Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-22, 12:27
  #241
Medlem
Tror att TS trollade. Men annars är det ju en jättesignal att vi är på toppen av bubblan när kreti och pleti tar blancolån för att köpa Bitcoins/silver/Framfab eller vad det nu kan vara.
Citera
2017-12-22, 14:16
  #242
Medlem
black_devils avatar
om du köper bitcoins idag är det stor risk att du gör en förlustaffär insåg tom jag den störtdyker just nu o då e jag trots allt nybörjare när det gäller bitcoin beslutade mig för o inte köpa några. utan väntar tills den störtdyker ännu mer

https://bt.cx/sv/bitcoin-kurs/
Citera
2017-12-22, 14:28
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av black_devil
om du köper bitcoins idag är det stor risk att du gör en förlustaffär insåg tom jag den störtdyker just nu o då e jag trots allt nybörjare när det gäller bitcoin beslutade mig för o inte köpa några. utan väntar tills den störtdyker ännu mer

https://bt.cx/sv/bitcoin-kurs/

Visst kan det vara värt att vänta och se var det vänder, men det är ju annars i stora dips man ska köpa och kan göra riktigt stora pengar. När det vänder vänder det snabbt, så köper du nu (ca $12500 när jag skriver det här) kan kursen hoppa upp till 15-18k igen på bara någon dag. Men den kan såklart även sjunka till tup 8k innan också. Det är ett risktagande, men det är iaf absolut mycket bättre att köpa nu än när den låg på 19k och hade gått upp non stop i ett halvår (för då visste alla att den här dippen var på ingång). Hade jag varit köpsugen nu hade jag fört över pengar till en exchange så man är redo att slå till direkt, och sedan försöka pricka av när det vänder.
Citera
2017-12-22, 16:43
  #244
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drood
Visst kan det vara värt att vänta och se var det vänder, men det är ju annars i stora dips man ska köpa och kan göra riktigt stora pengar. När det vänder vänder det snabbt, så köper du nu (ca $12500 när jag skriver det här) kan kursen hoppa upp till 15-18k igen på bara någon dag. Men den kan såklart även sjunka till tup 8k innan också. Det är ett risktagande, men det är iaf absolut mycket bättre att köpa nu än när den låg på 19k och hade gått upp non stop i ett halvår (för då visste alla att den här dippen var på ingång). Hade jag varit köpsugen nu hade jag fört över pengar till en exchange så man är redo att slå till direkt, och sedan försöka pricka av när det vänder.
Det börjar se ut som det bottnat tillfälligt på 1h grafen under jättehög volym. satte stödnivå runt 12000-11700. de tidigare topparna innan senaste pushen upp. klassisk TA. Men som sagt jag håller bara mina coins, och minar 24H
Citera
2017-12-23, 16:05
  #245
Medlem
TrashteamSWEs avatar
asx
__________________
Senast redigerad av TrashteamSWE 2017-12-23 kl. 16:25.
Citera
2017-12-23, 16:57
  #246
Medlem
i mina ögon är det bara idioter nu som köper. den kommer att bottna inom kort till ca 6000.
räcker att bara en stor investerare cashar in sin vinst.
Btc är världens största bubbla och många kommer att gråta inom kort.
Citera
2017-12-31, 18:57
  #247
Medlem
Du skulle ha köpt Verge istället...
Citera
2018-01-01, 02:10
  #248
Medlem
Hög risk, men har man bara jobb och kan betala av lånet om det skiter sig så why not?

Folk spekulerar ju i bostäder och villor i Stockholm för flera miljoner st där man tar betydligt större lån (ungefär 10 gånger så stora). Men det är ok?
Citera
2018-01-06, 19:33
  #249
Medlem
-snW-s avatar
Hur gick det för TS? Kursen har ju stutsat tillbaka till drygt 17.000 dollar.
Citera
2018-01-06, 19:38
  #250
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Sitter här med en klump i magen just nu. Jag fick igår ett lån beviljat på 350 000 från ICA Banken. Trots att jag är arbetslös så satt jag uppe en natt och spontant tog ett lån när Bitcoin priset ökade. Handlade imorse och har redan tjänat femsiffrigt på mitt lån (2 månadslöner). Vet inte om jag vågar fortsätta eller om jag ska sälja av allting, betala lånet och behålla kulorna?

Hoppas detta är ett dåligt skämt?
Citera
2018-01-06, 19:39
  #251
Medlem
Lite sent kanske men har du råd att spela med pengarna inga bekymmer. Har du inte försök säga av så snart som möjligt. Att spekulera i denna typ av valutor med lånade pengar är bra snäppet bättre en att låna för att köpa trisslotter.
Citera
2018-01-07, 17:43
  #252
Medlem
Läste om en lirare på reddit som nu gjort en exit och tjänat över 2 MUSD på Ethereum. Han tog lån på huset osv, och det gick ju bra. Nu ekonomiskt oberoende.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback