2017-12-18, 00:26
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frallan1973
Har försökt söka i tråden utan resultat. Är det någon som vet på ett ungefär när åtal väcks?
Nej det vet ingen, han omhäktades för tredje gången förra veckan, det finns fortfarande många spår att följa, fler förhör ska hållas och fler ska bli topsade för DNA , alla tester på bevismaterial var visst inte heller riktigt klara. De arbetar med två teorier just nu Finns att läsa om du googlar på dubbelmord Mantorp.
Citera
2017-12-18, 00:57
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och hur passar Edvin från Mullsjö in i det sammanhanget?

Ja, jag håller med. Det är ett totalt mysterium vad han hade där att göra i det sammanhanget.
Jag tror att både vi och polisen stirrar oss blinda på honom. Jag tänker att det kan vara då att han kanske är den enda som är där av ren slump. Vem vet, han kanske blev kidnappad utanför Mobilia för att han var där för att köpa tejp åt sin polare. Boxholmsbruden (därav hennes #den dagen#tarsnöretslutfårmantatejp). Hon väntade helt enkelt på att polaren skulle komma hem med den till henne.
Det jag menar är att jag inte tror att man hittar gärningsmännen genom E. Kamske kommer vi att häpnas när fuben kommer över vilken liten roll han hade.

Det gör ju tyvärr att iallafall jag är tillbaka på rita noll. Jag tänker att det går en massa lösa ryckten om det här. I något av dom tror jag sanningen ligger. Jag har flitigt delat med mig och spekulerat vilt om dom. Nu är mina "lösa ryckten slut. ( uppmuntrar nya via PM om man inte vill skriva skälv.). Eller föresten. Ett ryckte till har jag hört. Att e bott i Mjölby och varit arbetskamrat med ett av lekanderbarnen. Tyvärr tror jag inte på det sista nog mycket för att enns kolla upp det.
Men, vad fan, kasta upp varenda ryckte ni hört. Den här utredningen går ju så där både för FB-troll och polisen. Om lösningen ligger i ett av dessa så är jag säker på att de andra skulle Ebba ut ganska fort. Samt att parets anhöriga skulle tycka att det var värt att lite skitsnak och allmänna påhitt vädrades en stund. Mot att få reda på vad som egentligen hände.

På tal om otur. Har ni läst mitt inlägg på Strålsnäs- tråden om de oturföföljda Boxholmarna. (Och jo, bilen rullade i sommras. Det skulle verkligen förvåna mig om alla mina källor sett i syne).
Citera
2017-12-18, 01:20
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
det finns fortfarande många spår att följa, fler förhör ska hållas och fler ska bli topsade för DNA , alla tester på bevismaterial var visst inte heller riktigt klara. De arbetar med två teorier just nu Finns att läsa om du googlar på dubbelmord Mantorp.

Det här var nytt för mig. Sist jag läste uttalade letade man inte efter några mera DNA profiler. Och sist jag läste hade de hållet ett förvånansvärt fåtal förhör med E. Men planderade yttligare ett förvånansvärt fåtal till. Och framförallt Vilka är de två teorierna? Nu måste jag tokgoogla ett tag märker jag. Det var länge sedan jag kollade gammelmedia om detta.
Citera
2017-12-18, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frallan1973
Har försökt söka i tråden utan resultat. Är det någon som vet på ett ungefär när åtal väcks?

Om inget oförutsett inträffar är det tänkt att åtal väcks i mitten av Januari och rättegången inleds i Februari.
Citera
2017-12-18, 04:47
Medlem
Citat:
Nej det vet ingen, han omhäktades för tredje gången förra veckan, det finns fortfarande många spår att följa, fler förhör ska hållas och fler ska bli topsade för DNA , alla tester på bevismaterial var visst inte heller riktigt klara. De arbetar med två teorier just nu Finns att läsa om du googlar på dubbelmord Mantorp.

Det handlar nog inte om olika teorier. Det handlar nog mer om att bevisa vilken dag någon eller några varit på besök.
Citera
2017-12-18, 05:50
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det handlar nog inte om olika teorier. Det handlar nog mer om att bevisa vilken dag någon eller några varit på besök.
Här står det att läsa om två olika hypoteser de jobbar med;
https://linkopingnews.se/dubbelmordet-gestrin-utesluter-inte-flera-garningsman/
Citera
2017-12-18, 11:32
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det har du rätt i. Men en DNA-analys görs inte på en kvart. Det kan säkert ta flera månader innan dennes DNA gått igenom alla register.

Det tar inte flera månader .
Salivprov som tas från misstänkta genomgår en automatiserad
analysprocess som snabbt ger svar .
Och att jämföra dessa svar med de tre DNA-registren tar inte heller flera månader .
Senast redigerad av boidis12 2017-12-18 kl. 11:35.
Citera
2017-12-18, 13:43
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Angående DNA analys, i detta fallet när så många är föremål för utredning så tar det tid att få tag på alla och boka in dem för topsning , testerna utförs därefter i flera steg enligt NFC. Länk till NFC och polisen.
http://nfc.polisen.se/kriminalteknik/biologi/dna-analyser/
Citera
2017-12-18, 17:01
Medlem
Venators avatar
Citat:
Här står det att läsa om två olika hypoteser de jobbar med;
https://linkopingnews.se/dubbelmordet-gestrin-utesluter-inte-flera-garningsman/

Vi kan väl citera lite ur artikeln som är en intervju med förundersökningsledaren, kammaråklagare Helene Gestrin. Den ena hypotesen är att det var en ensam GM och den andra att det var flera som på ett eller annat sätt deltog i gärningen. Så knappast några avancerade hypoteser men givetvis det rimliga. Sedan blir det lite förvirrat...

Citat:
Vi får hela tiden in olika svar och analyser från NFC (Nationellt Forensiskt Centrum) och utredningen pågår med full styrka, menar Helene Gestrin vidare och lägger till att åtal ska vara väckt den 15 februari men tills det kommer inte förundersökning att vara klar. Istället siktar man på att väcka åtal någon gång efter jul.

Den 15 februari är "någon gång efter jul"... Så när åtal kan väckas återstår att se.
Citera
2017-12-18, 17:35
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Vi kan väl citera lite ur artikeln som är en intervju med förundersökningsledaren, kammaråklagare Helene Gestrin. Den ena hypotesen är att det var en ensam GM och den andra att det var flera som på ett eller annat sätt deltog i gärningen. Så knappast några avancerade hypoteser men givetvis det rimliga. Sedan blir det lite förvirrat...

Den 15 februari är "någon gång efter jul"... Så när åtal kan väckas återstår att se.
Bra där att de viktigaste bitarna blev citerade direkt här.
Undrar om det ens är klart att väcka åtal i Februari?
Tror ärligt talat att många pusselbitar saknas.
Det finns personer därute som sitter inne med viktiga ledtrådar som skulle kunna hjälpa polisen.
Om de som vet mer kunde kontakta polisen och tala med dem vore bra så att de stackars anhöriga kan få ett avslut och börja sin sorgebearbetning så snart som möjligt.
Citera
2017-12-18, 18:58
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Bra där att de viktigaste bitarna blev citerade direkt här.
Undrar om det ens är klart att väcka åtal i Februari?
Tror ärligt talat att många pusselbitar saknas.
Det finns personer därute som sitter inne med viktiga ledtrådar som skulle kunna hjälpa polisen.
Om de som vet mer kunde kontakta polisen och tala med dem vore bra så att de stackars anhöriga kan få ett avslut och börja sin sorgebearbetning så snart som möjligt.

Jag har ju hela tiden trott att E tiger av lojalitet eller rädsla. Jag tror kanske folk som vet något inte vågar kontakta polisen. Man vill helt enkelt definitivt inte vittna.
Citera
2017-12-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fick ett nytt PM igår av en användare som vill vara anonym.

Tydligen så har familjen i Strålsnäs kopplingar till HA. Den person som först blev häktad för Lekander-morden, C.B, har tidigare fungerat (enligt denna användare) som springpojke åt dessa personer.

Mintgrön amerikanare finns i familjen.

Boende i trakten är, enligt användaren, rädda för familjen som enligt denne gör smuggeljobb åt kriminella.

HAHAHAHA!
Det där kan ha varit dagens bästa läsning, jag förstår att den personen vill vara anonym, när man gör ett så sjukt upplägg så borde alla människor vara anonyma, de där påhoppen är riktigt vidriga helt ärligt!

Den är fortfarande inte mint grön Cadillacen, den är ljus blå!!!!!!
Har även stått i garaget sedan 2014!! Kolla när den senast var besiktigad också!!

Att dom är rädda är på grund av sånt dom hör, dom är inte farligare än någon annan människa. Sen har givetvis en av grabbarna varit stökig och bråkig när han var yngre. Men det gör honom inte till en kriminell gäng medlem som ni just nu målar upp familjen. Tycker det är riktigt lågt gjort att måla fram dom som de vore stort kriminella som ett nätverk och dessutom blanda in dem med ett mord!!

Era källor är tyvärr inte speciellt trovärdiga det kan ja svära på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in