2017-12-18, 18:59
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Idén med appen och bankid kanske kan utökas med att man har en checklista där tjejen får kryssa i vilka ställningar som ska inkluderas i avtalet?

Varför inte ett domarrum som ishockyn där man videogranskar tveksamma situationer om han var inne eller inte
Citera
2017-12-18, 19:01
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Jag fattar liksom inte vitsen. Statsministern står och säger att denna lag behövs för att ingen ska behöva ha samlag utan att samtycka. Jag är snart 70 bast och så länge jag har levat så har det aldrig varit tillåtet att ha samlag med någon som inte själv velat detta. Vad är det som är nytt?

Det där stämmer inte riktigt. Det var lagligt inom äktenskap ända in på 90-talet.
Citera
2017-12-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Även juridiskt har det inte inom min levnadstid varit tillåtet att pippa någon som inte varit med om detta. Det har ”alltid” räknats som våldtäkt.

nej inte alltid....du har massor med fall där domstolen accepterat att ja.....du har nog blivit utsatt för en våldtäkt lilla vän...men! vi kan inte bevisa att din våldtäktsman här faktiskt fattade att du inte ville.
Vi vet att du sa nej etc...men du vet vi kan ju inte bevisa att HAN ju fattade att nej faktiskt betyder nej på svenska....du vet män tappar språkförmågan när de är lite upphetsade....

så...då får han ju fortsätta med att vara exakt så dum i skallen.....och gå fri...

DÄRFÖR får man gå vidare juridiskt och sätta lagar där man faktiskt kräver av män att de ska ha ett samtycke.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-18 kl. 19:05.
Citera
2017-12-18, 19:04
Medlem
Endevils avatar
Sverige är ett feministiskt-kommunistiskt mentalsjukhus. Den här nya lagen understryker det och tar dårskapen ytterligare ett steg. Vill man veta hur dåraktig lagen är så lyssnar man på jurister. Är inte förresten varje juck ett nytt moment i sexakten?

”Frivillighet ska inhämtas inför varje nytt moment eller skede i den sexuella handlingen. Vad som är ett nytt moment framgår dock inte av betänkandet och är oklart", skriver förbundets ordförande Anne Ramberg i remissvaret till regeringen”

http://www.friatider.se/lagen-kriminaliserar-vanligt-sex
Citera
2017-12-18, 19:12
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Den här lagen kommer sudda ut gränsen mellan våldtäkt och vanligt sex helt.

Om jag i framtiden får höra att någon är dömd för våldtäkt kommer ämnet helt enkelt inte intressera mig.

Om en tjej i framtiden berättar att hon blivit våldtagen kommer jag vilja ha så lite med henne som möjligt att göra. Våga ta risken liksom.

Nej jag kommer hålla mig till att dejta tjejer som är fri från feminism och våldtäkter i sin historia. Döms jag lik förbannat för att jag glömde fråga om lov innan vi bytte ställning får jag väl söka mig till något annat nordiskt land istället.

Vad är det för jävla land som förbjuder sex?

Precis, våldtäkt betyder hädanefter inte ett skit. Det är så rättsosäkert att det vore skrattretande om det inte vore så förbannat tragiskt...

Bara masochister och cucks kan tycka att detta är vettigt! Det räcker att en tjej man legat med blir sur över något skit och karusellen är igång!

Vem fan har givit dig rätten att flytta din högra fot tre centimeter åt höger?! Nu blir det fyra år i finkan för dig! Ditt satans odjur!

Citat:
Ursprungligen postat av .profile
Det tragiska är din naiva syn på kvinnor.

Problemet vi dras med i verkligheten är nedvärderande och psykologisk krigföring från kvinnor. Våldtäkter är ett av symptomen på det.

Kram. Om du vill det.

Det tragiska är att sinnessjuka autister tillåts skriva spaltmeter med teoretisk dynga för att slippa konfrontera det faktum att de är oattraktiva kossor eller andra oönskade avarter.

Vad är det för sorts samhälle ni vill ha? Vill ni som är heterosexuella ha män som är osäkra, och av rädsla undergivna? Vad du menar med "psykologisk krigföring" kan knappast jämföras med att män spärras in för att de bokstavligen trampat snett under ett samlag och sedan haft mage nog att bli osams med henne efteråt!

Ni drivs bara av en historisk revanschism, det är allt. Inse att ni har lika rättigheter, ett nej är ett nej och att ni har lagstöd liksom människor som blivit rånade eller misshandlade om ni har bevis/vittnen på er sida. Våldtäkter är hemska brott, ingen vettig människa kan påstå annat, men den här skiten är ju något helt annat.

----

Precis som Ratoz skrivit, våldtäkter kommer från och med sommaren 2018 inte betyda ett skit. Det är som vederbörande skrivit, det är bara undvika kvinnor som använt hashtagen metoo som om det hade spetälska om du inte vill riskera 4 år av ditt liv innanför lås och bom!

Jag förstår uppriktigt inte varför inte fler exploderar för att de inte längre står ut! Det här samhället är så sjukt att ingen återgång till ens en antydan av normalitet längre är möjlig.
Citera
2017-12-18, 19:12
Medlem
JDAMs avatar
Tomt slag i luften mot överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkt relativt nya fenomen, ser det glasklara sambandet invandring från muslimska länder, vissa muslimer hatar väst och västerländska kvinnor orrar eller horor.
Citera
2017-12-18, 19:14
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Därför att personer med mediokra språkförmågor kan läsa mellan raderna. Du verkar dock inte så begåvad så jag förstår varför du är förvirrad.
Därför att svenska rättsprinciper gäller idag och det är EU:s direktiv. Det skulle med andra ord vara omöjligt att slopa dessa rättsprinciper utan att vi får strikta sanktioner riktade mot oss.
Nu är du ju känd för att bara skriva nonsens i inlägg efter inlägg enbart för att förstöra trådarna.
Hur menar du att man läser ett inte till ett kanske genom att läsa mellan raderna?
Du kanske skulle testa att skriva dina inlägg på samma sätt som svennebananen och dom flesta andra här...använd dom ord som beskriver vad du menar och använd korrekt svenska så slipper du skriva ett dussin inlägg för att förklara vad du menade med ditt inlägg istället för innebörden av vad du faktiskt skrev.

Om 99% av läsarna på FB tolkar ditt inlägg som ren dynga så är det kanske inte läskunnigheten hos alla andra det är fel på utan dina inlägg som är undermåliga...ta hjälp av din gode man innan du postar nästa gång.
Svenska "rättsprinciper" är vad vår riksdag gör den till, röstats en lag igenom finns det inget magiskt rättsperspektiv som stoppar den.
Citera
2017-12-18, 19:23
Bannlyst
Citat:
Problemet vi dras med i verkligheten är nedvärderande och psykologisk krigföring från kvinnor. Våldtäkter är ett av symptomen på det. Synd om det ska drabba oskyldiga 15-åringar, men å andra sidor bryr sig inte heller inte kvinnor om hur svaga personer de ger sig på.

Kram. Om du vill det.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi vet att du sa nej etc...men du vet vi kan ju inte bevisa att HAN ju fattade att nej faktiskt betyder nej på svenska....du vet män tappar språkförmågan när de är lite upphetsade....

så...då får han ju fortsätta med att vara exakt så dum i skallen.....och gå fri...

Är det inte tråkigt och framförallt energikrävande att ha den där synen på män? Du kanske missar en massa av livet, t.ex. glädjen av att kunna ta en komplimang?
Senast redigerad av .profile 2017-12-18 kl. 19:29.
Citera
2017-12-18, 19:28
Medlem
Citat:
Är det inte tråkigt och framförallt energikrävande att ha den där synen på män? Känns som om du missar så mycket av livet.
är inre jag som har den synen på män...är svenska domstolar...

och ja! jag håller verkligen med om att de tär en fruktansvärt förlegad och dumförklarande bild av män...absolut...just därför bör den ändras...

man ska kunna avkräva av män att de ska fatta ett nej....de ska fatta att bara för att hon följer med mig hem så betyder inte det att hon därför vill ha sex med mig..
eller bara för att hon har kort kjol så är hon inte "öppen" för sex med vem som helst, när som helst, hur som helt.
eller bara för att hon haft sex med min kompis...så vill hon ju ha det med mig också
etc etc.

Fullt rimliga krav ställa på en civiliserad homo sapiens 2017 i en domstol även om de är födda med snopp..
Senast redigerad av Merapi 2017-12-18 kl. 19:31.
Citera
2017-12-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosam
Hmm undrar hur detta kommer påverka mig som vit skäggig hunk man.

Jag brukar gärna knulla damer i fittan för att snabbt trycka upp den i röven, ofta mottas detta med glädje och stön. Ibland blir det dock "nej, sluta", "vad fan gör du??" etc, dock slutar jag om de säger till. Men gärningen har ju redan skett, brukar ju lyckas komma in mer än halvvägs, antar att jag är en våldtäktsman. Finns ingen tjej som avbrutit ett knull för något sådant, men tänk om jag helt ovetandes knullar en feminist nästa gång? är det kört för mig då?
Det finns tjejer som inte är feminister, men som ändå ogillar sådant. Inte alltid så roligt att blöda och ha ont när man skiter. Jag skulle vilja fråga dig, hur du skulle tycka om att få en grov dildo uppkörd i baken.

Men du skulle antagligen svara, att du skulle älska det.
Citera
2017-12-18, 19:36
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
är inre jag som har den synen på män...är svenska domstolar...

och ja! jag håller verkligen med om att de tär en fruktansvärt förlegad och dumförklarande bild av män...absolut...just därför bör den ändras...

man ska kunna avkräva av män att de ska fatta ett nej....de ska fatta att bara för att hon följer med mig hem så betyder inte det att hon därför vill ha sex med mig..
eller bara för att hon har kort kjol så är hon inte "öppen" för sex med vem som helst, när som helst, hur som helt.
eller bara för att hon haft sex med min kompis...så vill hon ju ha det med mig också
etc etc.

Fullt rimliga krav ställa på en civiliserad homo sapiens 2017 i en domstol även om de är födda med snopp..

Är du diagnosticerad utvecklingsstörd? Inget av det du skriver motiverar den här lagen. Läs vad jurister säger istället.
Citera
2017-12-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Är du diagnosticerad utvecklingsstörd? Inget av det du skriver motiverar den här lagen. Läs vad jurister säger istället.

nej jag är inte diagnosticerad utvecklingsstörd...då hade jag haft ett IQ under 70, och det har jag inte.

du menar det finns inget motiv att ändra våra våldtäktslagar...för....det ska vara i sin ordning att ha sex med en människa som faktiskt säger nej?
eller motivera att man tvingade sig på någon sexuellt för att ....hon hade ju sex med min kompis innan!
eller berömt fall...vadå? vi hade ju sex igår...då får jag väl ha sex med henne morgonen därefter utan kondom utan att fråga om hon vill ha sex eller om hon fortfarande kräver kondom vadå?
etc?

jag har läst vad jurister säger...de säger olika..och som sagt tydligen så har "juristernas" åsikter nu vägt över till att vi fastställer denna lag...så?
du kanske ska läsa lite?
Senast redigerad av Merapi 2017-12-18 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in