2017-12-19, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ok fattar att polisen avskrivit dej och din familj från denna hemska utredning, det är ju bra det men tycker du inte själv att det ör lite sorgligt att samma familj finns med i tre trådar på Flashb?
Och två från familjen finns i lexbase?
Och nu en till sitter häktad för vapenbrott?
Barn och barnbarn kommer att växa upp och se att familjen har funnits med i den här tråden och topsade för ett dubbelmord, sorgligt.

Det är klart att det är sorgligt, men att knyta min brors gärning med en annan i samma län är ju inte vi som sått det till. Det är NI!
Om det nu vore han så hade polisen nog redan sätt det, då varenda dna och fingeravtryck är
Matchade nu under 1.5 månad!
Så att vi iblandades i detta skit helt utan grunder!!!! En raggar bil? Ja var roligt det kan knappast vara starkt bevis för att hamna som
Fb misstänkta gm. Ni sår, jag får skörda efteråt!

Vad gör de om 2 i familjen finns på lexbase? Ser du när min senaste dom va? Precis vi om att ja var ung och dum...

Det är ni som dåligt spekulerar och får oss att framstå som kriminella så aa, det här läser nog barn och barnbarn sen
Citera
2017-12-19, 11:43
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarN1337
Det är klart att det är sorgligt, men att knyta min brors gärning med en annan i samma län är ju inte vi som sått det till. Det är NI!
Om det nu vore han så hade polisen nog redan sätt det, då varenda dna och fingeravtryck är
Matchade nu under 1.5 månad!
Så att vi iblandades i detta skit helt utan grunder!!!! En raggar bil? Ja var roligt det kan knappast vara starkt bevis för att hamna som
Fb misstänkta gm. Ni sår, jag får skörda efteråt!

Vad gör de om 2 i familjen finns på lexbase? Ser du när min senaste dom va? Precis vi om att ja var ung och dum...

Det är ni som dåligt spekulerar och får oss att framstå som kriminella så aa, det här läser nog barn och barnbarn sen
Tack för svaret.
Jag skrev ju faktiskt överst OK att familjen var avfärdad i denna utredning.
På grund av det geografiska sambandet och den amerikanska bilen så blev ju naturligtvis er familj föremål för spekulationer i denna tråden, om ingen hade blivit häktad för grovt vapenbrott i familjen så hade vi här på Flashb aldrig ens googlat på er, ca 6000 inlägg fanns det om andra teorier innan här i tråden och ni har inte blivit nämnda innan detta och så länge det inte finns något tydligt svar på vem eller vilka som mördat paret så är alla föremål för spekulationer tills de blivit topsade och avfärdade.
Citera
2017-12-19, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampaz71
Polisen har bestämt sig att denna person är samma som stalltjejen. Vilket inte stämmer, hon har aldrig varit inne i stället utan byxor. Men litar på att polisen har rätt, för hade kontakt dagligen med polisen i 3v.
Sen finns det en stor dam i sommar hagen, hästarna har alltid druckit vattnet där.
Men efter måndagen å tisdagen å inte någon gång mer den sommaren drack dom ej där.
Man såg väl när dom hade druckit vatten i dammen för en av hästarna älskade å gå ut en bit å lerig till knäna.
Men tyvärr inget polisen tyckte var intressant.
Man funderar mycket på detta, men hoppas polisen har rätt.
Damen utan byxor? Dammen ej hästarna drack i längre ?
Finns för många frågetecken,
Har du noterat något som tyder på att damen utan byxor (eller ngn annan för den delen) har rört sig i riktning mot dammen, som t ex fotspår, tappade persedlar eller ngt annat?

Jag ansluter mig till dem som tror att hon - i brist på kranvatten - har tvättat av stövlarna i dammen. Däremot är jag väldigt tveksam till att hon skulle ha dumpat något, förutom möjligen ett vapen (kniv eller tillhygge). Att hästarna reagerat på blodlukt är nog ingen högoddsare!

Polisen har fortfarande inte gjort några dykningar i dammen?
Senast redigerad av GoHaremBuntland 2017-12-19 kl. 14:40.
Citera
2017-12-19, 17:06
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarN1337
Varför är vi ett jävla pack? Polisen gör sitt jobb genom att utreda saker. Vi vart gripna utan underlag? Vart får det oas till sämre personer? Ännu en gång till du gör ett felaktigt påhopp...

För att deras bil cirkulerar kring denna tråd!
För att ni förekommer i diverse utredningar hit och dit. Ni är misstänkta för grova brott och andra personer på bygden är rädda för er.

Det kallar jag för ett jävla pack.

Nu är ni antagligen avskrivna från detta mord, men det finns en anledning till att ni diskuteras här.

Samtidigt förstår jag att man inte vill att ens familj ska figurera kring ett dubbelmord, men är det så konstigt tycker du?

Jävla apor till familj tycker jag att ni är.
Citera
2017-12-19, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
Har du noterat något som tyder på att damen utan byxor (eller ngn annan för den delen) har rört sig i riktning mot dammen, som t ex fotspår, tappade persedlar eller ngt annat?

Jag ansluter mig till dem som tror att hon - i brist på kranvatten - har tvättat av stövlarna i dammen. Däremot är jag väldigt tveksam till att hon skulle ha dumpat något, förutom möjligen ett vapen (kniv eller tillhygge). Att hästarna reagerat på blodlukt är nog ingen högoddsare!

Polisen har fortfarande inte gjort några dykningar i dammen?

Det fanns såna vita flaggor som polisen sätter ut när de markerar i Gärdet och hästhagen där dammen ligger! Sen känner jag en man som skulle röja gräs runt elstängsel i hästhagen som hittade en väska med fru Lekanders tillhörigheter i nyponsnåret nära dammen detta var dagen innan midsommar, polisen hämtade väskan först första vardagen efter midsommar.
Citera
2017-12-19, 17:11
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
När det gäller salivproven är det en automatiserad analysprocess som går snabbt .
Sök på Wikipedia , det brukar du ju göra .
Jaså? Det har jag inte läst något om, trots att jag läst det mesta som finns på nätet kring just salivprov.

Men med dina stora kunskaper i ämnet, hur förklarar du de mer avancerade DNA-testen som utförs av polisen, går de lika snabbt?
Citera
2017-12-19, 17:27
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
För att ni förekommer i diverse utredningar hit och dit. Ni är misstänkta för grova brott och andra personer på bygden är rädda för er.

Nu är ni antagligen avskrivna från detta mord, men det finns en anledning till att ni diskuteras här.

Samtidigt förstår jag att man inte vill att ens familj ska figurera kring ett dubbelmord, men är det så konstigt tycker du?

Vad du tycker är totalt ointressant i sammanhanget .
Håll dig till ämnet istället och visa ett par screenshots på några av de PM som du antagligen
har skrivit till dig själv så du slipper framstå som oseriös och efterbliven som vanligt .
Vi har hittills inte sett ett enda bevis på att dessa PM existerar i fallet med E**** och dubbelmorden i Mantorp .
Citera
2017-12-19, 17:30
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jaså? Det har jag inte läst något om, trots att jag läst det mesta som finns på nätet kring just salivprov.

Men med dina stora kunskaper i ämnet, hur förklarar du de mer avancerade DNA-testen som utförs av polisen, går de lika snabbt?

Det beror väl på att du inte är läskunnig .
Du kan ju försöka läsa vad som står på polisen hemsida om DNA
vad gäller analyser m.m .
Citera
2017-12-19, 17:31
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Vad du tycker är totalt ointressant i sammanhanget .:whoco5
Vad tycker jag är totalt ointressant, i sammanhanget?
Citera
2017-12-19, 17:32
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Det beror väl på att du inte är läskunnig .
Du kan ju försöka läsa vad som står på polisen hemsida om DNA
vad gäller analyser m.m .
Min tolkning är att mer komplicerade tester, tar mer tid.

Hur ställer du dig till det?
Citera
2017-12-19, 17:36
Medlem
Citat:

Haha att vara rädd för oss är upp till var och en, Gör man inget ont emot en människa behöver man ju inte oroa sig? Oavsett bakgrunder?

Om vi förekommer i några utredningar hit eller dit är väl heller inget konstigt? Har du varit inflyttad i en liten inavelsby någon gång?
Förmodligen inte, för här går konstiga ryckten och man blir anklagad för saker som man inte har att göra med!!!!

Ska tillägga ytligare än gång att du är duktig på att få mig att vilja bli arg med dina sista meningar i varje inlägg! Men kommer tyvärr inte dra strået så långt. Anledningen till din dåliga attityd är för att du är anonym nu!!
Du kanske är en av de rädda boxholmsborna? Isåfall förbättra din attityd så har du inget att oroa dig för. Precis så är jag och min familj lärda!

Over and out från denna tråd, Peace =)
Citera
2017-12-19, 17:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken76
Det fanns såna vita flaggor som polisen sätter ut när de markerar i Gärdet och hästhagen där dammen ligger! Sen känner jag en man som skulle röja gräs runt elstängsel i hästhagen som hittade en väska med fru Lekanders tillhörigheter i nyponsnåret nära dammen detta var dagen innan midsommar, polisen hämtade väskan först första vardagen efter midsommar.

Det där är nya uppgifter för mig, eller har jag läst tråden slarvigt?

jp.se har en artikel bakom en betalvägg, är det någon prenumerant som kan vara snäll att citera!?
Den publicerades för 6 timmar sedan står det.

https://www.jp.se/article/dubbelmordet-nara-nystas-upp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in