2017-12-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Hur har blåvitt råd? Är det Wiberg som pungar ut?

Tror inte Blåvitts ekonomi är så pissig som innan. Man gjorde plusresultat både 2015 och 2016, samtidigt samtidigt som omsättningen ökade. Det med att tunga löner i form av Rieks och Bjärsmyr, Rogne och kanske Seb Eriksson försvann gör att man kan öka på övergångsbudgeten en aning.
Citera
2017-12-20, 16:19
Medlem
paras0nics avatar
Citat:

Dahlberg lär ju lämna, 20+ miljoner.
Citera
2017-12-20, 16:42
Avslutad
Angående Binaku till MFF så kommer det bli en fullständig succé eller en katastrofal flopp, med tanke på hur ojämn han varit hos oss. Tyvärr tror jag nog mer på det första alternativet ändå, det finns en oerhörd potential där. Det enda frågetecknet är om huvudet hänger med.
Citera
2017-12-20, 16:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Och Krusnell va?

Jag trodde att Solheim skulle gå ut högerkanten, då han ju egentligen är högerfotad. Och spela in unge Krusnell till vänster.

Och så har vi tagit in Simon Sandberg som ju kan lira ytterback, men han kanske är tänkt som mittback...?

Solheim är nog tänkt som back up under 2018. Dock inte omöjligt att han får lira vänsterback under cupen pga Netos acklimatiseringstid.
Citera
2017-12-20, 16:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Solheim är nog tänkt som back up under 2018. Dock inte omöjligt att han får lira vänsterback under cupen pga Netos acklimatiseringstid.
Krusnell då...?
Citera
2017-12-20, 16:52
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Krusnell då...?

Samma där, lär inte bli etta på vänsterbacken i år.

Edit: du menade kanske att Krusnell skulle gå före Solheim i cupen? Tvek på den, Solheim kommer vid den tidpunkten med största sannolikhet fortfarande vara en bättre vänsterback än Krusnell.
Senast redigerad av simonvp 2017-12-20 kl. 16:58.
Citera
2017-12-20, 16:58
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Samma där, lär inte bli etta på vänsterbacken i år.
Men är det inte bättre att spela in honom än att köpa en brasse från lingonserierna...?
Citera
2017-12-20, 17:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Angående Binaku till MFF så kommer det bli en fullständig succé eller en katastrofal flopp, med tanke på hur ojämn han varit hos oss. Tyvärr tror jag nog mer på det första alternativet ändå, det finns en oerhörd potential där. Det enda frågetecknet är om huvudet hänger med.
Jag trodde inte att Jeremejeff skulle lyckas så bra som han har gjort. Annars har vi ju Kralj och ni har Emil som "hjälpgumma".

Va tusan snart är vi ju Häcken B.
Citera
2017-12-20, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag trodde inte att Jeremejeff skulle lyckas så bra som han har gjort. Annars har vi ju Kralj och ni har Emil som "hjälpgumma".

Va tusan snart är vi ju Häcken B.

If you cant beat them, join them. Eller vad man nu säger
Citera
2017-12-21, 09:03
Avslutad
Robert Lundström klar för AIK
Citera
2017-12-21, 09:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Vajebah Sakor kritar på ett 3 års-kontrakt och vi utnyttjar alltså köpoptionen. Summan blir intressant, gissningsvis mellan 3-6 miljoner. Nu står det även klart att Rieks lämnar oss. Klass-spelare med höga toppar men även djupa dalar. Intressant vem hans ersättare blir, och jag tycker det är skönt att vi kan börja om på nytt, utan Rieks. Tack för allt Sören!

Det lär knappast vara några sex mille, sannolikt inte ens tre.

Det är precis sådär jag också tycker om att Sören lämnar oss, i sina bästa stunder en av seriens absolut bästa spelare men det har tyvärr varit mer sällsynt med dessa insatser på slutet och skall vi nu då bygga om så känns det rätt.
Sedan skall man givetvis inte se förbi det faktum att skatten sedan i somras gjort honom galet mycket dyrare att ha kvar. Helt övertygad om att om han kunnat få samma lön framgent med hade han stannat men det hade vi inte råd med.

Citat:

Nu tror jag verkligen inte på en sådan summa och dessutom har Wiberg varit ute och sagt att det skall till något speciellt om han ska punga ut med mer pengar för "extra-affärer" nu. Jag tror att han bidar sin tid och väntar på att finansiera lite hemvändare om ett tag istället.
Citera
2017-12-21, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Robert Lundström klar för AIK

MäCktiga gnaget spänner bågen och värvar Sundsvallrejects
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto