaksak, och vi tycker olika. Ingen big deal egentligen då fotboll är en subjektiv upplevelse.

Han gjorde 45 mål på 39 matcher. Det är mycket även i Holland. Han blev utsett till årets spelare i Holland och fick göra 8 landskamper för Brasilien. Du kan omöjligt vifta bort det som obetydligt i jämförelse med vad han åstadkom i allsvenskan. Att han floppade efter det, det håller vi med varandra om tror jag, men det du jiddrar om annars är bara ett löjligt försök att t sminka över din okunskap.

Vi kan ju snegla på vilka utöver Afonso som har gjort över 30 mål under samma säsong i Eresdivisie...

Wilfried Bony, Luis Suarez, Bas Dost, Klaas-Jan Huntelaar, Mateja Kezman, Ruud Van Nistelrooy, Nikos Machlas, Ronaldo, Marco van Basten....

Okej, Kezman floppade hårt sen, och alla dessa blev inte världsstjärnor, men kom inte och säg att 30+ baljor på en säsong i Holland säger nada.
Senast redigerad av Trollfeeder 2017-12-25 kl. 15:21.
Citera
2017-12-25, 16:09
Medlem
Citat:

Du är helt snett på denna. Var inte envis, du vet att han har rätt.
Citera
2017-12-25, 18:12
Medlem
Rdealss avatar
Citat:

Kom tvåa i guldskon, pga att mål i Holland ger mindre poäng vilket gjorde att Totti till slut vann guldskon det året.
Citera
2017-12-26, 01:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Du är helt snett på denna. Var inte envis, du vet att han har rätt.

Om folk kan sitta och ifrågasätta Maradona och tycka att han t ex är överskattad, tror du då att det finns några fotbollssanningar över huvud taget?
Senast redigerad av GenesisP 2017-12-26 kl. 01:25.
Citera
2017-12-26, 12:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Om folk kan sitta och ifrågasätta Maradona och tycka att han t ex är överskattad, tror du då att det finns några fotbollssanningar över huvud taget?

Dom är såklart lika virriga som du är i det här fallet.
Citera
2017-12-26, 13:18
Medlem
Rdealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Ganso var väl en sån där supertalang som nämndes med Neymar. Dom spelade i Santos samtidigt har jag för mig. Ganso skulle vara nästa Kaka
Stannade i Brasilien för länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in