2017-12-14, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Jag är beredd att hålla med dig i det mesta du skriver.
Men vad menar du med att det inte finns vilja?
Gnaget åkte väl ner 2 ggr senaste året till gbg med "box ambitioner" åtminstone en gång av dessa två?

De stod väl t.om start klara i högsbo i våras. Så viljan finns nog, men aik vill nog "träna" lite innan nästa fight emot wm. En torsk emot wm återigen vore förödande för ryktet som "Skandinaviens ledande ligist organisation"

Tänker tillbaka till 2008 2010. Dfg mot WM i stora nummer, WM mot FB i skara i stora nummer. WM mot FB i skövde i stora nummer. FB mot KGB i gnesta i stora nummer. FB mot DFG i arboga i stora nummer. Plus en hel del yngre fighter. Det på bara två år. Kollar man nu så är det mest lite yngre fighter då och då, eller så är det WM som är nere i europa. Sist det var stort möte var ju i laxå som var för fyra år sedan nu. Efter det har det vara ganska dött. Man har ju gjort försök som aldrig lyckas. Och vi har ju video på en av gångerna FB var nere förra året, och då kom typ 10 av ca 40 pers ut mot 20 WM.
Citera
2017-12-15, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indica-Sativa
Slussen samt Tjärhovsgatan menar jag naturligtvis.
Tjärhovsgatan har jag räknat in,
"2014 WM (små nr)", kanske har fel årtal

Om Slussen är den jag tänker på så var det typ 15-20 FB som sprang in i en hel WM liga på kanske 80 st. Har dåligt minne men det är den enda jag kan tänka på, och den var ju helt klart i ojämna nr. Men respekt ändå!

Skeppsbar är det största skämtet på scenens historia. Huruvida packade ultras grabbar från AIK kunde ställa upp och köra mot WM kommer ha noll betydelse nästa gång ni i WM står inför 100+ Firman Boys som står redo att ta tillbaka bucklan
Citera
2017-12-15, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolnaBoyz
Tjärhovsgatan har jag räknat in,
"2014 WM (små nr)", kanske har fel årtal

Om Slussen är den jag tänker på så var det typ 15-20 FB som sprang in i en hel WM liga på kanske 80 st. Har dåligt minne men det är den enda jag kan tänka på, och den var ju helt klart i ojämna nr. Men respekt ändå!

Skeppsbar är det största skämtet på scenens historia. Huruvida packade ultras grabbar från AIK kunde ställa upp och köra mot WM kommer ha noll betydelse nästa gång ni i WM står inför 100+ Firman Boys som står redo att ta tillbaka bucklan
St.Eriksplan var 2014 och Tjärhovsgatan 2015. Vid slussen såväl som i Gbg samma år lyckades polisen decimera hemmagrupoen rejält innan sammanstötningarna, dock var det inte tal om några 80 WM på bron.
Citera
2017-12-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Tänker tillbaka till 2008 2010. Dfg mot WM i stora nummer, WM mot FB i skara i stora nummer. WM mot FB i skövde i stora nummer. FB mot KGB i gnesta i stora nummer. FB mot DFG i arboga i stora nummer. Plus en hel del yngre fighter. Det på bara två år. Kollar man nu så är det mest lite yngre fighter då och då, eller så är det WM som är nere i europa. Sist det var stort möte var ju i laxå som var för fyra år sedan nu. Efter det har det vara ganska dött. Man har ju gjort försök som aldrig lyckas. Och vi har ju video på en av gångerna FB var nere förra året, och då kom typ 10 av ca 40 pers ut mot 20 WM.

Är helt på din linje.
Förklaringen ligger väl i generationsskifte. Många av grabbarna som var aktiva under första början av 2002-2010 har väl kanske inte samma glöd i sig likt de hade då?
FB,s liga de hade nummer mässigt emot dfg i Arboga kommer aldrig att hända igen. Och det vet de flesta varför.....
Kgb stod redo 2013 med cirka 200st, men fick endast se farbror blå. Många tröttnar helt enkelt på att resa runt när det oftast ingenting händer. (För glöm inte en sak, polisen har obegränsat med resurser när det kommer till fotbollshuliganism, det är värre än terroristbrott enligt regeringen. Räcker med andra ord att en enda aktiv grabb inte uppfattar att han har span när han kliver ut porten och vips är box planerna raserade, därtill tillkommer telefon avlyssning vilket blivit lättare att få igenom 2017 vs början av 2000 talet)
Hoppas givetvis att jag har fel, men dessa stor box 100+ vs 100+ kommer bli mer sällsynta även i fortsättningen...
Senast redigerad av Horknullarn 2017-12-15 kl. 15:56.
Citera
2017-12-16, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Är helt på din linje.
Förklaringen ligger väl i generationsskifte. Många av grabbarna som var aktiva under första början av 2002-2010 har väl kanske inte samma glöd i sig likt de hade då?
FB,s liga de hade nummer mässigt emot dfg i Arboga kommer aldrig att hända igen. Och det vet de flesta varför.....
Kgb stod redo 2013 med cirka 200st, men fick endast se farbror blå. Många tröttnar helt enkelt på att resa runt när det oftast ingenting händer. (För glöm inte en sak, polisen har obegränsat med resurser när det kommer till fotbollshuliganism, det är värre än terroristbrott enligt regeringen. Räcker med andra ord att en enda aktiv grabb inte uppfattar att han har span när han kliver ut porten och vips är box planerna raserade, därtill tillkommer telefon avlyssning vilket blivit lättare att få igenom 2017 vs början av 2000 talet)
Hoppas givetvis att jag har fel, men dessa stor box 100+ vs 100+ kommer bli mer sällsynta även i fortsättningen...

Du har helt rätt i det du skriver!
Nu på morgonkvisten fick vi just bevittna att man som "ungdom" inte ska leka huligan när man inte har en anning vilka de äldre är...
Citera
2017-12-18, 18:52
Medlem
1907.Skanes avatar
De äldre ska nog också ha sig en tankeställare faktiskt. Vilja har en viss betydelse.

ForEverYoung
Senast redigerad av 1907.Skane 2017-12-18 kl. 18:57.
Citera
2017-12-19, 09:55
Medlem
Citykids avatar
Citat:
Om man bortser från WMs pubattacker (i all ära), så har dom 4 senaste boxen i jämna nr slutat med 2 segrar till FB och 2 till WM.
2009 FB
2011 FB "Wisemen springer över avenyn, ojojoj vilken vacker syn"
2013 WM
2014 WM (små nr)

Det är 4 år sedan Laxå, lång tid nu. Bucklan är nu på podiumet, vem tar den? När AIK kommer är det samma grabbar som fick WM att springa längs avenyn...när WM kommer är det samma grabbar som sprang längs avenyn.

Du får göra matematiken själv Horknullarn huruvida FB har en chans eller inte

Orkar egentligen inte diskutera detta på scenen men du triggar mig. Typisk gnagar mentalitet. Vriden världsbild av gamla meriter och propagerad av sverigescenen att AIK är styggast i norden..

Om du räknar med Skövde 2009 så borde ju absolut Skara 2007 räknas? Då HELA FB sprang efter några minuters storbox.

Då rättar vi till din lista lite.

2007 Skara 100-100 WM vinst
2009 Skövde 160FB - 130WM FB vinst
2011 Avenyn 125FB - 80WM FB vinst
2013 Laxå 100-100 WM vinst
2015 Tjärhovsgatan 17FB - 15WM WM vinst

Det betyder att Firman inte slagit Wisemen i jämna nummer en enda gång på över 10 år.

När WM kommer är det samma grabbar som kom utanför Cheers och fick FB att springa i Laxå. När Firman kommer är det samma grabbar som sprang i Laxå och som gömde sig inne på Cheers.

Svälj stoltheten din mupp. Firman har inte gjort speciellt mycket på senare år för att förtjäna titeln.
Citera
2017-12-19, 18:05
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citykid
Orkar egentligen inte diskutera detta på scenen men du triggar mig. Typisk gnagar mentalitet. Vriden världsbild av gamla meriter och propagerad av sverigescenen att AIK är styggast i norden..

Om du räknar med Skövde 2009 så borde ju absolut Skara 2007 räknas? Då HELA FB sprang efter några minuters storbox.

Då rättar vi till din lista lite.

2013 Laxå 100-100 WM vinst
2015 Tjärhovsgatan 17FB - 15WM WM vinst

Det betyder att Firman inte slagit Wisemen i jämna nummer en enda gång på över 10 år.

När WM kommer är det samma grabbar som kom utanför Cheers och fick FB att springa i Laxå. När Firman kommer är det samma grabbar som sprang i Laxå och som gömde sig inne på Cheers.

Svälj stoltheten din mupp. Firman har inte gjort speciellt mycket på senare år för att förtjäna titeln.

Jämna nummer hit och dit. Odla lite kuk för fan, jävla posör!!! Hehe

I Malmö är vi Old School och slåss med det vi har. We are still going strong, baby!!!

Vilka är WM? Vilka är FB? Hahaha! Sthlm & GBG alltså, vilket jävla skämt. Det är i södra sverige framtidens slag kommer att utspela sig. MFFM
Citera
2017-12-19, 22:27
Medlem
Citat:
Det var defenitivt inga 125 FB som tog sig förbi snuten på Avenyn

I Skövde har du hittat på dina egna nummer. Det var endast ett fåtal fler AIK. det var också ett box som var över innan det ens hade börjat. Tror inte att de fåtal extra AIK hade nån betydelse. Det hade slutat i FB vinst oavsett.

Citykid= Fake news
Citera
2017-12-19, 22:42
Medlem
Frimurares avatar
Citat:

Orkar inte citera hela ditt inlägg. WM var cirka femton man fler än FB i Skara, och det tog strax över fem minuter innan boxet var avklarat.

Tar inte något ifrån WM, men ingen kan säga någon om en dålig AIK-insats där.
Senast redigerad av Frimurare 2017-12-19 kl. 22:50.
Citera
2017-12-19, 23:41
Medlem
Citykids avatar
Citat:
Det var defenitivt inga 125 FB som tog sig förbi snuten på Avenyn

I Skövde har du hittat på dina egna nummer. Det var endast ett fåtal fler AIK. det var också ett box som var över innan det ens hade börjat. Tror inte att de fåtal extra AIK hade nån betydelse. Det hade slutat i FB vinst oavsett.

Citykid= Fake news

Hittat på egna nummer... haha

”Klockan 14.33 klev 153 st svartklädda grabbar från AIK:s Firman Boys och AIK:s Yngsta ut på den uppgjorda mötesplatsen.”
Sagoscenens egna ord.

https://youtu.be/EHnxY4phBCk

Pausa filmen exakt 2:47. Där är Skövde fighten och man ser nummer skillnad.

Dock kan jag vara beredd på att hålla med dig att utgången antagligen vart den samma oavsett nummer eftersom AIK ligan var riktigt taggad den dan. Men oavsett så är ni inte vad ni en gång var så tills dess tycker jag du ska hålla käft.
Citera
2017-12-19, 23:49
Medlem
Citykids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Orkar inte citera hela ditt inlägg. WM var cirka femton man fler än FB i Skara, och det tog strax över fem minuter innan boxet var avklarat.

Tar inte något ifrån WM, men ingen kan säga någon om en dålig AIK-insats där.

Nej det var väldigt jämna nummer.

Och vart skrev jag att gnaget inte gjorde en tuff fight?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in