2017-12-22, 19:15
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout
Yttrandefrihet till en viss gräns? Hahaha lite motsägelsefullt må jag säga. Kul att du säger till mig att forumet inte är till min nytta. Typisk feministisk översittarattityd.

Jaja du vinner. Du är moraliskt överlägsen och kommer göra världen en bättre plats

Det må låta motsägelsefullt, men det är det inte. Det måste finnas gränser också. Det finns regler på flashback av en anledning.

Det har absolut ingenting att göra med att jag har en översittarattityd(det har jag inte), utan frågan hur du ska nyttja forumet när du börjar en diskussion med personangrepp. Det kan ju leda till att den du diskuterar med blir mer reserverad och inte vill diskutera med dig.
Citera
2017-12-22, 19:21
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Då har jag förstått det som att barn med invandrarbakgrund som är födda här inte är "invandrare"? Finns det ett konsensus om detta i forumet?

Du behöver inte hota mig med att jag ska deporteras ifrån Sverige för det lär inte hända. Sverige behöver sådana som mig(kommer inte gå in på min bakgrund).

Det skulle vara intressant att ta del av en svensk julmiddag med en svensk familj(kanske din familj ) och lyssna när de diskuterar politik i dagens Sverige, men jag är rädd att det slutar med att det flyger glas hit och dit så det är nog bäst att jag avstår.

Invandrarbarn är såklart också invandrare. Om jag föddes i Kina istället för i Sverige är jag likväl svensk eftersom mina föräldrar och mor och farföräldrar till största del är svenskar. Jag blir ju inte kines, det begriper du väl?

På våra middagar flyger det inga glas eftersom vi är civiliserade. Vi tycker inte likadant i invandringsfrågan i min familj, mest pga att vi har olika erfarenheter och exponerats i olika grad för vansinnet. Jag kan däremot se hur de andra i familjen mattats eller vänt i frågan. När det väl kommer till kritan så kommer alla svenskar mer eller mindre tycka likadant om man exponeras för samma saker.

Jag behöver inte veta din bakgrund eller veta vad du gör, men jag kan trots det säga att du behöver Sverige mer än vi behöver dig. Sverige har klarat sig i tusentals år. Du kanske läst studien som visar att svenskar/skandinavier är de äldsta européerna? Jag har gått i julhandeln i dagarna och jag ser fullt av fränder med pumpade muskler och med skärpa i blicken, allt från unga till gamla. DET är glädjande att se. Folket har fått nog och snart blir ni varse det.
Citera
2017-12-22, 19:22
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
Till att börja med: Definiera "invandrare".
Ickevit.
Citera
2017-12-22, 19:23
Medlem
ExtremParanoias avatar
Jag uppmanar ts att besöka Malmö.
Citera
2017-12-22, 19:30
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag behöver inte veta din bakgrund eller veta vad du gör, men jag kan trots det säga att du behöver Sverige mer än vi behöver dig. Sverige har klarat sig i tusentals år. Du kanske läst studien som visar att svenskar/skandinavier är de äldsta européerna? Jag har gått i julhandeln i dagarna och jag ser fullt av fränder med pumpade muskler och med skärpa i blicken, allt från unga till gamla. DET är glädjande att se. Folket har fått nog och snart blir ni varse det.

Jag behöver absolut inte Sverige. Om jag flyttar så är det Sverige som förlorar på det, inte jag. Men det kan vi diskutera hur länge som helst om.

Oj, ska de där männen med pumpade muskler spöa mig för att jag har en invandrarbakgrund?
Citera
2017-12-22, 19:31
Medlem
truthwillouts avatar
Citat:
Jag behöver absolut inte Sverige. Om jag flyttar så är det Sverige som förlorar på det, inte jag. Men det kan vi diskutera hur länge som helst om.

Oj, ska de där männen med pumpade muskler spöa mig för att jag har en invandrarbakgrund?

Varför flyttar du inte då? Du är som en hamster i ett hjul. Springer och springer men kommer aldrig fram till något.

Edit: ditt sätt att resonera om att du inte behöver Sverige intygar bara att du har en svenskfientlig attityd. Så vad gör du här?
Senast redigerad av truthwillout 2017-12-22 kl. 19:34.
Citera
2017-12-22, 19:32
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag tror invandrare har störst respekt för Lappar / Samer. Försöker du fucka med en Lapp / Same, så tar han fram kniven och märker dig i örat, såvida han inte gör något ännu värre Kanske blir du ett skinn på hans farfars nya nåjdtromma.

Jag menar förstås att Lapparna är människor som är vana att klara svårigheter.

Låt mig gärna säga att "Lapp" inte alls är nedsättande enligt min åsikt. Jag säger ibland Lapp, ibland säger jag Same, helt neutralt för mig. Jag kanske till och med tycker att "Lapp" är finare.

Smålänningar kan vara ett annat slag som man bör vara försiktig med, I alla fall vissa.

De fjöligaste Svenskarna, de bor på Södermalm i Fjollträsk. De kan inte avla barn utan instruktionsbok, eller ens icke med en sådan. Skulle de lyckas med en impregnering, så bör barnet flyttas till en annan familj på en annan plats, så snart det är fött.

Södermalm är nuförtiden som en spetälskkoloni, men för omanliga och/eller förvirrade människor.
Senast redigerad av Knivur-273 2017-12-22 kl. 19:58.
Citera
2017-12-22, 19:39
Medlem
Celticos avatar
Tycker skåningar och mussar är samma typ, muttra och trötta på livet. Svenskar utanför Skåne är helt annorlunda, mer positiv energi.
Citera
2017-12-22, 20:19
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Skåningar och neger är samma skit, när vi gräver bort skiten så dumpa vi alla negrer på den nya ön
Det var väldigt tråkigt skrivet. Du överträffar mig i mina värsta stunder. Jag anmäler aldrig något, det är inte min grej

Hur skall ett land kunna hålla ihop när människor som levat så länge tillsammans ändå gnabbas. Jag har upplevt saken, blivit mobbad för min dialekt. Även av folk som levt kortare tid än jag bott på platsen. Jag hånade dem i början, för att de inte kunde uttala vissa ord korrekt, men som äldre bryr jag mig inte så värst.
Senast redigerad av Knivur-273 2017-12-22 kl. 20:33.
Citera
2017-12-22, 20:31
Bannlyst
Citat:
Till att börja med: Definiera "invandrare".
Helt ärligt gör dig inte dummare än du redan är.
Du vet redan svaret på frågan

TS kan också och definiera "respekt" "skåningar" och "svenskar" så att vi är på det klara vad som avses i dessa nyspråkstider.

Förklara som om det vore för ett barn. (Så pk troll förstår)
Citera
2017-12-22, 20:45
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Helt ärligt gör dig inte dummare än du redan är.
Du vet redan svaret på frågan

TS kan också och definiera "respekt" "skåningar" och "svenskar" så att vi är på det klara vad som avses i dessa nyspråkstider.

Förklara som om det vore för ett barn. (Så pk troll förstår)

Jag orkar inte ta en diskussion om detta igen. Jag hänvisar dig till mina tidigare inlägg.
Citera
2017-12-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
😂😂😂 vilken trådstart😂😂😂 varför skulle invandrarna ha mer respekt för folk som går omkring med gröt i munnen? Nej du framförallt muslimerna ser ner lika mycket på Skåningar som de gör på övriga svenskar! Dem gruppvåldtar en skånska lika gårna som en småländska eller en kvinna från norrbotten. Finns det inga kvinnor att våldta så duger en man lika bra!

Invandrare kommer vanligtvis från auktoritära kulturer och de uppstår ofta en kulturkrock i möte med den undfallande och svaga svenska mentaliteten, något som föder blatten och blattebeteende. Måhända är skåningar ngt mindre konflikträdd och lite mer stolta över sig själva än övriga svenskar och det reducerar då invandrarens roll som "blatte". Den stora uppslutningen till SD i regionen indikerar det.

Något jag vet med säkerhet och observerar dagligen är att relationen mellan norrmän och invandrare i Norge är betydligt mindre spänd än motsvarande relation i Sverige (också i Oslos "värsta" områden). Jag tror att invandrare har bättre möjligheter att förstå och respektera den norska direkta stoltheten över att vara norsk jämfört med svensk självförnekelse. Svenskar uppfattas, med rätta, som svaga, självförnekande och samtidigt falska.

Exempel: När ett blattegäng kommer in på T-banan i Sthlm tar de över hela platsen, svensken ser ned i telefonen och försöker undvika blickkontakt. I Oslo är en sådan situation väldigt ovanlig. Blatteattityd är sällsynt i Norge, till dels för att norrmän inte accepterar sådant beteende och till dels för att invandrare respekterar norrmän på ett helt annat sätt än i Sverige (och ja jag vet vad jag talar om, jag har bott i båda dessa huvudstäder i decennier...).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in