Citat:
Ursprungligen postat av
Schnuppfen
Rasistkortet är aldrig effektivt som tredje part, utan det är araberna och negrerna som tjänar på rasistkortstekniken.
Nej, det stämmer tyvärr inte är jag rädd. Araber och negrer är bara troféer för S och MP, något man kan lyfta upp som bevis på att man är allra godast i världen, och därmed etablera ett moraliskt övertag. Reinfeldt insåg detta och använde det sedan som ett vapen mot S (fri invandring är också fullständigt förenligt med nyliberalism, men det är det inte med välfärdssamhälle). Jag har skrivit om det i ett flertal trådar. Poängen ligger i att utnämna, och sedan företräda, "en svag grupp" för att nå moralisk prestige = makt, som sedan kan växlas mot andra former av makt.
Citat:
Däremot ska givetvis Alliansen kalla Sossarna för lögnare och hycklare, och gärna på individnivå riktad mot varje enskild minister. Sossar kan endast besegras med deras egna vulgaritet och simpelhet som vapen. En vulgär och smutsig valkampanj från Alliansens sida är det som behövs för att peta denna inkompetenta regering från makten.
Jag håller helt med, förutom om att det är Alliansen som ska göra det. De flesta politikerna i Alliansen förtjänar, i princip, som bäst att bli malda till färs i en kvarn och sedan stoppas i julekorven.