Citat:
Ursprungligen postat av
Tommelilla
Du pratar om vovvar också då förstår jag? Det heter hund och vi är vuxna här inne så du kan kalla saker för vad det faktiskt är. Dessutom så har du ju aldrig varit nämndeman så du kan sluta försöka låtsas med det.
Det kan bli väldigt intressant att se hur nästa dom blir. JM kan sitta och hoppas på ett frikännande. Hoppas att de kollar killens ålder och förpassar honom ur landet direkt efter att straffet är avsuttet.
Inte nog med att du är oförskämd, du påstår även att jag ljuger! Det är jävligt illa./ De mål jag satt i gällde i huvudsak brottmål typ misshandel, rån och våldtäkt. Vi nämndemän hade ett schema som sträckte sig ett halvår framåt i tiden. 1-2 ggr/vecka för min del. (När jag satt var vi i Trygg/Hansahuset på Fleminggatan de sista 2 åren eftersom Rådhuset då renoverades och det var en förskräcklig miljö med dålig luft!).
Flera gånger var vi i gruppen på studiebesök, bl.a på SKL, på RMV där Marianne Kristiansson talade -
oerhört inspirerande - samt på några slutna behandlingshem för ungdomar.
----------
MR ska enligt intyg från Iran vara 21 nu, 20 vid brottet. Det ska bli intressant att få ta del av vad JM har kokat ihop till förhöret med henne 10/1. Hon har haft god tid på sig att fundera ut ytterligare en ny version.