Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Det är rätt hårt dock att de läser upp hennes dagbok och han inte bryr sig - att han ser bilder på hennes skador - och inte bryr sig.

Hade jag sett skador på min pojkvän/dylikt hade jag varit helt förkrossad. PTSD etc etc.

Nu är jag helt säker på att han mördat henne - men även om han INTE hade mördat hade detta i sig självt varit jävligt skumt och inkriminerande - att se skador på sin döda flickväns kropp och inte bry sig?

Ja tycker också detta beteende är fruktansvärt konstigt, blir äcklad av bristen på att visa några som helst känslor när man ser/hör sådant som han får höra.
Citera
2017-12-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Det är rätt hårt dock att de läser upp hennes dagbok och han inte bryr sig - att han ser bilder på hennes skador - och inte bryr sig.

Hade jag sett skador på min pojkvän/dylikt hade jag varit helt förkrossad. PTSD etc etc.

Nu är jag helt säker på att han mördat henne - men även om han INTE hade mördat hade detta i sig självt varit jävligt skumt och inkriminerande - att se skador på sin döda flickväns kropp och inte bry sig?
Jag tror det handlar om att han inte accepterade att det skulle vara slut. Och därför dödade han henne: "Får inte jag dig skall ingen annan ha dig". Jag misstänker att han mer eller mindre hatade henne den kvällen/natten. Tror heller inte att han varit kär i henne det sista året. Det handlade om ÄGANDE. Inget annat. Psykopatfasoner enbart. Han har ju kringskurit hennes umgänge så att hon till slut var mer eller mindre utan kompisar. Han är riktigt farlig den där killen.
Citera
2017-12-19, 15:22
Medlem
för 14 minuter sedan

Åklagaren fortsätter fråga om en fest som Tova Moberg gick på, som slutade med en knuff i väggen. Själv satt 22-åringen på ett LAN när han ser på My story att Tova Moberg är på fest. Borde hon inte få vara där undrar åklagaren. Nej, vi hade bestämt att vi inte skulle gå på fest på varsitt håll svarar åklagaren. Att vara på LAN med killkompisar var därför inget som krävde den andres tillåtelse. Det hade med andra könet att göra förklarar 22-åringen på åklagarens frågor.

för 9 minuter sedan

22-åringen får frågor kring om han delade Tova Mobergs intresse för simning. Han var inte förbannad över att hon jobbade med killar. Det berodde på att hon klagade på att det var tjejer ute på gården förklarar 22-åringen. Sådana krav gick inte att ställa på hennes skolgång där det var naturligt att hon umgicks med killar. Men det gick att ställa sådana krav vad gällde simningen och jobbet i hemtjänsten förklarar 22-åringen. Det var en del i att de ställde krav på varandra och de fick så mycket regler till slut att det var svårt att hålla dem, säger 22-åringen

för 6 minuter sedan

Åklagaren läser nu upp ett meddelande som 22-åringen skrev till sina tjejkamrater när det blivit bestämt att Tova Moberg skulle sluta umgås med två av sina väninnor. Det meddelande skrev 22-åringen men han hävdar att de formulerade meddelandet tillsammans. 22-åringen tycker inte att Tova Moberg hade många begränsningar i umgänge men medger att det fanns begränsningar. Han har bara kontrat på hennes krav förklarar 22-åringen.

för 2 minuter sedan

Ordföranden bryter in och undrar om åklagaren vill ta åtalspunkterna i ordning. Han ställer därför frågor kring en händelse där 22-åringen slog slag mot hennes arm. Åklagaren går snabbt vidare till punkten 5 där Tova Moberg skriver om att 22-åringen blivit arg över att hon skulle jobba hos gamla män. 22-åringen menar att det var inte ett hot, utan han parerade i största allmänhet om att hon jobbade bland killar och äldre män. Det var inget specifikt säger 22-åringen.

för 1 minut sedan

Han förnekar att han ringt Tova Moberg 20 gånger under julnatten och att han hotat henne till döden. Möjligtvis har han sagt att något "skulle bli ett problem" men han har aldrig hotat henne till döden. Det finns säkert grund för det hon säger men att hon använder grövre ord när hon beskriver det förklarar 22-åringen.

Var relationen särskilt dålig i jultid undrar åklagaren? Det var upp och ner svarar 22-åringen. De har utväxlat hårda ord, men att det skulle hända henne eller hennes föräldrar något det har han inte sagt förklarar 22-åringen.

för några sekunder sedan

Åklagaren hoppar till punkten 9, det var kallt ute och 22-åringen hotade att slänga ut henne och gräva ner henne med grävskopa och lägga sten över. Det medger 22-åringen att han har sagt men det var ett tomt hot, kanske med sarkasm bakom förklarar 22-åringen.

En annan händelse, närstående i tid var att de skulle till Hedebacken för att röka. Enligt dagboken skulle de dit för att han hotade henne till livet. Idrott i stället för språk var "ingen big deal" men han reagerade på att hon hade ljugit för honom.
Senast redigerad av simpesolsken 2017-12-19 kl. 15:29.
Citera
2017-12-19, 15:28
Medlem
Med tanke på hur mycket fanskapet knarkade är det märkligt hur mycket han kommer ihåg av deras relation och exakt vad som hänt. Men han minns inte ett skit av mordnatten. Han är riktigt korkad.
Citera
2017-12-19, 15:49
Medlem
för 15 minuter sedan

Kommer du ihåg att du slagit henne undrar åklagaren? Det är fullt möjligt säger åklagaren angående ett specifikt blåmärke. Hon skriver om ett enormt blåmärke. 22-åringen medger att han kan ha orsakat skadan på låret då han greppade henne för att få henne att lämna bilen. Han blev arg för han fick intrycket att hon försökte lura ut honom ur bilen. Hon var förbannad och vi bråkade, hon orkade inte tjafsa utan tänkte väl därför köra därifrån förklarar 22-åringen. Han medger att han i samband med detta tog en armkrok runt henne och det kan ha varit det som hon syftar på som styrpning i dagboken.

för 12 minuter sedan

Det är en väldig viktskillnad mellan er påstår åklagaren. Vi brottades inte svarar 22-åringen. Det hon gjorde mot honom, gjorde också ont förklarar 22-åringen.

På frågor om chattkonversationen där hon hotas till livet så förklarar 22-åringen att han inte skrivit detta. Men att han har en egen teori om att det är påhittat av antingen Tova eller av henne och en kamrat.

för 10 minuter sedan

Jag tror inte ett dugg på dig, säger åklagaren. Den är så pass grov att du inte vill stå för den, säger åklagaren? Nej, svarar 22-åringen. Jag uppfattar dagboken som grövre skriven än vad den är säger 22-åringen.

Hon skrev att vi inte skulle läsa den förrän hon var död, och det stämmer ju ganska så bra säger åklagaren.
Jaja, säger 22-åringen. och tillägger att så ser inte han det.

för 5 minuter sedan

Ordföranden kontrollerar händelseförlopp och utfrågningen trappar ner i intensitet. 22-åringen bedömer att Tova Mobergs revbensskada uppstod när hon föll på en dammsugare efter att han knuffat henne.

Nästa händelse är den som 22-åringen blir polisanmäld för av Tova Mobergs mamma. Han beskriver det som att de båda stod upp och hon slog i sig med ansiktet mot bänken och sedan tog emot sig med händerna.

Varför sparade hon bilder på sina skador tror du? Hon sa ju till sin mamma att hon blivit slagen. Det är din och deras uppfattning jag säger vad jag vet svarar 22-åringen.

Är det bara din version som är den riktiga undrar åklagaren och 22-åringen uppger att han bara säger det han vet. Kanske Tova Moberg ville sätta dit honom för någonting men det är bara en teori förklarar 22-åringen.

för 3 minuter sedan

Tingsrätten tar en kortare paus.
Citera
2017-12-19, 16:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Undrar lite varför du citerar från förhandlingen? Folk kan ju läsa själva på vk.se. Alldeles gratis. Exakt samma rapportering som helahalsingland.se.

Varför reagerar du på detta?
Det är väl alldeles förträffligt att kunna få in detta i tråden, vilket gör det lättare att följa den om man läser den i efterhand.
Se det som ren dokumentation.
Man vet inte hur länge det ligger kvar online.

Dessutom - Helahälsinglands liverapportering är ju dessutom bakom betalvägg...
Senast redigerad av T34Panzer 2017-12-19 kl. 16:16.
Citera
2017-12-19, 16:21
Medlem
Citat:
För att lägga till en sak: det är när det tar slut som den verkliga faran föreligger. Det är DÅ männen blir riktigt riktigt farliga.
Tack! Det var det här jag syftade på "keep your friends close but keep your enemies closer".
Gör man slut med en sån man så får man antingen gå under jorden eller försöka ha koll på honom.
Det är många kvinnor och män som bryter upp från sina psykotiska ex som fortsätter att hålla kontakten med exen. Man hoppas på att lugna ner situationen, få sitt ex att sakta avvänja sig, försöker låta det rinna ut i sanden etc. Samtidigt som man skyddar sig genom att hålla koll på var det labila fanskapet befinner sig både fysiskt och mentalt.
Citera
2017-12-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dessutom - Helahälsinglands liverapportering är ju dessutom bakom betalvägg...

Vk.se har exakt samma liverapportering. Relativt irriterande att scrolla genom sida efter sida efter att man följ rapporteringen.
Citera
2017-12-19, 16:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 98479871
Vk.se har exakt samma liverapportering. Relativt irriterande att scrolla genom sida efter sida efter att man följ rapporteringen.

Läs: den ena ligger bakom betalvägg! Dvs inte åtkomlig för alla.

Och det må vara jobbigt för dej - men det är bra för tråden och för de som i efterhand följer tråden.

Och jag upprepar: vem vet hur länge själva liverapporteringen ligger tillgänglig på någon av sidorna.
Citera
2017-12-19, 17:26
Medlem
Citat:
Med tanke på hur mycket fanskapet knarkade är det märkligt hur mycket han kommer ihåg av deras relation och exakt vad som hänt. Men han minns inte ett skit av mordnatten. Han är riktigt korkad.

Billy kommer ihåg ALLT som är till hans fördel medans allt negativt är påhitt/konspiration mot honom eller så minns han inget pga droger, va på samma sätt i förhören. Förhörsledarna måste ju ha ett tålamod och lugn utav Guds både, själv skulle man fått tolvans utbrott många ggr/förhör och dragit nått hårt i skallen på fanskapet.
Citera
2017-12-19, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Tack! Det var det här jag syftade på "keep your friends close but keep your enemies closer".
Gör man slut med en sån man så får man antingen gå under jorden eller försöka ha koll på honom.
Det är många kvinnor och män som bryter upp från sina psykotiska ex som fortsätter att hålla kontakten med exen. Man hoppas på att lugna ner situationen, få sitt ex att sakta avvänja sig, försöker låta det rinna ut i sanden etc. Samtidigt som man skyddar sig genom att hålla koll på var det labila fanskapet befinner sig både fysiskt och mentalt.

Det är där tankefelet kommet in i bilden. Man hoppas och tror - men verkligheten visar att det är bäst att bryta helt och hållet på en gång. INTE dra det ut på tiden och hoppas..

Det är också en bortförklaring av dessa brottsoffer, när det själva inte vill bryta upp men kanske inser att de måste. Eller någon i deras omgivning säger att de måste. Då förhalar de den smärtsamma processen så att de SJÄLVA ska kunna vänja sig vid livet utan GM. Men det är att lura sig själv.

Förstår inte hur någon vettig människa kan påstå att detta vore en bra metod. Titta hur det har gått för dessa kvinnor..
Citera
2017-12-19, 17:49
Medlem
Citat:
För att lägga till en sak: det är när det tar slut som den verkliga faran föreligger. Det är DÅ männen blir riktigt riktigt farliga.

Fast med den logiken då kan man ju ALDRIG göra slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in