2017-12-06, 22:00
Medlem
getmoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansstekaren
Eftersom han är dömd för våldtäkt så kanske "våldtäktsmannen" passar bättre?
Det visste jag ej heller. Berätta mer gärna.

Nej jag tycker Goltuppen passar honom riktigt bra efter den där mega golningen jag läste.
Citera
2017-12-06, 23:19
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getmoney
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/7llnrW/barndomsvannerna-blev-dodsfiender/promo
Jag kopierade artikeln (med bilder och allt) och klistrade in i Word, det blev 13 sidor och jag pallar inte en varning för crimes against citaträtten, sååå...

Men en trevlig faktaruta som gör tråden nytta, det borde vara motiverbart.
Senast redigerad av beyond 2017-12-06 kl. 23:52. Anledning: Stafvel
Citera
2017-12-06, 23:24
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Södertäljenätverket detta har hänt

1984 Femåriga Dany Moussa flyttar till Sverige från Libanon med sin familj. Två år senare kommer Bernard Khouri, även han från Libanon. Båda hamnar i Ronna och de blir vänner. Inbrott, stöldturnéer och misshandel blir redan under tidiga tonåren en del av deras liv.

2004. Rånmordet. En kvinna i 50-årsåldern mördas i sin säng och hennes man misshandlas. Mordet misstänks ha en koppling till den svarta ekonomin. Medlemmar ur det som senare blir Södertäljenätverket misstänks för mordet.

11 september 2005. Upplopp och stenkastning i Ronna, efter ett (felaktigt) rykte om att en ung pojke skadats svårt efter övervåld från polisen. På natten beskjuts polishuset med automatvapen. Ingen skadas.

2005–2007. Situationen i Södertälje förvärras. Poliser, tjänstemän och politiker hotas. Polis och media börjar kalla de kriminella för Syrianska brödraskapet. Dany Moussa ansluter sig till X-team, blir ledare för organisationens Södertäljegren och tidigare irritation mellan honom och Khouri blir till fiendskap. Misshandel förekommer från båda sidor.

2008 Bernard Khouri lämnar Sverige tillsammans med en vän och besöker Bülent Aslanoglu, som bor i Colombia. Vännen återvänder aldrig och är spårlöst försvunnen sedan dess.

2009 Nätverket formas med Bernard Khouri som ledare. Yaacoub Moussa får information om att Bülent Aslanoglu ska ha satt ett kontrakt på hans huvud.

23 december 2009. X-teammedlemmen K-Sigge skjuts till döds på Oasen. En 18-årig man häktas men släpps senare.

1 april 2010. Två män ur Södertäljenätverket blir beskjutna av personer i en annan bil, som kör upp jämsides med deras på Nedre Torekällgatan i Södertälje. En person skadas svårt. Polisen tvingas spärra av området runt sjukhuset, eftersom en stor folkmassa samlas där.

30 juni 2010. Två poliser på rutintur noterar 10–15 män som står i ring på Hyggesvägen i Ronna. De identifierar flera personer ur Nätverket. Samlingen kallas i förundersökningen för ”peppmötet”. Vid midnatt stänger nästan samtliga personer ur Nätverket av sina mobiltelefoner. Men två nyinköpta Nokiatelefoner börjar användas, en inne på Oasen och en utanför. Personen som använder mobilen på klubben har av polisen kallats ”insidern”.

1 juli 2010. Klockan kvart över två på natten kommer två män in på Oasen genom nödutgången och mördar Yaacoub och Eddie Moussa med pistol och automatvapen. Gästerna flyr i panik genom fönstren. Gärningsmännen lämnar lokalen samma väg som de kom och kör i väg på två mopeder. På vägen möter de flyende och en av männen siktar med sitt vapen och säger: ”Lägg er på marken”. Mopederna bränns upp cirka 600 meter bort, där tog spåren efter gärningsmännen slut. En enorm polisutredning tar vid.

Oktober 2010. En man som tidigare ägt bilen som användes vid mordförsöket på Nedre Torekällgatan kidnappas, hotas och misshandlas.

Oktober 2010. Två personer döms till fyra års fängelse för Torekällskjutningen.

10 februari 2011. Bernard Khouri grips i Paris. Då sitter redan många personer ur Nätverket häktade. Konflikter blossar upp inom Nätverket.

22 november 2011. Rättegången inleds mot de 17 åtalade (antalet växer till 20 under rättegångens gång då nya åtal tillkommer), som samtliga nekar till allt utom vapenbrott. Åklagaren beskriver motivet till morden: Att bibehålla makten över den kriminella marknaden. Rättegången pågår i sex månader. Bernard Khouri dömdes till livstids fängelse för anstiftan till tre mord, människorov och utpressning. Ett flertal andra dömdes till långa fängelsestraff. Två män frikänns.

5 oktober 2012. Rättegången ogiltigförklaras eftersom en nämndeman satt i polisnämnden i Södertälje och skulle kunna vara jävig.

Mars 2013. Bülent Aslanoglu grips i Spanien, misstänkt för att ha smugglat 258 kilo kokain på ett fartyg till Frankrike.

29 augusti 2013. Den nya domen om dubbelmordet kommer. Den skiljer sig inte nämnvärt från den första. Även hovrätten gick senare på tingsrättens linje.

7 november 2013. En 41-årig man, med anknytning till Nätverket, skjuts och huggs till döds i Lunagaraget i Södertälje. En person döms till 18 års fängelse för mord. En annan man misstänks för anstiftan, men frias.

2012 och framåt. Polisinsatsen Tore II slår till mot personer som tjänar på den organiserade brottsligheten. Omfattande bedrägerier avslöjas inom bland annat assistansbolaget Elma personlig assistans och hemtjänstföretaget Jome omvårdad, vilket leder till fängelsestraff för de huvudåtalade.

10 april 2016. En 18-årig man med koppling till familjen Moussa mördas. Om mordet har någon koppling till mordet på 41-åringen i Lunagaraget är oklart, men 18-åringen ska ha levt med hot från personer med kopplingar till Södertälje och Nätverket.

1 april 2017. Den man i 40-årsåldern, som misstänktes ha anstiftat mordet i Lunagaraget, mördas utanför en restaurang i Uppsala.

Februari 2017. Bülent Aslanoglu döms i Frankrike till tolv års fängelse för narkotikabrott.

Källa: Aftonblodet.
Citera
2017-12-07, 07:47
Medlem
Aha, BA gripen 2013, dömd till 12 2017, de räknar av hans 4 i häktet och nu har han högst 4 kvar. Han är ute typ 10 år innan BK och han lär inte bo i Sverige denna gången heller.
Citera
2017-12-07, 08:51
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Citat:
Det visste jag ej heller. Berätta mer gärna.

Nej jag tycker Goltuppen passar honom riktigt bra efter den där mega golningen jag läste.
Se dessa två inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Finns det två Bernard Khouri? Blir lite förvirrad när jag googlar på namnet. Här - http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=144 - skrivs det om en 21-åring som heter så. Här - http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7408757.ab - om en 29-åring som heter så.
Patriot.nu har bytt adress: https://www.nordfront.se/17-aring-gruppvaldtagen-och-torterad.smr
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Den första länken är till en artikel från 2001 om en synnerligen rå gruppvåldtäkt, den andra från 2010.

Trodde kriminella gäng föredrog att inte ha med våldtäktsmän. Här har vi en som blivit ledare. Har assyrier/syrianer en mer lättsam inställning till våldtäkter?
BK blev dömd för våldtäkten, det framgår av belastningsregisterutdraget i akten om dubbelmordet och kan beställas från domstolen.
Senast redigerad av Stureplansstekaren 2017-12-07 kl. 09:02.
Citera
2017-12-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Källa: Aftonblodet.
Nån som vet vilka som misstänktes för rånmordet 2004?
Citera
2017-12-18, 06:06
Medlem
getmoneys avatar
Tack för upplägget som jag bad om och sammanfattningen.

Så är det Goltuppen Berno som styr allt från kåken i dagsläget?

Bulents och Bernos relation lär ju inte vara en höjdare efter denna gigantiska, episka super golning. Känns som något sådant lär ju ej en man av Bulents status bara ta emot.

Satt väl någon annan på Hall som lär vara ute nu, kommer ej ihåg namnet. Kan tänka mig att han håller i grejer, lär vara högt rankad, svårt att tro att han bytt karriär...

Dom är företagsamma som nätverk, inte rädda för att jobba...
Citera
2017-12-23, 19:25
Medlem
beyonds avatar
Kanske redan har nämnts i tråden, men jag klistrar in det ändå så framtida arkeologer inte behöver leta.

Citat:
”Som jag hört. Eli*s är den som ringde torpeden och talade om att bröderna Mouss* befann sig på Oasen den kvällen dom avrättades.”

(FB) Skottlossning i centrala Södertälje 7/11-13 Luna Gallerian - Elias Elias mördad
Citera
2017-12-26, 20:05
Medlem
Citat:

Bulents och Bernos relation lär ju inte vara en höjdare efter denna gigantiska, episka super golning. Känns som något sådant lär ju ej en man av Bulents status bara ta emot..
Har du länk till denna episka supergolning? Har för mig att du syftar på hans överklagan till HD.
Citera
2017-12-27, 15:08
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Har du länk till denna episka supergolning? Har för mig att du syftar på hans överklagan till HD.
Det är väl följande stycke som avses?

Citat:
”Han menar att han dömts enbart på grund av att han pekats ut som ledare för Södertäljenätverket. Men Khouri menar att det var fel, i stället hänvisar han till utredningen som pekar ut en annan person som nätverkets grundare och ledare – den så kallade ”Gudfadern”
.
http://www.lt.se/stockholm/sodertalje/khouri-tillbakavisar-att-han-ar-ledaren
Citera
2018-01-02, 04:48
Avslutad
Nu har jag inte läst hela tråden med Baris Kayhan som skrivit bok ang. detta pratar i en podcast om olika ljudinspelningar som gjorts av polisen i spaning. Kan man lyssna på dessa någonstans?
Citera
2018-01-02, 18:41
Medlem
Citat:

Bulents och Bernos relation lär ju inte vara en höjdare efter denna gigantiska, episka super golning. Känns som något sådant lär ju ej en man av Bulents status bara ta emot.

Satt väl någon annan på Hall som lär vara ute nu, kommer ej ihåg namnet. Kan tänka mig att han håller i grejer, lär vara högt rankad, svårt att tro att han bytt karriär...

Dom är företagsamma som nätverk, inte rädda för att jobba...

Tror relationen blev ännu sämre när Bulent satte på Bernos tjej om man ska tro det som står i nya boken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in