2017-12-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Har du varit på plats i Svea hovrätt idag på förhandlingen, zilvereko?

Nej. Satsar på 10/1 i stället. Du då?
Märkligt att ingen media har rapporterat på så länge. Vlt.se och e-kuriren.se har tyvärr betalväggar, men tycks inte sända något ändå. Intresset för fallet är väldigt stort.

Brottscentralen/Expressens reporter rapporterade en minut utanför rättssalen härom dagen, men det gav inget.

Någon annan skrev att JM såg "väldigt sliten" ut.

Kan här bjuda på en lite halvgammal men ändå intressant video från Hovrätten, från Krimkvarten, SVT:
https://www.youtube.com/watch?v=RlSfP3lOecI
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-18 kl. 17:10.
Citera
2017-12-18, 21:22
Medlem
Pandalina4s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-jag-ar-orolig-for-mamma/

Nu har Johanna Möller skrivit ett nytt brev till hovrätten.
Hon skriver om sig själv i tredje person.
"Joh har varit mycket orolig över sin mamma och har vid flera tillfällen frågat polis om hur hon mår", skriver Möller.
"Joh har tom skrivit brev men då svarade (mamman) med en polisanmälan samt ansökte om kontaktförbud."
Citera
2017-12-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Märkligt att ingen media har rapporterat på så länge. Vlt.se och e-kuriren.se har tyvärr betalväggar, men tycks inte sända något ändå. Intresset för fallet är väldigt stort.

Brottscentralen/Expressens reporter rapporterade en minut utanför rättssalen härom dagen, men det gav inget.

Kan här bjuda på en lite halvgammal men ändå intressant video från Hovrätten, från Krimkvarten, SVT:
Nej, kanske någon dag under januari, funderar jag på att gå.
Citera
2017-12-18, 21:47
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-jag-ar-orolig-for-mamma/

"Joh har varit mycket orolig över sin mamma och har vid flera tillfällen frågat polis om hur hon mår", skriver Möller.
"Joh har tom skrivit brev men då svarade (mamman) med en polisanmälan samt ansökte om kontaktförbud."
Hon ser ju helt bindgalen ut på bilden!
Citera
2017-12-18, 21:49
Medlem
Citat:

Jag ryser av obehag :-(

Hon är inte ett dugg orolig över hur mamman mår - hon är orolig över vad som kan komma fram under HR-förhandlingarna mot henne själv. Inget annat.

Vi får hoppas på att HR begriper sig på det psykologiska spel JM försöker utkämpa. Men att rättegången ändå är rättssäker. Det är enormt viktigt.
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-18 kl. 21:56.
Citera
2017-12-18, 21:53
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:

Lilla Johanna gör sig så liten och sårbar hon kan. Så liten som ett litet barn som pratar om sig själv i tredje person. Lilla Johanna vill att mamma och pappa ska komma och hjälpa henne nu när det blir så fel, som de alltid har gjort. Lilla Johanna förstår inte varför mamma inte vill...
Lilla Johanna kommer snart att vara JÄTTEJÄTTEARG på mamma... Kanske till och med skriker att det vore bättre att hon var död?
Senast redigerad av EndastJag01 2017-12-18 kl. 21:55. Anledning: Tillägg
Citera
2017-12-18, 22:26
Medlem
Citat:

I videon ser det ut som om hon hejar på någon. "Hallå" ser hon ut att säga, är det till den manlige vakten? :-P Hon förnekar sig inte.
Citera
2017-12-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
I videon ser det ut som om hon hejar på någon. "Hallå" ser hon ut att säga, är det till den manlige vakten? :-P Hon förnekar sig inte.

Nä, det är nog till hennes advokat som sluter upp bakom henne.
Citera
2017-12-18, 23:20
Medlem
Citat:
Citat:
Hon är inte psykiskt sjuk, hon är personlighetsstörd, men fullt medveten om vad hon gör. Det är en avsevärd skillnad. En psyksjuk som begått såna brott som JM har gjort hamnar på psyket. Övriga hamnar i fängelse.
Jag skriver ju att hon blivit det nu mentalt illa fdäran sjuk på det sättet .jag tror många massmördare är det särskilt de som mördar nära anhöriga efter att blivit förändrade första mordet är en sån kick åt helvete , totalbrända broar ska inte träffa barn .
Citat:
hon är mentalt sjuk inte lite störd se det .
och hon ska inte ses som frisk framför allt ska barnen förstå att det är inte frisk .
Senast redigerad av MiBeth 2017-12-18 kl. 23:22. Anledning: tillägg
Citera
2017-12-18, 23:34
Medlem
Jag tycker det är vidrigt detta jamsande med svåra saker som garanterat hade slutat med ännu fler döda runt henne. det är inte vettigt att låta henne träffa barn obehandlad dessutom vård finns för riktigt såna personer . man måste tänka på omgivningen och inte låte detta bli ett vägledande mål . hur dan är det att få sorg det vet vi många . jag menar allvar .
Citera
2017-12-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Jag tycker det är vidrigt detta jamsande med svåra saker som garanterat hade slutat med ännu fler döda runt henne. det är inte vettigt att låta henne träffa barn obehandlad dessutom vård finns för riktigt såna personer . man måste tänka på omgivningen och inte låte detta bli ett vägledande mål . hur dan är det att få sorg det vet vi många . jag menar allvar .
Kriminalvården kan besluta om det är lämpligt eller inte att barnen får besöka sin förälder i fängelset. En artikel som jag hittade som visar hur vårdnaden av barn kan styras från fängelset.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/dodadekvinnor/arkiv/article20412754.ab
Citera
2017-12-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth

Hur har du tänkt att hon, och "såna personer" ska behandlas då? Om hon har antisocial personlighetsstörning med narcissistiska och psykopatiska drag kan terapi, framförallt gruppterapi, snarare vara kontraproduktivt eftersom psykopaten då har en ypperlig möjlighet att finslipa sina manipulativa färdigheter. Dessutom kan hon då inte behandlas och bli normal, hon kan max lära sig att reproducera normala beteenden men t.ex. riktig empati kommer hon aldrig att kunna känna. Den enda vettiga påföljden i ett fall som detta är egentligen FÖRVARING enligt den danska modellen. Eftersom det inte finns här är fängelse näst bäst. Självklart kan hon få kontakt med psykvård genom fängelset om hon vill, men staten ska inte döma henne till vård och "straffa" henne med att hon ska få bli en ännu bättre psykopat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in