2017-12-08, 12:33
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixtrics
Hjälp, jag har nu i flera veckors tid inte kunnat se vad mina vänner likear och kommenterar till höger om det vanliga nyhetsflödet!
Varför? Vad är det som hänt? Spelar ingen roll om jag är inne på chrome eller vanliga internet, går ändå inte att se det där nyhetsflödet med "gillanden" och sånt av vänner. Bara vanliga nyhetsflödet imitten med massa random videos och sånt.

Jag har några tillägg som jag misstänker spökar men vet inte vilket som kan vara boven i dramat.. adblocker t.ex. men det har funkat bra hmm

Denna funktion ska enligt Facebook själv vara inaktiverad och borttagen.
https://www.facebook.com/help/community/question/?id=10210333738730902

Finns lite tips och tricks på den sidan men inget fungerar.
Citera
2017-12-09, 22:57
Medlem
Någon idiot har loggat in på min facebook nyligen. Har personens Ip adress: 83.185.244.132

Undrar hur det är möjligt? Mitt lösenord var väldigt starkt och är kopplad till en ny email som ungefär 10-15 personer känner till.

Någon som vet vem det kan vara från personens ip nummer och hur personen lyckats logga in på min facebook?
Citera
2017-12-11, 14:34
Medlem
Stripperellas avatar
Jag har stängt av aviseringar för en grupp jag är med i på Facebook, men får trots detta aviseringar. Någon som har en lösning på problemet (mer än att gå ur gruppen)?
Citera
2017-12-11, 15:41
Medlem
Sport1s avatar
Hej

Vet ni om det går på något sätt att visa mina likes på profilbilder men inte vilka som har gillat profilbilden?

Hur gör man exakt?
Citera
2017-12-13, 06:17
Medlem
SlimTheWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Jag har samma problem... brinner upp

mitt fungerade igen efter en dags utloggning
Citera
2017-12-13, 06:17
Medlem
SlimTheWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stripperella
Jag har stängt av aviseringar för en grupp jag är med i på Facebook, men får trots detta aviseringar. Någon som har en lösning på problemet (mer än att gå ur gruppen)?

kan de vara så att du har aviseringar för vissa inlägg aktiverade? tror att inlägg lägger sig högre i priolistan för regler.
Citera
2017-12-13, 08:12
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stripperella

Har du stängt av alla aviseringar? Går ju att ställa in så att man får aviseringar vid höjdpunkter, vänners inlägg eller inga inlägg alls. Dessutom brukar man få aviseringar om man skriver ett inlägg eller kommenterar någon annans inlägg, det går att stänga av dessa aviseringar också.
Citera
2017-12-18, 17:03
Medlem
Jag har skapat en sida och bjudit in en massa av mina ”FB-vänner”. När jag hade bjudit in kanske 200-300 stycken så står det att jag har missbrukat funktionen genom att bjuda in för många under för kort tid och att jag blockeras från att använda denna funktion.
När jag läser vidare verkar det som att det är under en begränsad tid.

Så tänkte fråga:

1. Vet ni hur länge det brukar handla om?
2. För att bättra mig, hur många är ok att bjuda in per dag?
Citera
2017-12-18, 17:15
Medlem
Gazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Jag har skapat en sida och bjudit in en massa av mina ”FB-vänner”. När jag hade bjudit in kanske 200-300 stycken så står det att jag har missbrukat funktionen genom att bjuda in för många under för kort tid och att jag blockeras från att använda denna funktion.
När jag läser vidare verkar det som att det är under en begränsad tid.

Så tänkte fråga:

1. Vet ni hur länge det brukar handla om?
2. För att bättra mig, hur många är ok att bjuda in per dag?

Facebook är helt sjuk i huvudet. Vad jag vet står det inget om hur många inbjudningar man får skicka. Har läst det på andra forum att facebook vill helst att man annonserar sin sida. De vill tjäna lite pengar på dig.

Samma sak om du delar din sida för mycket blir du också begränsad med det.

Till din fråga hur länge man blir avstängd står när ett meddelande kommer upp. Själv blev jag avstängd i en vecka. Upprepar man det tror jag att avstängningen blir längre för varje gång. Vidriga facebook!
Citera
2017-12-19, 06:47
Medlem
Knoppys avatar
Som medlem i ett gäng köp&sälj-grupper så klickar man ibland på olika annonser, dels för att se budgivning men även för att det kan ligga postade bilder i kommentarerna. Dock kommer det upp en rullgardin med massa färdiga förslag, såhär:
Citat:
Intresserad!
Finns detta kvar?
Bla
Bla
Bla

Går det att stänga av på nått vis?
Citera
2017-12-19, 23:15
Medlem
Ett par frågor för er som kanske vet.
1. Jag försökte skriva en kommentar på en persons startsida där det står: "skriv någonting på den här sidan..." Det har funkat förrut, men nu kommer det upp: "Otillräcklig behörighet
Du har inte det tillstånd som behövs för den angivna sidan för att kunna utföra den önskade åtgärden."
Har denna person blockat mig på någe sätt ?

2. Jag kommenterade ett inlägg som denne hade gjort på sin sida. Min Text syns för mig... men syns den för andra.. ? Eller är fb så fula så att jag tror att min text syns, fast den är dold för andra ?

3. När jag avbryter / byter sida (exv går till 'foton') hos personens sida enligt punkt 2 (och även i punkt 1) ovan, så får jag texten: "Lämna sida?
Du har inte skrivit klart ditt inlägg. Vill du lämna sidan utan att slutföra inlägget?"
Det har jag aldrig fått förrut...
Citera
2017-12-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gazon
Facebook är helt sjuk i huvudet. Vad jag vet står det inget om hur många inbjudningar man får skicka. Har läst det på andra forum att facebook vill helst att man annonserar sin sida. De vill tjäna lite pengar på dig.

Samma sak om du delar din sida för mycket blir du också begränsad med det.

Till din fråga hur länge man blir avstängd står när ett meddelande kommer upp. Själv blev jag avstängd i en vecka. Upprepar man det tror jag att avstängningen blir längre för varje gång. Vidriga facebook!

Ja det är ett rätt vidrigt företag. Allt är toppstyrt och godtyckligt. Fattar inte att det inte blev någon bättre kandidat som blev ”vinnaren”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in