Citat:
Ursprungligen postat av
PresidentBahama
"De speciella platser som redan finns i Bakarbystaden – hangaren, bergrummet och landningsbanan – ska tas tillvara och göras till spännande platser som människor vill besöka."
Detta KAN givetvis bli jättebra, men jag tillåter mig att va så fördomsfull att jag säger att det beror på VILKA som kommer att befolka området.
”Spännande platser som människor vill besöka”...jodu, jag har läst svensk media i många år så jag förstår nog vad som menas med de ordvalen. Landningsbanan byggs ut för att kunna ta emot direktflyg från Tredje världens mest dysfunktionella kaosområden. Fokus på enkelbiljetter till Sverige för unga singelmän med stridserfarenhet och radikalislamistisk livssyn. Det blir både ”spännande” och en plats som ”människor vill besöka”. Kom ihåg var ni läste det först.
Allvarligt talat, som jag skrev förut så kan man misstänka att området blir betydligt mer mångkulturellt än det ursprungligen var tänkt, något som kan påverka betalningsviljan hos den del av de boende som själva betalar för sin bostad. Vilket föralldel kanske inte blir särskilt många.