2017-12-23, 13:35
Medlem
Oldsberg är även han kritisk. Med rätta.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8w6elE/ingvar-oldsberg-rasar-mot-julvardarna
Citera
2017-12-23, 16:44
Medlem
Svantevits avatar
Håller med Weise, Mede, Oldsberg m.fl. julvärden måste sända live! Jag tänker framför allt på alla människor som firar jul ensamma och på barn som har föräldrar som dricker. Julvärden blir ett slags sällskap för dessa och då är live-känslan viktig.

Om de vill ha med något kort förinspelat inslag så visst, men de ska f*n sitta och tända ljuset i direktsändning, något annat är skandal!
Senast redigerad av Svantevit 2017-12-23 kl. 16:47.
Citera
2017-12-23, 16:49
Medlem
Wutnoshits avatar
Ha! Älskar hur alla rasar mot Erik och Lotta, skit ska skit ha. Jag säger som Petra, hoppas det inte blir någon tradition.

Vi i min familj har valt att se Arne i 3:an innan vi slår över till Kalle Anka kl 15, jag hoppas fler gör det så SVT inte gör om samma misstag nästa år.
Citera
2017-12-23, 18:28
Medlem
Säger som Mandelman’asså’. Vem fan orkar bry sig om vem som är julvärd! Det ska vara så storslaget med alla värdar på tv och sommarprogram, men jag tror att mainstream skiter i vilket! Bara media och PK som orkar bry sig🎅
Citera
2017-12-23, 23:16
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssvenne
Säger som Mandelman’asså’. Vem fan orkar bry sig om vem som är julvärd! Det ska vara så storslaget med alla värdar på tv och sommarprogram, men jag tror att mainstream skiter i vilket! Bara media och PK som orkar bry sig🎅

Julvärdens uppgift har ju alltid varit att sitta ned och hålla de utsatta och ensamma barnen sällskap, samt att påa julens tv. Erik och Lotta kommer ju ha allt förinspelat och fira jul hemma hos sig med sin familj, vilket motsäger hela vitsen med att ens ha en julvärd. De bör sitta där i en studio och samtala emellan programmen för att vara ett sällskap och för att visa att de också firar jul ensamma det året.
Citera
2017-12-24, 09:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit
Julvärdens uppgift har ju alltid varit att sitta ned och hålla de utsatta och ensamma barnen sällskap, samt att påa julens tv. Erik och Lotta kommer ju ha allt förinspelat och fira jul hemma hos sig med sin familj, vilket motsäger hela vitsen med att ens ha en julvärd. De bör sitta där i en studio och samtala emellan programmen för att vara ett sällskap och för att visa att de också firar jul ensamma det året.
Ja, det är liksom halva grejen, och ingår i uppdraget. Att de är ett äkta par är redan det "fel", men direktsändning hade vägt upp en del. Riktigt kass, och jag förväntar mig att ordningen återställs till nästa år. De får väl bredda sin rekrytering något annars, om kändisarna har för stora krav...
Citera
2017-12-24, 11:43
Bannlyst
Jag har ett starkt argument för att sända direkt, och det är att jobbet som julvärd kanske är det mest prestigefyllda uppdrag man kan få som tv-kändis! Det känns inte som det är på allvar om programmet är förinspelat.

Personligen tror jag SVT gör fel när dom bjuder in senaste årens ganska unga människor. Man ska komma ihåg att det finns många människor som är ensamma på julafton, och då kanske en lite äldre person kan kännas som ett bättre sällskap.

Till slut tror jag inte heller att årets julvärdar skulle kunna fungera på egen hand, på samma sätt som om endera halvan av Filip & Fredrik skulle vara julvärd.

Årets julvärdar är heller inte på något sätt folkkära på samma sätt som Arne Weise, Oldsberg eller någon annan från det lite äldre gardet.

Fortsätter den här trenden med att föryngra SVT kommer vi kanske få se André Pops och Karin Magnusson nästa år...

Jan Malmsjö är ju rätt gammal numera, men jag tror han skulle bli en fantastisk julvärd! Gärna tillsammans med sin fru Marie Göransson.

- - -
Med det sagt önskar jag er en God Jul!
Citera
2017-12-24, 12:05
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaellkillen
Jag har ett starkt argument för att sända direkt, och det är att jobbet som julvärd kanske är det mest prestigefyllda uppdrag man kan få som tv-kändis! Det känns inte som det är på allvar om programmet är förinspelat.

Personligen tror jag SVT gör fel när dom bjuder in senaste årens ganska unga människor. Man ska komma ihåg att det finns många människor som är ensamma på julafton, och då kanske en lite äldre person kan kännas som ett bättre sällskap.

Till slut tror jag inte heller att årets julvärdar skulle kunna fungera på egen hand, på samma sätt som om endera halvan av Filip & Fredrik skulle vara julvärd.

Årets julvärdar är heller inte på något sätt folkkära på samma sätt som Arne Weise, Oldsberg eller någon annan från det lite äldre gardet.

Fortsätter den här trenden med att föryngra SVT kommer vi kanske få se André Pops och Karin Magnusson nästa år...

Jan Malmsjö är ju rätt gammal numera, men jag tror han skulle bli en fantastisk julvärd! Gärna tillsammans med sin fru Marie Göransson.

- - -
Med det sagt önskar jag er en God Jul!

Richard Olsson är ju också en kandidat, inte för att jag tittar på ''Vem vet mest?'' men det är ju såvitt jag vet ett väldigt folkkärt program med en bra programledare. Så hellre Richard än Erik och Lotta.

Ps. Andre Pops har redan varit julvärd och vill kanske inte vara det en gång till så du kan vara lugn där
Citera
2017-12-24, 13:28
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit
Ha! Älskar hur alla rasar mot Erik och Lotta, skit ska skit ha. Jag säger som Petra, hoppas det inte blir någon tradition.

Vi i min familj har valt att se Arne i 3:an innan vi slår över till Kalle Anka kl 15, jag hoppas fler gör det så SVT inte gör om samma misstag nästa år.

Det ironiska är att Arne också är förinspelad. Han som gjorde så stor affär av just det.
Han är verkligen en löjlig figur.
Han tycker att han gör nutida julvärdar en ynnest om han ringer upp dom.
Erik och Lotta är säkert glada att dom slapp höra hans sluddriga stämma ge råd om hur man tänder ett ljus.
Senast redigerad av Slottsherre 2017-12-24 kl. 13:51.
Citera
2017-12-24, 15:03
Medlem
Sämsta skitet jag sett på länge!
Citera
2017-12-24, 15:04
Medlem
freeriderXIIs avatar
Filip och Fredrik skulle kunna köra en Piff och Puff imitation där de hoppar ut i en tecknad vinterfilm.
Citera
2017-12-24, 15:07
Medlem
freeriderXIIs avatar
Nu kör de tomtemarschen ( Franz Schuberts Militärmarsch.) utan den dansande juden och tidigare i filmen den hoppande glada svarta flickan, censur.

Man får inte vara så känslig.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-12-24 kl. 15:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in