Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mmmm... du kan ha rätt i mycket du säger. Svårt det där. Men att vara 16 år oh råka ut för en sån kille. Gräsligt.
Har det kommit fram att hon var 16 år när hon träffade Lille Billy? Jag trodde att de varit tillsammans i 5 år.
Citera
2017-12-24, 18:48
Medlem
Citat:
Det är ju en sak att bli förälskad i en snubbe som senare visar sig vara en elak jävel. Men hur fan kommer man från att vara en loser till att bli en mördare? Hon var misshandlad över hela kroppen och sedan ihjälslagen med den där hammaren. Efterföljande städning var också omfattande. Hur fan är man funtad då. Och vad vill han med att slå henne under relationen? Varför gör man sånt? Är det drogerna som ställer till det i huvudet på honom eller var han helt enkelt sån från början?

Om du läser på hans facebook så verkar han inte vara någon snilleblixt när han är utan droger (om han nu har skrivit där opåverkad). En totalt ointressant snubbe vars enda intresse vid sidan av droger var bilar..
Men, eftersom du har hängt med här på FB redan ett tag och läst igenom en och annan kriminaltråd så måste du väl ha förstått hur illa det kan gå ibland pga missbruket. Tänk på knivningen i Skanstull där 3 snubbar skulle ha haft en "trevlig kväll" och den slutade med att en av dem högg ihjäl en annan (pga paranoia).

Jag fattar inte hur folk törs droga sig. Än mindre förstår jag "varför" - när det nu finns sprit att köpa..
Citera
2017-12-24, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Har det kommit fram att hon var 16 år när hon träffade Lille Billy? Jag trodde att de varit tillsammans i 5 år.
Om mitt minne inte sviker så tror jag de har känt varandra i fem år, men varit ihop i tre år.
Citera
2017-12-24, 18:50
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Absolut. Gräsligt helt oavsett ålder.
Men grejen är att vem som helst kan "råka ut" för tråkiga typer. Dock stannar inte vem som helst i en relation som är ohälsosam.

Sen är det också så att vilken som helst tonåring blir inte intresserad av en missbrukande looser. Lika lite som vilken som helst ekonomiassistent blir inte intresserad av en kåkfarare.

Men det finns en kvinnotyp som intresserar sig för dessa killar. De tror sig kunna handskas med dem. "Bota" dem. Och otroligt nog tycks de själva få ut något av detta umgänge :-o

Kanske är det frågan om någon sorts "protest" också. Dvs. att de umgås med människor som andra skulle rata plus att de lyder inte när andra säger till dem att sluta umgås med drägget.

Jag tycker du ska ta ställning i frågan angående Billys skuld eller inte, du slår bort alla påståenden om att han är skyldig eller inte skyldig. Du snärjer in användare på forumet i andra disskussioner men du svarar aldrig på frågan : är Billy skyldig till mordet på Tova Moberg? Ja eller nej.

Vi vet vad tingsrätten hävdar. Och kom nu inte med något annat påstående om Tovas skuld eller ej, svara bara på Ja/Nej frågan.
Citera
2017-12-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om du läser på hans facebook så verkar han inte vara någon snilleblixt när han är utan droger (om han nu har skrivit där opåverkad). En totalt ointressant snubbe vars enda intresse vid sidan av droger var bilar..
Men, eftersom du har hängt med här på FB redan ett tag och läst igenom en och annan kriminaltråd så måste du väl ha förstått hur illa det kan gå ibland pga missbruket. Tänk på knivningen i Skanstull där 3 snubbar skulle ha haft en "trevlig kväll" och den slutade med att en av dem högg ihjäl en annan (pga paranoia).

Jag fattar inte hur folk törs droga sig. Än mindre förstår jag "varför" - när det nu finns sprit att köpa..
Att han inte är intelligent är inte svårt att läsa sig till. Och droger gör ju inte människan smartare direkt. När korkade människor drogar ner sig, så blir de dummare än tåget. Fast sprit är inte bättre det egentligen. En redan arg människa blir ännu argare när spriten rinner nerför strupen. Känslor förstärks av alkohol. Och Billy var arg på Tova. Och både krökat och drogat sig den kvällen om jag förstod rätt.
Citera
2017-12-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Jag tycker du ska ta ställning i frågan angående Billys skuld eller inte, du slår bort alla påståenden om att han är skyldig eller inte skyldig. Du snärjer in användare på forumet i andra disskussioner men du svarar aldrig på frågan : är Billy skyldig till mordet på Tova Moberg? Ja eller nej.

Vi vet vad tingsrätten hävdar. Och kom nu inte med något annat påstående om Tovas skuld eller ej, svara bara på Ja/Nej frågan.

Om jag får hoppa in.... Finns ju ingen här i tråden som tycker något annat än att Billy är skyldig till mordet på Tova.

Däremot har vi snackat en del om vikten av självbevarelsedrift när det gäller det lämpliga i att umgås med såna här idioter, när man vet hur våldsamma de är. Och hur viktigt det är att föräldrar sätter stopp för umgänget, om det så innebär att placera dottern på klosterskola i Schweiz, oavsett hur förbannad hon blir.
Citera
2017-12-24, 22:16
Medlem
Citat:
Att han inte är intelligent är inte svårt att läsa sig till. Och droger gör ju inte människan smartare direkt. När korkade människor drogar ner sig, så blir de dummare än tåget. Fast sprit är inte bättre det egentligen. En redan arg människa blir ännu argare när spriten rinner nerför strupen. Känslor förstärks av alkohol. Och Billy var arg på Tova. Och både krökat och drogat sig den kvällen om jag förstod rätt.

Om Tova inte hade knarkat då skulle hon ha haft en mycket rakare och ärliga relation med sina föräldrar. Och då kanske skulle hon ha kunnat förklara för dem bättre vad i hela fridens namn hon såg i den där loosern. Därutöver skulle hon kanske inte ens ha fastnat i honom, eftersom hon a) skulle ha kunnat tänka klarare b) inte hade behövt hålla på med drogerna tillsammans med honom bakom föräldrarnas rygg.

Hade Tova druckit vin på helgerna med sina kompisar då tror jag inte att det skulle ha varit en "issue" hon inte kunde berätta för sina föräldrar. De var ju inte emot att hon "festade".

Vill man droga sig i fred är en kåk mitt i skogen ett perfekt ställe att träffas på..
Senast redigerad av sno 2017-12-24 kl. 22:18.
Citera
2017-12-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Om jag får hoppa in.... Finns ju ingen här i tråden som tycker något annat än att Billy är skyldig till mordet på Tova.

Däremot har vi snackat en del om vikten av självbevarelsedrift när det gäller det lämpliga i att umgås med såna här idioter, när man vet hur våldsamma de är. Och hur viktigt det är att föräldrar sätter stopp för umgänget, om det så innebär att placera dottern på klosterskola i Schweiz, oavsett hur förbannad hon blir.

Tack! Detta har nu upprepats i denna tråd x-antal gånger likaväl som andra trådar. Dvs. att endast gärningsmannen är "skyldig" till dådet.

Konstigt överhuvudtaget att man måste behöva påpeka detta :-o

P.S. God Jul :-)
Citera
2017-12-25, 00:39
Medlem
David_Ss avatar
Billy kommer dömas utan tvekan, tyvärr kommer horungen sitta på en avdelning med andra sexdömda, men man kan hoppas att någon på den avdelningen trots det tycker att ett mord på en oskyldig ung flicka är ett övertramp och ger honom ett helvete under sin fängelsetid.

Tror inte horungen kommer dömas till rättspsykiatrisk vård.
kom igen, snubben torterade en ung NAIV tjej både psykiskt & fysiskt för att sedan slå ihjäl henne.
Men han kommer leva resten av livet med vetskapen om att han ALDRIG någonsin kommer att känna sig trygg. Horungen är hatad av ALLA i samhället.

Någon borde visa honom vad riktig ondska är
Citera
2017-12-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Billy kommer dömas utan tvekan, tyvärr kommer horungen sitta på en avdelning med andra sexdömda, men man kan hoppas att någon på den avdelningen trots det tycker att ett mord på en oskyldig ung flicka är ett övertramp och ger honom ett helvete under sin fängelsetid.

Tror inte horungen kommer dömas till rättspsykiatrisk vård.
kom igen, snubben torterade en ung NAIV tjej både psykiskt & fysiskt för att sedan slå ihjäl henne.
Men han kommer leva resten av livet med vetskapen om att han ALDRIG någonsin kommer att känna sig trygg. Horungen är hatad av ALLA i samhället.

Någon borde visa honom vad riktig ondska är

Killarna som spöade Anders Eklund kanske kan spöa på Billy också? Han lär väl hamna på Norrtäljes sexbrottsavdelning förr eller senare kan jag tänka mig.
Citera
2017-12-25, 11:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Killarna som spöade Anders Eklund kanske kan spöa på Billy också? Han lär väl hamna på Norrtäljes sexbrottsavdelning förr eller senare kan jag tänka mig.
Varför skulle han hamna där?
Han döms inte för sexbrott utan för mord och misshandel.
Dessa brukar avtjäna på samma avdelningar som andra mördare och inte på specialavdelningar.
Citera
2017-12-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Varför skulle han hamna där? Detta är mord. Och inte i samband med våldtäkt eller liknande. Utveckla det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in