Citat:
Ursprungligen postat av
paras0nic
Vajebah Sakor kritar på ett 3 års-kontrakt och vi utnyttjar alltså köpoptionen. Summan blir intressant, gissningsvis mellan 3-6 miljoner. Nu står det även klart att Rieks lämnar oss. Klass-spelare med höga toppar men även djupa dalar. Intressant vem hans ersättare blir, och jag tycker det är skönt att vi kan börja om på nytt, utan Rieks. Tack för allt Sören!
Det lär knappast vara några sex mille, sannolikt inte ens tre.
Det är precis sådär jag också tycker om att Sören lämnar oss, i sina bästa stunder en av seriens absolut bästa spelare men det har tyvärr varit mer sällsynt med dessa insatser på slutet och skall vi nu då bygga om så känns det rätt.
Sedan skall man givetvis inte se förbi det faktum att skatten sedan i somras gjort honom galet mycket dyrare att ha kvar. Helt övertygad om att om han kunnat få samma lön framgent med hade han stannat men det hade vi inte råd med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lurigfax
Hur har blåvitt råd? Är det Wiberg som pungar ut?
Nu tror jag verkligen inte på en sådan summa och dessutom har Wiberg varit ute och sagt att det skall till något speciellt om han ska punga ut med mer pengar för "extra-affärer" nu. Jag tror att han bidar sin tid och väntar på att finansiera lite hemvändare om ett tag istället.