Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
"Secundus".., vad tror du att Kim`s reaktion på detta blir ?
Som jag ser det.., är det inte någon "ny kost" som presenteras, utan att tumskruvarna bara skruvs till, denna gång tightare. Mindre olja betyder bla mindre mobilitet för NK`s arme.
Och något säger mig att Kim inte är överraskad över utvecklingen med mera sanktioner, det var ju väntat. Hur man än ser på honom.., så är han inte dum.
Vågar du dig på en gissning utav Kim`s reaktion ?
Som jag sade tror jag att missil- och kärnvapenprogrammen kommer att utvecklas snabbare än vad som var tänkt, vilket jag tror det finns utrymme för. Det har ju varit ganska sparsamt med missiltester på slutet, här kan vi nog räkna med en del smällar inom snar framtid.
Jag utesluter inte alls en live-fire av en missil, dvs en testsprängning av en kärnvapenbestyckad stridsspets över öppet hav. Ej heller utesluter jag att DFR Korea kommer att skjuta ned amerikanskt strategiskt flyg som stryker utmed kusten, om jänkarna vågar sig på detta än en gång – och anledningen är enkel, dessa flyg är ett dödligt hot mot DFRK så här måste markeras.
Skulle USA svara på detta, då har vi ett kärnvapenkrig – men jag tror att USA skulle sitta lugnt i båten oavsett om DFRK smäller av en live-fire test eller skjuter ned ett strategiskt bombplan, därför att konsekvenserna av att attackera DFRK är fullständigt oöverblickbara.
Vad gäller mobiliteten så finns det lagrat bränsle för armén, som dessutom alltmer vilar på kärnvapenkapacitet och inte på konventionella styrkor - vilket alla i beslutande ställning i USA förhoppningsvis känner till.
I övrigt blir det mer smuggel och sämre folkhälsa än det skulle bli utan sanktioner.
Vad tror du själv då?