2017-12-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
BuPen är det något från barn och ungdomspsykiatrin det?
Det är säkert ärftligt och droger på det så kanske har JB samma diagnos som sin mamma JM.

Kanske en aning arv, men jag fruktar att det är en kombo av arv och miljö. Främst med miljö. Srackars tjej, hoppas hon tar chansen att ändra riktning i livet. Tror att JB är värst utsatt av barnen.
Citera
2017-12-19, 22:47
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
BuPen är det något från barn och ungdomspsykiatrin det?
Det är säkert ärftligt och droger på det så kanske har JB samma diagnos som sin mamma JM.
Så har jag fattat det. Ett utlåtande från BUP, efter en utredning från Barn- och Ungdomspsykiatrin. Tyvärr verkar resultatet vara borta. Men det verkar inte vara något positivt att läsa i den utredningen.
Citera
2017-12-19, 23:53
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt riktigt. Men vad sa hon till sina föräldrar att hon saknad? Pengar givetvis. Det var åratals av manipulationer som de slutligen såg igenom. Och då smällde det, som du skriver.
Nej, hon sa inte vad hon saknade. Hon var olycklig... och alla försökte göra henne glad...
Citera
2017-12-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Nej, hon sa inte vad hon saknade. Hon var olycklig... och alla försökte göra henne glad...

Nja, hon satte sprätt på ca 1 miljon per år. När hon sålde sin kropp på en porrsida fick pappan reda på det och kontaktade JM, då sa hon att det var för att hon behövde pengarna. Lilla papsen skickade genast över en summa om hon slutade. Så nog satt det i pengarna allt ...

Det var exakt därför hon beställde morden också, dom slutade skicka pengar och ville leva ett eget liv på ålderns höst. Sälja stugan och fara ut med husvagnen.
Citera
2017-12-20, 08:05
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja, hon satte sprätt på ca 1 miljon per år. När hon sålde sin kropp på en porrsida fick pappan reda på det och kontaktade JM, då sa hon att det var för att hon behövde pengarna. Lilla papsen skickade genast över en summa om hon slutade. Så nog satt det i pengarna allt ...

Det var exakt därför hon beställde morden också, dom slutade skicka pengar och ville leva ett eget liv på ålderns höst. Sälja stugan och fara ut med husvagnen.
Just det, alla försökte göra henne glad.
Det som gjorde henne mest glad var att leva ett liv där hon kunde unna sig allt.
När de inte längre ville göra henne glad, då var de inte något att ha.
Citera
2017-12-20, 11:01
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ja, det vore förmätet av dig. Vad exakt är det som får dig att tro inte har någon skuld? Är du släkt med JM eller har du någon annan relation till JM? Kanske kan du att JM delge oss andra vilken fantastisk person hon är? Trots alla bevis mot henne.

Det fetmarkerade är en ren fabrikation från din sida för att lägga ord i min mun och förvrida argumentationen. Jag har aldrig sagt att Johanna Möller "Saknar skuld" vad jag säger är att jag tror inte hennes inblandning var den utlösande faktorn i mordet. Jag tror Rajabi kunde agera rätt bra på egen hand.

PS: Jag är inte släkt med JM, vän med JM eller ens träffat JM. Jag försöker hitta en nyanserad bild som ges föga i kvällstidningar och övrig Bonnier-media.

MVH EnSpeciellMan
Citera
2017-12-20, 13:41
Medlem
Jobbig familj överhuvudtaget .kan nästan känna den otrevliga atmosfären när man läser lite löst om dem .
Citera
2017-12-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Det fetmarkerade är en ren fabrikation från din sida för att lägga ord i min mun och förvrida argumentationen. Jag har aldrig sagt att Johanna Möller "Saknar skuld" vad jag säger är att jag tror inte hennes inblandning var den utlösande faktorn i mordet. Jag tror Rajabi kunde agera rätt bra på egen hand.

PS: Jag är inte släkt med JM, vän med JM eller ens träffat JM. Jag försöker hitta en nyanserad bild som ges föga i kvällstidningar och övrig Bonnier-media.

MVH EnSpeciellMan

Jag fabricerar inte. Jag ställde frågor och nu har jag fått svar från dig :-).
Citera
2017-12-20, 17:19
Bannlyst
Citat:
Muhammed Rajabi blev snabbt ett förvirrat offer och Johanna Möller blev den onda "demonen" som förvillat den stackars afghanpojken till att mörda... Inget nytt att se här

Det blir för komplicerat för tråden att inse att Muhammad är den med diagnosen. Alla ser inte...
Citera
2017-12-20, 17:19
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Jag fabricerar inte. Jag ställde frågor och nu har jag fått svar från dig :-).

Låter bra

Ha en god jul!
Citera
2017-12-20, 17:32
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suh-dude
Det blir för komplicerat för tråden att inse att Muhammad är den med diagnosen. Alla ser inte...

För komplicerat för det rådande medieklimatet vågar jag till och med dra till med.

Sedan är ju det betydligt mer spännande att JM som en snygg och intelligent "sociopat" föranlett en mindre begåvad kille från tredje världen att begå mord än vad som faktiskt skedde.
Citera
2017-12-20, 17:41
Bannlyst
Citat:
För komplicerat för det rådande medieklimatet vågar jag till och med dra till med.

Sedan är ju det betydligt mer spännande att JM som en snygg och intelligent "sociopat" föranlett en mindre begåvad kille från tredje världen att begå mord än vad som faktiskt skedde.

Media är inte dummare än trådens deltagare, eller tvärtom? Tydligen har RMV en annan bild än media iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in