2017-12-22, 17:22
Medlem
NorthernAngels avatar
Nu klagar Miljöpartister, talar de inte med varandra i regeringen? Är MP-ministrarna helt isolerade från sina S-kollegor och statsministern?
Citera
2017-12-22, 17:25
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det är det jag gör. Jag tycker det är du som agerar känslomässigt istället för att se till vad som gynnar Sverige.

Det gynnar ju Sverige bara för att du tycker så, vilket är helt subjektivt. Du kan ju ändra åsikter precis som denna kappvänding, är det lika fel då?

Du får ju se helheten. En toppolitiker som hycklar såpass att en blind man hade sett det. Kan leka med tanken att det är tex Åkesson som blir muslim om 5 år, vad säger du då? Är det fel att han hycklar eller fel att han blev muslim?
Citera
2017-12-22, 17:28
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Rasistkortet är aldrig effektivt som tredje part, utan det är araberna och negrerna som tjänar på rasistkortstekniken.

Nej, det stämmer tyvärr inte är jag rädd. Araber och negrer är bara troféer för S och MP, något man kan lyfta upp som bevis på att man är allra godast i världen, och därmed etablera ett moraliskt övertag. Reinfeldt insåg detta och använde det sedan som ett vapen mot S (fri invandring är också fullständigt förenligt med nyliberalism, men det är det inte med välfärdssamhälle). Jag har skrivit om det i ett flertal trådar. Poängen ligger i att utnämna, och sedan företräda, "en svag grupp" för att nå moralisk prestige = makt, som sedan kan växlas mot andra former av makt.

Citat:
Däremot ska givetvis Alliansen kalla Sossarna för lögnare och hycklare, och gärna på individnivå riktad mot varje enskild minister. Sossar kan endast besegras med deras egna vulgaritet och simpelhet som vapen. En vulgär och smutsig valkampanj från Alliansens sida är det som behövs för att peta denna inkompetenta regering från makten.

Jag håller helt med, förutom om att det är Alliansen som ska göra det. De flesta politikerna i Alliansen förtjänar, i princip, som bäst att bli malda till färs i en kvarn och sedan stoppas i julekorven.
Citera
2017-12-22, 17:30
Medlem
Jag tror Magda börjar skönja konjunktureffekten av galenskapen, då gäller det att nu börja preppa folket för att de faktiskt gick riktigt snett och kommer får konsekvenser långt över vad gemenman (sosse) förstått.

Alldeles oavsett vad sossarna står i frågan, kommer hela deras regeringsunder lag att bygga på mer av samma; dom har ju aviserat att dom söker uppgörelse med C,L,MP och V. Det kommer bli svårt att bedriva en vettig migrationspolitisk i det gänget.

Som sagt, som dom har skrikit rasist åt alla som ens antytt att detta inte kommer att slå väl ut.

Hur djälva empati stört är det inte att bokstavligen hälla stålar över afghaner från iran, när folk far riktigt djälva illa i sydsudan, yemen, dafour etc.
Citera
2017-12-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Har de bara empati för "flyktingar" men inte för svenskarna som röstade på dem?
Man kräks. Bort med de nästa val!

Tack för Din förståelse....ska Vi inte skydda varandra och hjälpa varandra om möjligt....Vem ska då göra det....?Det här är Vårt land!
Citera
2017-12-22, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Inget sossesvin öppnar käften om inte partiledaren först sagt sitt. Löfven inser att det är klokare att göra några bondeoffer bland statsråden än själv bära hundhuvudet för den förlorade värdegrunden inom sosseriet. Han vill slippa ansvaret precis som Fridolin offrade Romson som fick ta all skit när MP dansade efter Löfvems pipa. Ingen klok människa tror ändå på vad dessa quislingar kläcker ur sig när valåret närmar sig. De har varken trovärdighet eller ryggrad.

Romson var en smutsig pundare, magda är uppfödd i partiet (hon har suttit i knäet på både erlander och palme som knodd) bokstavligt talat.

Dom ser hon som en partiledare som kan hålla 15-17 år.

Allvarligt tar jag en högersosse som hon alla dagar i veckan före nå radikala vänsterliberaler/feminister. Löfven är redan en sitting duck, i bästa fall kan han få bestämma om han skall sitta ner eller stå upp när han skall pissa.
Citera
2017-12-22, 18:04
Medlem
rostigamazons avatar
Magda vill på det här sättet, skjuta över all skuld på Löfven, sen när ekonomin brakar ihop. Nu försöker Socialdemokraterna rädda sig själva, vi kommer nog få se mycket smutskastning inom partiet, innan valet.
Citera
2017-12-22, 18:09
Medlem
elbrujos avatar
Så lipiga M(uslim)P(artister) gnäller över att en sosse för en gångs skull talar sanningen. Hur gick det med deras patetiska försök att söka Riksdagens majoritet för att införa ett undantag för ljugande afghaner? Inte så bra va? Handhjärta på det!
Citera
2017-12-22, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Som det ser ut nu så är det ännu dyrare att skicka ut packet. Chartrade plan för miiiiljoooner och ett 10-tal som kommer iväg.

De måste stålsätta sig och sluta mjäka så jävla mycket. Lägg hundra miljoner och kör i skytteltrafik tack.

Som finnarna gjorde ifjol med irakierna. Halva planet blattar, resten poliser med hår på bröstet, buntband och sömnmedel. Tror dom flög hem 15 000 på några veckor.
Citera
2017-12-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Magda vill på det här sättet, skjuta över all skuld på Löfven, sen när ekonomin brakar ihop. Nu försöker Socialdemokraterna rädda sig själva, vi kommer nog få se mycket smutskastning inom partiet, innan valet.

Och Anders Borg säger ...vad var det jag sa....hyckleri på högsta nivå....han visste det innan han avgick...låt honom supa ihjäl sig med sin nuvarande judinna.
Citera
2017-12-22, 18:21
Medlem
Salamiss avatar
Någon gång ska även en syndare vakna...

Låt oss bara hoppas att även de andra små sossarna lyfter sina ljusblå, naiva blåögda ögon och skådar ljuset...För tyvärr är det så, de facto, att detta land ägs av sossarna... Troligen pga äldre slentrianröstare som bara kan tänka rött (eller numera även "grönt" eller rosa...)...

Miljöpartister däremot - de är bortom all räddning. Jag kan bara instämma i nån annan Flashbackare i min avslutning:

För övrigt anser jag att Miljöpartiet måste avlivas!
/Salamis
Citera
2017-12-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Som finnarna gjorde ifjol med irakierna. Halva planet blattar, resten poliser med hår på bröstet, buntband och sömnmedel. Tror dom flög hem 15 000 på några veckor.

Effektivt! är finnarna dopade? När dessa lyckades med det konststycket??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in