Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-21, 22:31
Medlem
Fina Tova.om du hade berättat för dina föräldrar ..Så hade du levt och din pojkvän inte blivit en mördare
Citera
2017-12-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är kanske vad man skulle önska sig. Men verkligheten ser ju annorlunda ut.

Dessa tjejer som tar kontakt med livstidfångar/mördare blir ju ändå kontrollerade - trots att de sitter inne.
Där har du rätt. Men det är tjejer som VÄLJER. Fast de begriper det inte ens. De gillar män som kontrollerar och fattar inte hur manipulerande killarna faktiskt är. Och så känner de sig utvalda när de får brev efter brev efter brev. Herregud. Fler losers.
Citera
2017-12-21, 22:34
Bannlyst
någon insatt som vet om det går att manipulera det stora psyktestet? vet att dom små är rätt lätta om man vet hur en människa i psykos tänker och beter sig.
Citera
2017-12-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Där har du rätt. Men det är tjejer som VÄLJER. Fast de begriper det inte ens. De gillar män som kontrollerar och fattar inte hur manipulerande killarna faktiskt är. Och så känner de sig utvalda när de får brev efter brev efter brev. Herregud. Fler losers.
Citerar mig själv.
Vad jag menar är att tjejerna som tar kontakt med de här killarna vet ju varför de sitter inne. Varför väljer man då att ta kontakt med dom?
Citera
2017-12-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är kanske vad man skulle önska sig. Men verkligheten ser ju annorlunda ut.

Dessa tjejer som tar kontakt med livstidfångar/mördare blir ju ändå kontrollerade - trots att de sitter inne.

Inte samma tjejer dock. Dom är döda. De andra har tryggheten av att gärningsmannen är inlåsta för gott.
Senast redigerad av Remark 2017-12-21 kl. 23:16.
Citera
2017-12-21, 22:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag är inte insatt i hur det fungerar, dvs. vad som betraktas som sjukdom. Men även "dum i huvudet" kan ju vara en anledning att inte döma honom till fängelse. Tingsrätten kanske vill veta om han kan bedömas som utvecklingsstörd?
Utvecklingsstörd har han nog varit sen han föddes isåfall och jag tror att advokaten hade lagt ganska
stor vikt vid det i sin slutplädering om så var fallet.
Citera
2017-12-21, 22:57
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Fantastiskt att Tova fått upprättelse. Mycket skicklig åklagare och en tät polisutredning.
Har man Sammens emot sig så får man det väldigt knivigt.
Sammens är en av de skickligaste åklagarna som finns i Sverige.
Han får folk fällda.
Stor tumme upp till Sammens!

även om han kan verka flummig så är han väldigt duktig.
I alla fall där jag sett Sammens vara åklagare så har han fått fällande domar.

Nu är det bara att hålla tummarna att inte RPU'n visar att Billy led av en psykisk störning vid tillfället så att han blir dömd till fängelse.
på psyk kan han få tillgång till datorer med internet bland annat.
eller ja, känns egentligen som det kvittar, sålänge han får sona för sitt grova brott.
Citera
2017-12-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag är inte insatt i hur det fungerar, dvs. vad som betraktas som sjukdom. Men även "dum i huvudet" kan ju vara en anledning att inte döma honom till fängelse. Tingsrätten kanske vill veta om han kan bedömas som utvecklingsstörd?

Numera är det att gärningsmannen hade en psykos. Det är totalt uteslutet här.
Citera
2017-12-21, 23:07
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Fina Tova.om du hade berättat för dina föräldrar ..Så hade du levt och din pojkvän inte blivit en mördare
Hon berättade, hon blev mördad.
skippa ditt skitsnack.

Billy hade tids nog, antagligen mördat oavsett om Tova hade klarat sig.
Citera
2017-12-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
någon insatt som vet om det går att manipulera det stora psyktestet? vet att dom små är rätt lätta om man vet hur en människa i psykos tänker och beter sig.

NEJ. Dessutom talar hela hans beteende efteråt starkt emot det. Fängelse, long time ... är vad som väntar.
Senast redigerad av Remark 2017-12-21 kl. 23:14.
Citera
2017-12-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Äpplet faller sällan långt ifrån päronträdet, någon av dom, eller båda, har också någon form av störning, som kanske inte blommat ut på samma fatala sätt som avkommans. Det är väl ganska belagt, att genetiken spelar en ganska stor roll, eller!!?

Jo så är det såklart och Billy har med all säkerhet ett begåvningshandikapp , ingen normal 22 åring beter sig och pratar som han gör. Mamman har ju sagt till Billy att han ska säga som det är men Billy har gjort en egen sanning och han skiter i att hans historia låter som en taskigt skriven thriller som inte håller ihop någonstans, Billys enda motto är att blåneka och tyvärr så är han ute om ca 10 år och slår ihjäl någon annan tjej
Citera
2017-12-21, 23:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Visst är det så men i detta fallet tror jag inte att det har framkommit något. Eftersom kaos-Billy hävdar att han är oskyldig så borde ju de i princip vara av åsikten för att överklaga men jag tror ändå de avvaktar domen. Låt säg att knas-Billy döms till 12 år (vilket jag absolut inte tror) då tror jag att de hamnar ett läge där de kanske inte vågar överklaga.......
Jag tror dock att det finns stor risk som jag tidigare har sagt att domen landar på 18 år och sen tror jag faktiskt att både försvaret och åklagaren överklagar till hovrätten....

Där är kommissarien lite på fel spår. Man kan inte få strängare straff på egen överklagan, så det finns inget att förlora där för försvaret. Annat än möjligen att det kan provocera fram en motöverklagan från åklagaren som de annars hade avstått från. Men skulle domstolen lägga sig längst ner i straffskalan överklagar säkert åklagaren under alla förhållanden.

Dessutom kan man inte överklaga en ännu icke meddelad dom.

https://lagen.nu/begrepp/Reformatio_in_pejus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in