2017-12-19, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Hur har du tänkt att hon, och "såna personer" ska behandlas då? Om hon har antisocial personlighetsstörning med narcissistiska och psykopatiska drag kan terapi, framförallt gruppterapi, snarare vara kontraproduktivt eftersom psykopaten då har en ypperlig möjlighet att finslipa sina manipulativa färdigheter. Dessutom kan hon då inte behandlas och bli normal, hon kan max lära sig att reproducera normala beteenden men t.ex. riktig empati kommer hon aldrig att kunna känna. Den enda vettiga påföljden i ett fall som detta är egentligen FÖRVARING enligt den danska modellen. Eftersom det inte finns här är fängelse näst bäst. Självklart kan hon få kontakt med psykvård genom fängelset om hon vill, men staten ska inte döma henne till vård och "straffa" henne med att hon ska få bli en ännu bättre psykopat...

Helt korrekt. JM skall absolut inte finslipa några finesser i rättspsykiatrisk vård utan snarast förpassas till fängelse för långvarigt straff bland likasinnade. Det blir en nyttig utmaning för henne.
Citera
2017-12-19, 00:53
Medlem
antoneriks avatar
Vissa mördare blir mer kända än andra. Kan ingen sluta skriva om Johanna Möller, jag är för länge sedan less på satkärringen. Hon kommer att få sitta länge, och då snackar vi Leif Axmyr-länge. Hon förtjänar endast att glömmas bort.
Citera
2017-12-19, 01:19
Medlem
Here we go again ...

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-jag-ar-orolig-for-mamma/
Citera
2017-12-19, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-jag-ar-orolig-for-mamma/

Nu har Johanna Möller skrivit ett nytt brev till hovrätten.
Hon skriver om sig själv i tredje person.
"Joh har varit mycket orolig över sin mamma och har vid flera tillfällen frågat polis om hur hon mår", skriver Möller.
"Joh har tom skrivit brev men då svarade (mamman) med en polisanmälan samt ansökte om kontaktförbud."

Hon gör allt för att få stå i rampljuset och visa att hon bryr sig om sin närhet, fast vi alla vet innerst inne hur hon är.

Bra jobbat av mamman att svara med en polisanmälan och ansökte om kontaktförbud, hon visar verkligen vad hon tycker och agerar efter det också.
Citera
2017-12-19, 06:40
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

"Joh har varit mycket orolig över sin mamma och har vid flera tillfällen frågat polis om hur hon mår", skriver Möller.
"Joh har tom skrivit brev men då svarade (mamman) med en polisanmälan samt ansökte om kontaktförbud."

Nu börjar det röra sig - det stoora intresset kring rättegången, gällande JM och den 34-årige ökenråttan MR. JM har återigen skrivit brev..... fast återigen, betyder bara att den lille fete bloggaren Mattssons tidning *xpressen skriver om samma brev som förut - alltid lurar det nån......
Citera
2017-12-19, 08:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Nu börjar det röra sig - det stoora intresset kring rättegången, gällande JM och den 34-årige ökenråttan MR. JM har återigen skrivit brev..... fast återigen, betyder bara att den lille fete bloggaren Mattssons tidning *xpressen skriver om samma brev som förut - alltid lurar det nån......
Du menar alltså att brevet är gammalt och att det är felaktiga uppgifter i tidningen när de skriver: "Nu har Johanna Möller skrivit ett nytt brev till hovrätten"? Källhänvisning, tack.

Det blir lite tradigt att du alltid måste skriva "ökenråttan" MR, liksom långrandigt. Det kanske var fyndigt påkommet för X antal månader sedan, men nu känns det bara tjatigt.

Är han nu plötsligt 34 år? Din egen uppfattning eller har du källa på det?
Citera
2017-12-19, 08:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Here we go again ...

Hon är ganska förutsägbar, JM. Det var nog förväntat att hon försöker vädja till mamman om medlidande och samtidigt framstå som orolig och sörjande dotter. Hon har ju tidigare "missat" att visa några varma känslor för sin mor. Ska alla nu tro att hon oroar sig på riktigt? Inte ett öga är torrt, för folk vet nog inte om de ska skratta eller gråta. Intressant att hon skriver om sig själv i tredje person. Hon försöker nog att distansera sig från sig själv. Jaget blir relativt och därigenom också handlingar och gärningar. Hon är inget "det", hon är någons oroliga, sörjande dotter.
Ridå!

"Joh har tom skrivit brev men då svarade (mamman) med en polisanmälan samt ansökte om kontaktförbud.
Möller fortsätter att hävda sin oskuld. I brevet har hon satt ihop ytterligare en tidslinje över kvällen den 3 augusti, som hon menar bevisar att hon inte var vid sommarstugan.
"Joh kan omöjligt ha varit på (sommarstugans adress) 3/8", skriver Möller.
Citera
2017-12-19, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Here we go again ...

Haha alltså vad fan! Hon kan ju inte vara på riktigt
"Jag är orolig för mamma"(!)
Kärringen måste ju vilja få livstid, eftersom hon provocerar hovrätten så
Citera
2017-12-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpimping
Men hon har ju länge befunnit sig i ett starkt chocktillstånd. Under den fasen har hon haft svårt att veta vad hon sagt eller gjort. Men nu har den värsta chocken lagt sig och nu först kan hon ta in vad som har hänt. OBS enligt hennes egen logik
Citera
2017-12-19, 11:16
Medlem
Reimers avatar
Johanna Möller,s inlaga i sin helhet.

https://minfil.org/1etbodddb8/Svea_HR_B8032-17_Aktbil_98.pdf

Tidslinje och lite annat, allt skrivet i tredje person.
Citera
2017-12-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpimping

Sanningen är ju den att hon direkt sa "Jag önskar att det var mamma som dött" (typ), istället för pappa.
Jo,jo ...hon är väl orolig att mamman ger bort pengarna. Inget annat.
Citera
2017-12-19, 11:30
Medlem
Någon dag som det är lämpligt att besöka hovrätten nu framöver ? Och hur långt
jullov tar man i förhandlingarna ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in