2017-12-18, 16:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
23:01 OCH 23:28 igår skrev jag två separata inlägg till dig i den här tråden där jag tydligt skrev att det var det första inlägget jag fann motsägelsefullt.
Det framgick i så fall inte exakt VAD i inlägget som var motsägelsefullt.

Citat:
Att du skriver om en massa andra saker gör inte det mindre motsägelsefullt,
Vilka djävla ”massa andra saker” tänker du på här, din stackare.

Citat:
men du har väl försökt förklara vad du menade så gott du kan antar jag,
Jag förstår att du blir lite ställd när motparten faktiskt ärligt försöker förklara vad denne menar. Det ingår som sagt inte i DIN repertoar eftersom du har ett helt annat syfte med din medverkan i den här och andra trådar på forumet.

Citat:
några bevis har vi förstås inte sett för att han INTE hade även lådan i Dallas i namnet Hidell, men det är ju svårt att bevisa kan jag hålla med om.
Två saker:

1. Det stämmer, det är inte jag eller andra kritiker av WC’s underlag och slutsatser som ska bevisa att dessa är felaktiga. Det apologeterna som ska bevisa att de är korrekta.

2. Jag har trots det listat ett stort antal bevis och tydliga indikationer på att samma WC’s underlag och slutsater avseende ”behörighet till aktuell postbox” är just felaktig och att det i sin tur är bevis för att man har fabricerat hela/delar av det underlag samma WC drar sina slutsatser ifrån.

Att du istället för att bemöta det här i detalj, börjar svamla om ”motsägelsefullt”, att en eventuell slutsats om samma ”behörighet” ÄNDÅ inte på något sätt kan ha någon betydelse för Oswalds skuld till mordet på JFK, är helt i linje med din egentliga agenda här på forumet.

Trams och troll.

Citat:
Jag lär väl få nöja mig med det...
Trams. Att låtsas som det regnar duger inte, ens i ditt fall.

Folk som läser här är inte så korkade som du tycks tro, SnakePlisssken.

Consider yourself kölhalad.

Citat:
(Du måste börja läsa svaren du får - det blir så fånigt annars.)
Det är inte helt enkelt att förstå vad du faktiskt ”svarar” och med avseende på exakt vad.

Jag och de som läser tråden vet att det är precis det som är poängen.
Senast redigerad av onopono 2017-12-18 kl. 16:15.
Citera
2017-12-18, 20:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det framgick i så fall inte exakt VAD i inlägget som var motsägelsefullt.

Vilka djävla ”massa andra saker” tänker du på här, din stackare.
Vill du verkligen veta det?
Ja vad sägs om att du började pladdra om McAdams och blandade ihop med någon helt annan person.
(FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963
Sen gled du raskt in på både Warrebnkommissionen, Oswalds I'm just a patsy och andra av dina käpphästar..
personliga övertygelser i skuldfrågan, maktutövning i USA

Det var sen du spårade ur totalt... När jag åter upprepat att det enda jag undrade om var postens rutiner och vilka som stod som mottagare för postboxen lyckades du få det till att jag borde svara på detta mentala haveri:
1. Varför säger Postal Inspector Holmes att blanketten rutinmässigt förstörs ett år efter avslutat innehav, när han i egenskap av Postal Inspector vet att det är tidigast två år efter avslutat innehav.

2. Hur kan både FBI (internt memo) och Holmes (NYT) veta att ingen ”Hidell” stå angiven som behörig till en box om de samtidigt vet att blanketten detta står angivet på var rutinmässigt kasserad.

3. Hur kan Oswald ha hämtat ut geväret från postkontoret om inte ”Hidell” står anhörig till hans box givet att försändelsen går i retur om inte adressaten står angiven som behörig till den box det är skickat till?

4. Varför beställer Oswald ett gevär under ett alias ”Hidell” när han vet att samma gevär går i retur om inte ”Hidell” står angiven som behörig till den box han tecknat i eget namn?

5. Varför köper Oswald ett gevär under ett alias, ”Hidell”, till sin postbox som han tecknat i eget namn, ”Oswald”, och därmed röjer sin verkliga identitet och därmed sitt alias?

6. Varför vet inte FBI, Holmes och CIA att Oswald under aliaset ”Hidell” beställt ett italienskt infanterigevär till sin box och på något sätt hämtat det från samma box, trots att de dagligen läser hans korrespondens och kontrollerar samma box för subversivt material?

7. Varför är det ingen i personalen som kommer ihåg att Oswald ska ha hämtat ut ett stort tungt paket under aliaset ”Hidell” trots att samme Oswald var en nästan daglig besökare på kontoret och var väl känd till både namn och utseende?

Och, då talar vi alltså specifikt endast om behörigheten. En liten detalj i det påstådda vapenköpet.

Har du några rimliga godartade svar till punkt 1 - 7?
Sen fortsatte du i samma stil...
Och det enda jag frågade var om han kunde haft fler namn på postboxen...

Citat:
Jag förstår att du blir lite ställd när motparten faktiskt ärligt försöker förklara vad denne menar. Det ingår som sagt inte i DIN repertoar eftersom du har ett helt annat syfte med din medverkan i den här och andra trådar på forumet.
Nej jag blir helt ställd när motparten uppenbarligen är fullständigt förvirrad.

Citat:
Consider yourself kölhalad.
Om du har svårt med språket kan du koncentrera dig på ett i taget - jag förstår både betrakta dig som kölhalad och consider youself keelhauled, mixen ser däremot bara löjlig ut.
Citera
2017-12-18, 22:05
Avstängd
Citat:
Vill du verkligen veta det?
Ja vad sägs om att du började pladdra om McAdams och blandade ihop med någon helt annan person.
Jag noterade att du återigen började luta dig mot den amerikanska brunhögern i dina försök att göra dig gällande i en diskussion om JFK. Be my guest och nej, jag blandade inte ihop några personer här heller, det klarar du förtjänstfullt helt på egen hand.

Citat:
Sen gled du raskt in på både Warrebnkommissionen, Oswalds I'm just a patsy och andra av dina käpphästar..
personliga övertygelser i skuldfrågan, maktutövning i USA
Allting mycket relevant för tråden och den nu pågående specifika frågeställningen avseende ”behörigheten” till Oswalds postbox i Dallas.

Citat:
Det var sen du spårade ur totalt... När jag åter upprepat att det enda jag undrade om var postens rutiner och vilka som stod som mottagare för postboxen lyckades du få det till att jag borde svara på detta mentala haveri:
1. Varför säger Postal Inspector Holmes att blanketten rutinmässigt förstörs ett år efter avslutat innehav, när han i egenskap av Postal Inspector vet att det är tidigast två år efter avslutat innehav.

2. Hur kan både FBI (internt memo) och Holmes (NYT) veta att ingen ”Hidell” stå angiven som behörig till en box om de samtidigt vet att blanketten detta står angivet på var rutinmässigt kasserad.

3. Hur kan Oswald ha hämtat ut geväret från postkontoret om inte ”Hidell” står anhörig till hans box givet att försändelsen går i retur om inte adressaten står angiven som behörig till den box det är skickat till?

4. Varför beställer Oswald ett gevär under ett alias ”Hidell” när han vet att samma gevär går i retur om inte ”Hidell” står angiven som behörig till den box han tecknat i eget namn?

5. Varför köper Oswald ett gevär under ett alias, ”Hidell”, till sin postbox som han tecknat i eget namn, ”Oswald”, och därmed röjer sin verkliga identitet och därmed sitt alias?

6. Varför vet inte FBI, Holmes och CIA att Oswald under aliaset ”Hidell” beställt ett italienskt infanterigevär till sin box och på något sätt hämtat det från samma box, trots att de dagligen läser hans korrespondens och kontrollerar samma box för subversivt material?

7. Varför är det ingen i personalen som kommer ihåg att Oswald ska ha hämtat ut ett stort tungt paket under aliaset ”Hidell” trots att samme Oswald var en nästan daglig besökare på kontoret och var väl känd till både namn och utseende?

Och, då talar vi alltså specifikt endast om behörigheten. En liten detalj i det påstådda vapenköpet.

Har du några rimliga godartade svar till punkt 1 - 7?
Samtliga punkter 1 - 7 har direkt bäring på just ”behörigheten” till boxen ifråga och jag uppmanar dig att besvara dessa punkter när du insisterar på att Oswald trots allt kan ha hämtat ut geväret ... ändå.

Snacka om mentalt haveri.

Citat:
Sen fortsatte du i samma stil...
Och det enda jag frågade var om han kunde haft fler namn på postboxen...
Nej, du ställde en mängd andra frågor och gjorde även ett antal påståenden, samtliga avbetade och lagda till handlingarna.

Citat:
Nej jag blir helt ställd när motparten uppenbarligen är fullständigt förvirrad.
Och ändå har du inte lyckats att med ett enda exempel visa på en sådan ”förvirring”.

Att du som vanligt börjar trolla när du ser nederlaget i vitögat har inget att göra med motpartens eventuella ”förvirring”, det är enkom fråga om en ofta återkommande strategi du använder dig av för att slippa erkänna att du presterat ett magnifikt magplask för okänd gång i ordningen. Har du bukhud i kolfiber?

Citat:
Om du har svårt med språket kan du koncentrera dig på ett i taget - jag förstår både betrakta dig som kölhalad och consider youself keelhauled, mixen ser däremot bara löjlig ut.
Jag använder vilka språk jag vill. En bonus om det irriterar dig.

Åter till frågan:

1. Kan Oswald ha hämtat ut mordvapnet från boxen?

2. Har den frågan ingen bäring på om Oswald alls var skyldig till mordet på JFK?
Citera
2017-12-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ja.
Citat:
2. Har den frågan ingen bäring på om Oswald alls var skyldig till mordet på JFK?
Mycket liten. Oswald köper vapnet ca 6 månader före Kennedys besök. Han är då knappast medveten om att JFK kommer att passera förbi den arbetsplats som han ännu inte sökt jobb på.
Citera
2017-12-18, 22:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
1. Ja.
Det vet vi att du ”tycker” Pekka och vi vet också att ingenting kan få dig att ändra dig härvidlag. Det sitter som allt annat i din hjärna i betong. Det kräver att du biter ihop och övervinner rädslan för ditt nu berömda ”bludder” som uppstår vid hotande kognitiv dissonans. Obotligt, antagligen, och du blir ju knappast yngre med åren.

Citat:
2. Mycket liten. Oswald köper vapnet ca 6 månader före Kennedys besök. Han är då knappast medveten om att JFK kommer att passera förbi den arbetsplats som han ännu inte sökt jobb på.
Men hur menar du att han kommer i besittning av det påstådda mordvapnet om han nu i så fall inte hämtade ut det och att det gick i retur.? Åkte han till Chicago, bröt sig in i det jättelika lagret och stal just det vapnet med exakt det serienumret?

Menar du?
Citera
2017-12-18, 23:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag noterade att du återigen började luta dig mot den amerikanska brunhögern i dina försök att göra dig gällande i en diskussion om JFK. Be my guest och nej, jag blandade inte ihop några personer här heller, det klarar du förtjänstfullt helt på egen hand
Brunhögern :-) visst..
Och jo, du blandade ihop mig med någon annan när du skrev:
Och, hade vi inte kommit fram till att det ser illa ut om du länkar direkt till McAdams när du plankar dennes ”research”?
Citera
2017-12-19, 00:27
Avstängd
Citat:
Brunhögern :-) visst..
Och jo, du blandade ihop mig med någon annan när du skrev:
Och, hade vi inte kommit fram till att det ser illa ut om du länkar direkt till McAdams när du plankar dennes ”research”?
Fel av mig, det var en kollega till dig jag som jag informerade:
Citat:
Jag var kanske inte riktigt tydlig här. Ja, det kan tyckas tangera ad hominem när man istället för att bemöta i sak, lyfter fram mindre smickrande egenskaper hos en person, men:

- Du framförde inga sakargument, bara att McAdams "resonemang" var genomgående mer övertygande än mina.

- Att McAdams underkänner en massiv konsensus inom klimatforskningen är en god indikation på hans kunskapssyn mer generellt.

- Att McAdams lobbar för tobaksindustrin trots dennas nu snart sekelgamla bevisade konspiration att förleda allmänheten och mörka, fabricera och köpa upp de vetenskapliga studier som visar på röknings starkt cancerframkallande egenskaper samt nikotinets starkt beroendeframkallande diton. Det här visar även det på ett förakt för vetenskapligt framtagen kunskap och kanske ett ännu större förakt för allmänhetens rätt till samma kunskap.

- Att McAdams lobbar för tortyr som ett bra medel att få sanningsenlig information från upplevt ovilliga vittnen, trots den samlade vetenskapens resultat som visar på motsatsen. Återigen en kunskapssyn som går stick i stäv med vetenskaplig konsensus, för att inte tala om dess mer etiska implikationer avseende hans värdegrund överlag.

- Att McAdams är för ett ökat antal dödsstraff trots att den samlade vetenskapen, återigen, säger att straffet är direkt kontraproduktivt med avseende på samtliga de parametrar det ska vara en god åtgärd för. Och, att ett stort antal oskyldiga döms varje år runt om i USA även idag, 2016. Kunskapssyn? Etisk värdegrund?

- Att McAdams under många år har trakasserat ett antal yngre lärare och studenter vilka tycks ha en sak gemensamt: att flertalet av dem råkar vara kvinnor. Att förvägra kvinnor lika behandling på ett universitet, som ju är nationens främsta institution för vetenskapligt förankrad kunskap är även det, ett kvitto på hans kunskapssyn och .... värdegrund.

- Att McAdams anklagar meningsmotståndare på olika JFK-forum för "pedofil", "drogmissbrukare", och annat smaskigt och helt gripet ur luften, är mot bakgrund av det vi ser här ovan, endast följdriktigt och helt naturligt när det kommer från "McAdams."

- Just det, glömde att han fick jobb på FOX News som "sakkunnig" (lol) när han blev avstängd från Marquette p.g.a. trakasserierna. Kunskapssyn? Värdegrund?

Full circle.

Vi väljer våra referenser, Tenor302. Ett tips i all välmening.
Inte ”brunhögern”?
Citera
2017-12-19, 00:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fel av mig, det var en kollega till dig jag som jag informerade:

Inte ”brunhögern”?

Även om du anser att McAdams är brunhöger, även om han är brunhöger så faller ju ditt argument eftersom du blandade ihop mig med någon annan och jag dels inte hade en susning om professor McAdams utöver det jag citerade, och dels inte har läst dina åsikter om honom tidigare (om jag får lust och tid ska jag kolla upp honom. Har du rätt kommer jag absolut undvika honom som källa framöver):
Citat:
Jag noterade att du återigen började luta dig mot den amerikanska brunhögern

Eller hur..?
Citera
2017-12-19, 00:57
Avstängd
Citat:
Även om du anser att McAdams är brunhöger, även om han är brunhöger så faller ju ditt argument eftersom du blandade ihop mig med någon annan och jag dels inte hade en susning om professor McAdams utöver det jag citerade, och dels inte har läst dina åsikter om honom tidigare (om jag får lust och tid ska jag kolla upp honom. Har du rätt kommer jag absolut undvika honom som källa framöver):

Eller hur..?
Jag förstod det som att jag skulle ha ”blandat ihop” McAdams med någon annan. Som sagt, jag tog fel på dig och Tenor302 och har nu korrigerat det misstaget.

Nu, när du trots allt är informerad. Håller du inte med om att McAdams kan benämnas som någon tillhörande brunhögern?

Är det fortfarande någon du vill luta dig emot avseende frågor kring mordet på JFK?

Edit:

Åter till frågan:

Senast redigerad av onopono 2017-12-19 kl. 01:35.
Citera
2017-12-19, 07:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag förstod det som att jag skulle ha ”blandat ihop” McAdams med någon annan. Som sagt, jag tog fel på dig och Tenor302 och har nu korrigerat det misstaget.

Nu, när du trots allt är informerad. Håller du inte med om att McAdams kan benämnas som någon tillhörande brunhögern?
Ingen aning - du har påstått en massa otrevligheter om honom men inte presenterat en enda källa för dina påståenden så jag måste väl kolla upp det själv innan jag tar ställning för eller emot honom. På wikipedia framstår han inte direkt som den trevligaste människa men det betyder ju inte att han har sina fakta fel..

Citat:
Åter till frågan:
Givetvis

Citat:
Jovisst, men knappast avgörande..
Citera
2017-12-19, 11:21
Avstängd
Citat:
Ingen aning - du har påstått en massa otrevligheter om honom men inte presenterat en enda källa för dina påståenden så jag måste väl kolla upp det själv innan jag tar ställning för eller emot honom. På wikipedia framstår han inte direkt som den trevligaste människa men det betyder ju inte att han har sina fakta fel..
Om du läser min text igen så ser du att kritiken handlar om kunskapssyn och hur etik och epistemologi är sammanflätat på ett sätt som inte går skilja åt.

Det gäller alla människor, även dig.

Citat:
Givetvis
Hur då?

Citat:
Jovisst, men knappast avgörande..
Även om:

1. Oswald inte kan ha hämtat ut vapnet som han påstås har använt i mordet på JFK?

2. Bevis och/eller frånvaron av bevis (enligt dig) istället kan bevisas vara fabricerat av ansvariga utredare?
Citera
2017-12-19, 14:01
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Nej, det är inte Prayer Man. Det är Altgens berömda fotografi från ögonblicket innan det dödande huvudskottet avlossas. Och, det är mycket riktigt Billy Lovelady som tittar fram längst ner i västra delen av entrén. Det finns fortfarande ett litet fåtal galningar som vill få personen till Oswald, men dessa är helt marginaliserade i den seriösa forskningen på JFK-mordet.

Prayer Man står längre upp i samma västra del av samma entré. Ovanför och rakt bakom Billy Lovelady. Med utgång från annan fotografisk film har man dessutom lokaliserat Oswalds chef Bill Shelly bredvid Lovelady, vilka båda vittnade om att de direkt efter sista skottet snabbt började röra sig mot området bakom staketet på grassy knoll, vilket även det är belagt från analys av annan film.

Det är således sekunderna efter sista skottet som bilderna på Prayer Man dyker upp och mycket riktigt så ser man inte Lovelady (kanske i någon ruta, osäker) och Shelley längre eftersom de precis har börjat röra sig i riktning grassy knoll. Det här ger även stöd åt Oswalds svar på frågan var han befann sig när skotten avlossades mot JFK:

”Out front with Shelley.”

Mindre känt är två enligt Billy Lovelady mycket oroliga och nervösa FBI-agenter dök upp hemma hos honom dagen efter mordet. De visade honom just Altgens-fotot och frågade honom om det var han som syntes i bild. När han svarade att, ja, visst är det han som syns i bilden, blev de båda FBI-männen mycket lättade och lämnade honom därpå mycket glada i hågen.

Varför blev de så lättade? Om Oswald i förhören säger att han befann sig i samma entré vid tiden för skotten och också syns i ett fotografi som publicerats i både nationell och internationell press, så är det omöjligt att han också ska ha kunnat mörda JFK.

Där rök den patsyn och vad i hela friden ska vi då hitta på.

Glad att du inte är en av de som tror att det är Oswald som tittar ut, det ser man ju direkt att det inte är.

Vad gäller glada FBI-män så stämmer det nog mycket riktigt som du säger, men det kan ju vara så att de även är glada för att de inte tagit fel man från början, dvs. om Oswald stod vid entreen så är ju den riktige mördaren på fri fot.

Bilden bevisar varken att Oswald faktiskt stått vid entreen, eller ej, utan frågan är om det var Oswald eller ej. Han kan ju fortf. ha stått vid entreen, alternativt befunnit sig på 6:e våningen, det vet vi inte utifrån detta fotografi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in