Citat:
Ursprungligen postat av
Nexus-6
Inte alls omöjligt om det skett i samtycke. I sämsta fall är det ord mot ord. Men det är klart om du inte har några ord utan du trodde, det verkade som kan du ha ett problem. Men det är ju rätt sällan två personer möts och helt plötsligt har sex utan någon som helst interaktion eller samtal.
En ärlig fråga, om det som skrivs i artikeln är det nya lagförslaget...är du oskuld, våldtäktskvinna, världens tråkigaste ligg eller bara dum i huvudet?
Citat:
– Sex ska vara frivilligt och är det inte frivilligt är det olagligt, säger Stefan Löfven.
– Fler handlingar kommer att räknas som våldtäkt och straffen höjs. Men lagen är också ett verktyg för att förändra attityder och värderingar i vårt samhälle, fortsätter han.
Redan idag är det olagligt att ha sex med någon som inte gör det frivilligt.
Sen att använda en ny lag för att förändra värderingar?
Om jag någonsin får samma värderingar som svetsarn så hoppas jag att någon skjuter mig...
Citat:
Med en samtyckeslag förtydligas frivilligheten. Att en person vill vara med måste vid varje nytt moment i sexakten uttryckas antingen genom att denne säger det eller visar det.
Detta kommer att göra sexakten lika erotisk som dom gånger Jehovas vittnen försöker forcera din dörr för att frälsa dig.
Citat:
– Den lagstiftning som vi kommer att besluta om på torsdag är ett stort steg. Jag utesluter inte att vi kommer att behöva göra mer, säger Morgan Johansson.
Detta kanske är det man bör oroa sig mest över, att dom kommer med ännu galnare förslag och med tanke på alla övergrepp och våldtäkter i riksdag och regering så borde kanske riksdagen inte få fatta denna typen av beslut...dom med värst kvinnosyn verkar ju vara vänsterpolitiker.
Så hur är det...frågar du alltid din partner om denne tycker det är ok innan du byter ställning eller börjar utföra oralsex under sexakten?
Om inte hur många våldtäkter har du begått?
Eller är det bara män som behöver inhämta samtycke?