2017-12-16, 19:42
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Polisen kanske ville ge sig skälig anledning att kika i bagageluckan på den mintgröna bilen och hittade på att det fanns vittnesmål om en sådan rörande lekanders...?
Det är Inte polisen som söker information om just den här bilen det är spekulationer här på flashb om eventuella samband.
De gick ut med att de ville ha in tips om en mintgrön / turkos amerikansk bil och då blir det naturligt att alla som har den typen av bil och bor i närområdet blir föremål för spekulationer.
EG hade dessutom vänner i Boxholm där den här personen bor.
Citera
2017-12-16, 22:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Asså jag börjar tro att vapenbrottet i Strålsnäs och det här en koppling. Kolla den tråden oxå.
Men gemensamma nämnare är
Det har pratats mycke om en lista från någon drogsida här. Den häktade i Strålsnäs har drivet en sån. Vi har spekulerat i MC anknytning. De i Strålsnäs hade det. Dessutom är han som sitter häktad ägare till en mintgrön Cadillac.

Just den listan har dock inte drivits av någon privatperson, utan är en aktbilaga från Uppsala Tingsrätt i samband med att polisen sprängde en nätdrogsliga i Uppsala.

Listan består av namnen på några av de personer runt om i Sverige (bl.a Mullsjö, Skänninge etc) som hade beställt olika drogklassade läkemedel från den illegala drogsajten.

Listan finns här: (FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-12-16 kl. 22:42.
Citera
2017-12-16, 22:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Nytt för mig. Jag håller det förtroligt att det stämmer. Men jag har svårt att tänka mig att blodlukten skulle bli kvar hela sommaren.

Själva blodlukten sitter nog inte kvar så länge, men däremot är hästar kända för att ha gott minne:

https://losatyglar.com/2010/02/12/vilket-hastminne/
Citera
2017-12-17, 08:52
Medlem
Citat:
Asså jag börjar tro att vapenbrottet i Strålsnäs och det här en koppling. Kolla den tråden oxå.
Men gemensamma nämnare är
Det har pratats mycke om en lista från någon drogsida här. Den häktade i Strålsnäs har drivet en sån. Vi har spekulerat i MC anknytning. De i Strålsnäs hade det. Dessutom är han som sitter häktad ägare till en mintgrön Cadillac.

Den Cadillacen står fortfarande kvar i mitt garage längst in, där den stått dem senaste 3 åren. Haha
Citera
2017-12-17, 09:21
Medlem
Kan väl också tillägga för er som inte redan vet, varenda fingeravtryck och allting tas när man sitter anhållen i arresten vilket då matchas med övriga register. Så hade Strålsnäs borna något med detta att göra så hade de nog redan stått i tidningen och de blivit gripna på nytt.
Citera
2017-12-17, 18:21
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarN1337
Kan väl också tillägga för er som inte redan vet, varenda fingeravtryck och allting tas när man sitter anhållen i arresten vilket då matchas med övriga register. Så hade Strålsnäs borna något med detta att göra så hade de nog redan stått i tidningen och de blivit gripna på nytt.
Det har du rätt i. Men en DNA-analys görs inte på en kvart. Det kan säkert ta flera månader innan dennes DNA gått igenom alla register.
Citera
2017-12-17, 20:30
Medlem
Tryckkokarens avatar
Fick ett nytt PM igår av en användare som vill vara anonym.

Tydligen så har familjen i Strålsnäs kopplingar till HA. Den person som först blev häktad för Lekander-morden, C.B, har tidigare fungerat (enligt denna användare) som springpojke åt dessa personer.

Mintgrön amerikanare finns i familjen.

Boende i trakten är, enligt användaren, rädda för familjen som enligt denne gör smuggeljobb åt kriminella.
Citera
2017-12-17, 21:32
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fick ett nytt PM igår av en användare som vill vara anonym.

Tydligen så har familjen i Strålsnäs kopplingar till HA. Den person som först blev häktad för Lekander-morden, C.B, har tidigare fungerat (enligt denna användare) som springpojke åt dessa personer.

Mintgrön amerikanare finns i familjen.

Boende i trakten är, enligt användaren, rädda för familjen som enligt denne gör smuggeljobb åt kriminella.
Två personer i familjen Röd*n *=i finns i lexbase
Citera
2017-12-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Sökte på adressen där de grep ES (stallg 11 A) och jag tror att det är ett boende som ägs av kommunen. Han och flickvännen är fortfarande folkbokförda på den gamla adressen.jvg 11.
Hittade då en koppling till amerikanska bilar. en kille vid namn R*nneke *=ö
har också bott på stallg 11a och hans pappa är med i klubben D*shing *=s
Cru*sers *=i när jag googlade på den klubben så ser det ut som ES på en av bilderna

EGs pappa köpte radhuset åt EG så nej det är inte ett boende som ägs av kommunen.
EG är säkert med på bilder från klubben, det är nog halva Mullsjö.
Om du ska googla personer som bott på Stallgatan och som har ett intresse för bilar så får man rätt många träffar så det ger knappast nått.
Citera
2017-12-17, 22:27
Medlem
Har försökt söka i tråden utan resultat. Är det någon som vet på ett ungefär när åtal väcks?
Citera
2017-12-17, 22:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad har den med Edvin att göra?

Varför måste det ha med honom att göra. Det är väl sambandet mellan bilen och morden som är intressant. EG är MGM tills vidare.
Citera
2017-12-18, 00:19
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
EGs pappa köpte radhuset åt EG så nej det är inte ett boende som ägs av kommunen.
EG är säkert med på bilder från klubben, det är nog halva Mullsjö.
Om du ska googla personer som bott på Stallgatan och som har ett intresse för bilar så får man rätt många träffar så det ger knappast nått.
Tack för info! Vet du vilket år han köpte?
Trodde att det var kommunalt ägt pga omsättningen av personer på adressen.
Jo det finns säkert många på orten som gillar bilar men nu är ju EG häktad för att det pågår en utredning om han begått ett dubbelmord och pga att polisen vill ha tips om samband med en turkos/mintgrön amerikansk bil så har jag googlat just honom. Brukar inte slumpmässigt välja ut personer som jag inte känner från en ort jag aldrig varit i och googla dom bara de som är häktade för dubbelmord och alla som de känner osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in