2017-12-22, 18:23
Medlem
Fridolin säger att regeringen inte står bakom uttalandet, så var det med det! Om det är nån vi kan lita på som verkligen kan uttala sig för regeringen så är det ju pajasen Fridolin.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikdenhalte
Effektivt! är finnarna dopade? När dessa lyckades med det konststycket??

Dom sätter dom i planet och så kör dom hem dom. Ja så.

Inga större konstigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikdenhalte
Effektivt! är finnarna dopade? När dessa lyckades med det konststycket??

Eller hade dom bara oturen att ertappa dessa med lögner ...som Vi pris i himlen har varit förskonade emot med vår asylkandidater?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nu är den fåniga lilla pojken Frid & flin ute och säger ifrån. De är inte regeringens åsikt. Kris sammanbrott inför valet?? Taktik, desperation, avståndstaganden i syfte att framstå i bättre dager för egna väljare. Kan i hoppas på lite råkurr i regeringen??

https://www.dn.se/nyheter/politik/fridolin-tar-avstand-fran-finansministerns-asyluttalande/

Hela blockpolitiken är så märklig. Magdalenas ord är med största sannolikhet röstfiske vilket innebär att Fridolins ord är iscensatta av vilka skäl det än må vara. Kanske för att framstå politiskt korrekt och för att behålla sina väljare. Samtidigt tror jag kommunikationen på båda blocksidorna och emellan partierna är nog rätt dåliga också.

(S) har senast uttryckt sig..

8.000 fler Poliser - Inget har hänt
80.000 lovade utvisningar - Ej blivit av
En statsminister som säger att "vi" har varit naiva. - Ändå fortsätter katastrofen

Och nu att vi har tagit emot för många. Det är fascinerande hur regeringen verkligen underskattar sin egna befolkning i fråga om intelligens. Men visst, så länge 87% av väljarbasen i nationen röstar som de gör så kan man väl förstå dem en aning.
Citera
2017-12-22, 18:24
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Allvarligt tar jag en högersosse som hon alla dagar i veckan före nå radikala vänsterliberaler/feminister. Löfven är redan en sitting duck, i bästa fall kan han få bestämma om han skall sitta ner eller stå upp när han skall pissa.

Jag håller med. Inte för att jag inom överskådlig framtid någonsin skulle rösta på sjuklövern, men ändå. Det skulle åtminstone vara ett sätt för dom att långsamt börja rensa partiet på radikaliserade människor.
Citera
2017-12-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Fridolin säger att regeringen inte står bakom uttalandet, så var det med det! Om det är nån vi kan lita på som verkligen kan uttala sig för regeringen så är det ju pajasen Fridolin.
Finansministern är den näst tyngsta ministerposten efter Statsministern, ofta i praktiken den mäktigaste då denne håller pengapåsen.
Om finansministern säger något är det regeringens åsikt, sen kan ormen fridde tycka vad han vill.
Citera
2017-12-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag håller med. Inte för att jag inom överskådlig framtid någonsin skulle rösta på sjuklövern, men ändå. Det skulle åtminstone vara ett sätt för dom att långsamt börja rensa partiet på radikaliserade människor.

Sjuklövern...är bannlyst,,,dissad kommer aldrig upp på min agenda , maktbroilers som dunkar varandra på ryggen och tjenare, tjenare...vill inte att några ska åka och bli av med våra mycket goda avlönade jobb. och ge det till nyetablerade...som inte vet sin plats.Här kommer dom och tror att dom är något!!! jag har ju kämpat i åratal att få min lön och position....vad skulle hända då med mig??? om jag åkte ut för dessa? Herregud jag får ju bara tre till fyra miljoner att leva på.
Citera
2017-12-22, 18:37
Medlem
Finns det ingen vettig reporter som helt enkelt kan ställa följande frågeställning till Magdalena?

"För 2 år sedan så sa ni i Socialdemokraterna att det var rasistiskt att uttrycka sig med att "Invandrare skall söka sig till andra länder än Sverige" och det var rasistiskt att säga att "Sverige har varken råd eller tillräckligt med sjukvård/skolor/bostäder för att ta emot dessa invandrare"

Nu står ni i Socialdemokraterna inför 2 val - och jag tror att alla väljare vill ha svar gällande ditt uttalande Magdalena...

Val 1: Ni i Socialdemokraterna har blivit rasister!
Val 2: Ni i Socialdemokraterna kommer att be om ursäkt till det svenska folket , men framför allt till Sverigedemokraterna som ni uppenbarligen kallade för rasister för 2 år sedan

Så Magdalena - vilket av de två valen är det ni i Socialdemokraterna står för?"

Tyvärr är alla j_la reportrar så förbannat flata , och det finns ingen journalist som skulle våga ställa denna fråga eftersom det troligtvis skulle leda till endera att journalisten får sparken , eller blir förflyttad till att övervaka eskimåer på Grönland....
Citera
2017-12-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Finansministern är den näst tyngsta ministerposten efter Statsministern, ofta i praktiken den mäktigaste då denne håller pengapåsen.
Om finansministern säger något är det regeringens åsikt, sen kan ormen fridde tycka vad han vill.
'
Ja money talks, bullshit walks.
Finansministern anar väl att det börjar sina i kassakistan och då betyder det föga vad Fridolin med sin Mp-anhang tycker.
Citera
2017-12-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Finns det ingen vettig reporter som helt enkelt kan ställa följande frågeställning till Magdalena?

"För 2 år sedan så sa ni i Socialdemokraterna att det var rasistiskt att uttrycka sig med att "Invandrare skall söka sig till andra länder än Sverige" och det var rasistiskt att säga att "Sverige har varken råd eller tillräckligt med sjukvård/skolor/bostäder för att ta emot dessa invandrare"

Nu står ni i Socialdemokraterna inför 2 val - och jag tror att alla väljare vill ha svar gällande ditt uttalande Magdalena...

Val 1: Ni i Socialdemokraterna har blivit rasister!
Val 2: Ni i Socialdemokraterna kommer att be om ursäkt till det svenska folket , men framför allt till Sverigedemokraterna som ni uppenbarligen kallade för rasister för 2 år sedan

Så Magdalena - vilket av de två valen är det ni i Socialdemokraterna står för?"

Tyvärr är alla j_la reportrar så förbannat flata , och det finns ingen journalist som skulle våga ställa denna fråga eftersom det troligtvis skulle leda till endera att journalisten får sparken , eller blir förflyttad till att övervaka eskimåer på Grönland....

Tror Du inte att Magda skulle kunna sälja is till Island??? Margot Wallström exportera kameler till Palestina. Fridolin exportera tillsammans med Björklund svenska skolan modellen till Finland? Annie Lööf som en ny tilltänkt premiärminister till U.K. istället för T. May( då skulle Vi lyckligtvis bli av med en galning=dåre).
Citera
2017-12-22, 19:01
Medlem
Var och en har sin gräns. S har nu nått sin efter ca 3 år och 3 månader.
Förra regeringen höll på i åtta år utan tillstymmelse till självransakan. Sd ja dom vill ha hit 4000 nya invandrare.... per år

Minns 2014 och inför valet, hur allianspartierna gick hårt åt Löfven och kallade honom främlingsfientlig.
Jo då, tiderna förändras och jag för min del återkommer igen med orden.
Stoppa invandringen och lägg pengarna på polis och tull. Knarket och vapnen ska väck, eller åtminstone minskas kraftigt.

Kvotflyktingar ?
Nej tack ! Vi har redan tagit vår del och mer därtill Bieler
Senast redigerad av zebop 2017-12-22 kl. 19:09.
Citera
2017-12-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Var och en har sin gräns. S har nu nått sin efter ca 3 år och 3 månader.
Förra regeringen höll på i åtta år utan tillstymmelse till självransakan. Sd ja dom vill ha hit 4000 nya invandrare.... per år

Minns 2014 och inför valet, hur allianspartierna gick hårt åt Löfven och kallade honom främlingsfientlig.
Jo då, tiderna förändras och jag för min del återkommer igen med orden.
Stoppa invandringen och lägg pengarna på polis och tull. Knarket och vapnen ska väck, eller åtminstone minskas kraftigt.

Kvotflyktingar ?
Nej tack ! Vi har redan tagit vår del och mer därtill Bieler

Instämmer med föregående talare. #det räckernu#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in