All annan kebab jag testat är ett stort skämt.
Tex den där hoppressade sörjan som kallas för kebabsplitt. Vad fan är det för skit Hoppressade självdöda hundar eller något liknande?
Dom bästa märkena är väl grossisterna där restauranger och pizzerior beställer ifrån sen levereras det. Köp av dom eller nån man känner som jobba inom matlager. Finns många bra olika kvaliteér
Som rubriken lyder söker jag en BRA kebab alt. gyros som man kan steka och äta som den är... Alltså inte ha det i en pastasås eller gryta som andra trådar antydde. Smaken är det jag letar mest efter, såvida inte kebaben är full i brosk eller liknande.
Någon som vet något bra märke?
Järvsö kebab är ju nice. Fett och smakrikt, vet ej vad det är gjort på dock. Typ alla möjliga delar från en ko? Sån kebab som de flesta kebabställen har. Går att köpa på Maxi nuförtiden.
Vill ut bringa en varning för coop x-tras kebab, vit påse, hade jag fått sån här kebab på ett kebab ställe hade jag aldrig gått dit igen, och det vill säga mycket när det gäller mig och kebab, fyrkantiga, för tjocka, pressade skivor av något otroligt mjukt, för den delen inte helt färdig stekta "ät ej direkt ur påsen" utan lite rosa i, men det kanske är normen, vad vet jag.
Vill ut bringa en varning för coop x-tras kebab, vit påse, hade jag fått sån här kebab på ett kebab ställe hade jag aldrig gått dit igen, och det vill säga mycket när det gäller mig och kebab, fyrkantiga, för tjocka, pressade skivor av något otroligt mjukt, för den delen inte helt färdig stekta "ät ej direkt ur påsen" utan lite rosa i, men det kanske är normen, vad vet jag.
Jo, den känner jag till. Funkar i brist på annat, men undviker om jag kan.
Varför inte steka själv? Karré kan man ofta hitta för 30-40kr/kg och det blir en jävla massa kebabkött av det! Arbetsinsatsen jämfört med färdigstekt är obetydligt större, det skulle väl i så fall vara att skära köttet i små bitar, steka måste du ju ändå göra. Resultatet blir också oändligt mycket godare.
Varför inte steka själv? Karré kan man ofta hitta för 30-40kr/kg och det blir en jävla massa kebabkött av det! Arbetsinsatsen jämfört med färdigstekt är obetydligt större, det skulle väl i så fall vara att skära köttet i små bitar, steka måste du ju ändå göra. Resultatet blir också oändligt mycket godare.
Gyros med kyckling eller karré ska ju vara grekiskt kryddade. salt, peppar, oregano, vitlök och citron är basen. men paprikapulver och grillkrydda samt lökpuvler är fint att ha i.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!