Citat:
Ursprungligen postat av
Latare
Det är en frihet som demokratier har, att lämna för något man tycker är bättre eller för att man vill prova på något annat. Utan att få ett skott i ryggen. Känner man att man vill tillbaka. Då åker man tillbaka.
Även du är berättigad att lämna landet för nordkorea som verkar vara din ideal-diktatur ... om de släpper in dej...
Så sött det låter, kanske lite väl sött - eftersom demokrati och migration inget har med varandra att göra.
Om det hade haft det, då hade jag förväntat mig se miljoner fattiga indier i Sverige just nu - de kommer ju från en "demokrati", så man kunde ju då vänta sig att de dyker upp i Sverige, inte sant? Men nej, inte många dyker upp. Istället var det mest syrier som kom förra året.
Att det kom mest syrier bekräftar egentligen min tes: livschanserna är bättre i Sverige än i Syrien, alltså kommer de om de släpps in. Släpp in Indierna och de kommer att ta över Sverige. Släpp in folket från DFR Korea, och de kommer hit i tiotusentals och jobbar. Jag menar, DFRK har inga problem att låta sitt folk arbeta i Sverige. Det är ju omvärlden som inte vill släppa in dem och med senaste resolutionen i FN skall ju alla koreaner som arbetar utomlands kastas ut inom 24 månader.
Alltså, inse nu att Sverige erbjuder svenskarna dåliga livschanser: därför flyr svenskarna. DFR Korea erbjuder sitt folk bättre livschanser än vad som erbjuds på annat håll, därför flyr de inte, utan stannar.