2017-12-21, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Denna funktion ska enligt Facebook själv vara inaktiverad och borttagen.
https://www.facebook.com/help/community/question/?id=10210333738730902

Finns lite tips och tricks på den sidan men inget fungerar.
vaa är de sant? :O vad sjukt. de var ju bästa funktionen! är du säker på att du menar rutan där man kanscrolla och se vad vänners senaste aktiviteter är? vilka dom likeat osv???
Citera
2017-12-21, 08:28
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inbox
Ett par frågor för er som kanske vet.
1. Jag försökte skriva en kommentar på en persons startsida där det står: "skriv någonting på den här sidan..." Det har funkat förrut, men nu kommer det upp: "Otillräcklig behörighet
Du har inte det tillstånd som behövs för den angivna sidan för att kunna utföra den önskade åtgärden."
Har denna person blockat mig på någe sätt ?

2. Jag kommenterade ett inlägg som denne hade gjort på sin sida. Min Text syns för mig... men syns den för andra.. ? Eller är fb så fula så att jag tror att min text syns, fast den är dold för andra ?

1) Hade du varit blockad så hade du inte kunnat vara inloggad och se den personens profil överhuvudtaget. Nu kan du det, så du är inte blockad. Personen ifråga har dock med största sannolikhet stängt av möjligheten för andra att skriva inlägg på den personens facebooksida/vägg.

2) Om det syns för dig, så syns det för den personen vars inlägg du kommenterade också. Samt andra som kan läsa personens inlägg (vilket beror på sekretessinställningarna). Varför skulle det inte synas?
Citera
2017-12-21, 19:30
Medlem
slickadkatts avatar
Hallå! Jag orkade inte kolla igenom 1200 sidor för att få reda på mitt svar, däremot har jag googlat och inte hittat svar.

Det jag har "problem" med är att jag är inbjuden till ett privat evenemang. Jag har klickat "kanske" på det evenemanget men värden för evenemanget ändrar ett flertal gånger till "kommer" eller "kan inte komma" för mig.
Jag klickar på "kanske" igen men så byter värden min evenemangsstatus till "kommer inte" eller "kommer"

Vad ska jag göra för att värden inte kan ändra åt mig?
Citera
2017-12-22, 16:40
Medlem
Sport1s avatar
Jag ser inte vad andra gillar på facebook d.v.s. rutan ovanför chattrutan är helt borta

Har ni samma problem?

Hur fixar jag det här?
Citera
2017-12-22, 16:46
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sport1
Jag ser inte vad andra gillar på facebook d.v.s. rutan ovanför chattrutan är helt borta

Har ni samma problem?

Hur fixar jag det här?

Du kan ju börja med att skrolla upp något inlägg före dig... ☺
Citera
2017-12-22, 16:47
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slickadkatt
Hallå! Jag orkade inte kolla igenom 1200 sidor för att få reda på mitt svar, däremot har jag googlat och inte hittat svar.

Det jag har "problem" med är att jag är inbjuden till ett privat evenemang. Jag har klickat "kanske" på det evenemanget men värden för evenemanget ändrar ett flertal gånger till "kommer" eller "kan inte komma" för mig.
Jag klickar på "kanske" igen men så byter värden min evenemangsstatus till "kommer inte" eller "kommer"

Vad ska jag göra för att värden inte kan ändra åt mig?

Skriv till värden och be personen sluta ändra...?

Alt kan det vara en bugg, Facebook har massor, både skapade av dem själva och andra, står mer på "The Verge" om just de buggar de skapat själva.
Citera
2017-12-22, 16:54
Medlem
Sport1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Du kan ju börja med att skrolla upp något inlägg före dig... ☺

Hur menar du? Jag ser knappt något utan där står kontakta sidor

Jag vill verkligen fixa det här
Citera
2017-12-23, 14:00
Medlem
slickadkatts avatar
Värden vägrar sluta. Hen tycker det är skitkul.

Jag var med om samma sak en gång tidigare så jag tror inte det är en bugg

Citat:
Skriv till värden och be personen sluta ändra...?

Alt kan det vara en bugg, Facebook har massor, både skapade av dem själva och andra, står mer på "The Verge" om just de buggar de skapat själva.
Citera
2017-12-23, 16:14
Medlem
Alla experter på Facebook, titta hit!

Låt oss säga att jag ska skicka ett meddelande på Messenger till en person som jag inte är vän med; hur vet jag då att vederbörande har läst mitt meddelande? Kommer denne garanterat se mitt meddelande om han/hon har Messenger-appen installerad? Och vad menas med ”skickat” plus en ”ofärgad bockmarkering”?

Mvh Vardagsproblem
Citera
2017-12-23, 21:10
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardagsproblem
Alla experter på Facebook, titta hit!

Låt oss säga att jag ska skicka ett meddelande på Messenger till en person som jag inte är vän med; hur vet jag då att vederbörande har läst mitt meddelande? Kommer denne garanterat se mitt meddelande om han/hon har Messenger-appen installerad? Och vad menas med ”skickat” plus en ”ofärgad bockmarkering”?

Mvh Vardagsproblem

Alla PM till folk du inte är vän med hamnar i en mapp som heter "annat" sen finns det en till som heter "filtrerat" hur facebook bestämmer vilka PM som ska hamna var vet jag inte, jag vet bara att många inte vet att man ska titta i dessa mappar...
Citera
2017-12-23, 21:32
Medlem
Citat:
Alla PM till folk du inte är vän med hamnar i en mapp som heter "annat" sen finns det en till som heter "filtrerat" hur facebook bestämmer vilka PM som ska hamna var vet jag inte, jag vet bara att många inte vet att man ska titta i dessa mappar...

Okej, men borde det inte dyka upp en meddelandeförfrågning när man skickar ett PM om man inte är vänner och inte har gemensamma vänner?
Citera
2017-12-24, 07:42
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardagsproblem
Okej, men borde det inte dyka upp en meddelandeförfrågning när man skickar ett PM om man inte är vänner och inte har gemensamma vänner?

Inte alltid tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in