2015-09-13, 18:38
Medlem
Hej!
I Ängelholm precis vid småbåtshamnens busshållplats finns det ett övergivet hus, Är det någon som vet någonting överhuvudtaget?
Bilen som stått orörd utanför det i drygt ett år flyttades nu i veckan så därför vi blivit extra nyfikna.
Vi har regelbundet kontrollerat dörrar, tak osv. för att se om vi kan ta oss in helt enkelt. Spindelväven på alla dörrarna var helt orörd men saker på insidan (Som man kan se genom fönstren) Hade flyttat på sig härom natten.
Ber om ursäkt för osammanhängande text lol.
Citera
2015-09-14, 10:37
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabolousunicorn
Spindelväven på alla dörrarna var helt orörd men saker på insidan (Som man kan se genom fönstren) Hade flyttat på sig härom natten.
Har ni missat en dörr kanske? Källardörr??? Annars är det kusligt...
Citera
2015-09-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Har ni missat en dörr kanske? Källardörr??? Annars är det kusligt...

Vi har kontrollerat varje centimeter av huset, det skulle vara om det fanns någon sorts underjordisk ingång men tvivlar starkt på det.
Citera
2016-01-16, 14:44
Medlem
Ankan007s avatar
någon som varit inne i huset och kollat eller?
Citera
2016-02-01, 00:31
Medlem
Nyligen sålt och upprymning påbörjad. Huset har ägts av en äldre man tror jag. Nu har de skogat på tomten så tyvärr inte övergivet mer.
Citera
2016-02-01, 13:19
Medlem
Ankan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av music99
Nyligen sålt och upprymning påbörjad. Huset har ägts av en äldre man tror jag. Nu har de skogat på tomten så tyvärr inte övergivet mer.

ok!, tack för infon! får hitta annat runt Ängelholm då
Citera
2016-02-01, 16:08
Avslutad
Säg till om ni hittar ett annat hus i Ängelholm. Så kanske jag är på!
Citera
2016-02-01, 21:16
Medlem
Ankan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Säg till om ni hittar ett annat hus i Ängelholm. Så kanske jag är på!

jag är sugen på lite jakt!
Citera
2016-02-21, 20:46
Medlem
Finns jättemycket i krokarna kring Ängelholm Kan outa några som inte längre är av intresse för mig själv. Längst gamla vägen mot Helsingborg ligger två hus. Ett gult hus och precis innan Hasslarp ligger ett grått. Dock fick jag lite vibbar av att någon rår om det gråa huset sist jag var där men högst oklart då ytterdörren står öppen. Bakom äldreboendet i Strövelstorp ligger också ett övergivet hus men sist jag var där stod en bebodd husvagn bakom huset och flera bilar och motorcyklar utanför så vet inte om det blivit uppköpt eller nått men nog värt att hålla koll på! Finns ett hus mitt i villakvarteren i Epadalen inne i Ängelholm.
Tar man sig längre ut kan jag tipsa om en gård i Laholm men ägarna har innan de lämnat spikat för brädor för dörrarna. Jag själv försökte inte ens ta mig in men om någon har annan moral än mig så är det nog hyfsat lätt att ta sig in med rätt verktyg.
Citera
2016-02-22, 11:59
Medlem
Ankan007s avatar
tackar för infon! får väl ge mig ut en dag med cykeln då!
Citera
2016-09-20, 13:44
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabolousunicorn
Hej!
I Ängelholm precis vid småbåtshamnens busshållplats finns det ett övergivet hus, Är det någon som vet någonting överhuvudtaget?
Bilen som stått orörd utanför det i drygt ett år flyttades nu i veckan så därför vi blivit extra nyfikna.
Vi har regelbundet kontrollerat dörrar, tak osv. för att se om vi kan ta oss in helt enkelt. Spindelväven på alla dörrarna var helt orörd men saker på insidan (Som man kan se genom fönstren) Hade flyttat på sig härom natten.
Ber om ursäkt för osammanhängande text lol.

Ursäkta att jag är sen men dem kan ha varit i väg på långresa, skällderviken förorten till Ängelholm. Eller ja småbåtshamnen är känt som där dem rika bor. Då snackar jag inte har råd till hus utan äger en del båtar eller något. Så dem kanske är iväg längre resor.
Citera
2017-12-24, 03:05
Medlem
För att väcka liv i en död tråd så står de ett hus på Epadalen vid lekparken (södra sjukhuset) på Fridhemsgatan.

Ganska fallfärdigt hus om man säger så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in