2017-12-17, 14:13
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Jag har inget mot Svenska vita män, mer än när de är dysfunktionella och uppenbarligen inte begriper svenska ; Att ett Nej är ett Nej

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så svenska vita män är dessutom dysfunktionella!? och du kallar dig inte rasist... Du svarade inte ens på frågan på om detta är liksom det svåra svenska kvinnor står inför? Eller är det möjligen det faktum att de inte kan gå ensamma om natten längre utifrån att då inte svenska vita män står i kö för att våldta och sedan möjligen mörda dom?

Svara inte på korkade frågor, vad nu detta haft med rasism att göra.
I min värld gäller det så klart alla män, det är du som envisas med att uttrycka Svenska vita män.
Att specificera grupper i populationen kan upplevas som rasism.
Citera
2017-12-17, 14:17
Medlem
camos avatar
Någon juridiskt kunnig och i allmänhet vettig människa som kan förklara för mig hur eller om detta skulle på verka mig i praktiken?

Jag ligger alltid bara med tjejer som genom sitt beteende visar att de vill. Skulle de av någon konstig jävla anledning ångra sig mitt i sexet och säga "nej jag vill sluta" eller knuffa bor mig är jag inte dummare än att jag får avbryta och hitta någon roligare tjej istället.

Tack på förhand.
Citera
2017-12-17, 14:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
I min värld gäller det så klart alla män, det är du som envisas med att uttrycka Svenska vita män.

At du riktar in dig på vita män och säger att de har sämre egenskaper än andra män är förstås rasism, förstår du verkligen inte det? Eller tycker du det är helt okej att säga att svarta är lägre stående varelser som inte har samma intelligens som vita?
Citera
2017-12-17, 14:19
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Någon juridiskt kunnig och i allmänhet vettig människa som kan förklara för mig hur eller om detta skulle på verka mig i praktiken?

Jag ligger alltid bara med tjejer som genom sitt beteende visar att de vill. Skulle de av någon konstig jävla anledning ångra sig mitt i sexet och säga "nej jag vill sluta" eller knuffa bor mig är jag inte dummare än att jag får avbryta och hitta någon roligare tjej istället.

Tack på förhand.

Rätt tänkt och agerat, detta gäller även åt andra hållet om killen inte vill.
Citera
2017-12-17, 14:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo

Tack på förhand.

Hon ska inte behöva säga eller visa att hon inte vill. Om hon i efterhand påstår att hon inte ville så är du rökt. En ångervecka mot dåligt sex är vad det är frågan om.
Citera
2017-12-17, 14:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Fortsatt inget svar på frågan. Är du bara dum eller möjligen lite dyslektiskt? Ett epitet som du gärna klassar andra som.

Kan väl försöka svara mer hur jag tänker inför denna lag. Den gör skit till vad som är verkliga problem som svenska män och kvinns står inför varje dag. Om något kommer den bara hämna då i de fall som de flesta män och kvinnor redan är ombord om att ha 100% samtycke sex för att kunna alstra nya svenskar.
Citera
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hon ska inte behöva säga eller visa att hon inte vill. Om hon i efterhand påstår att hon inte ville så är du rökt. En ångervecka mot dåligt sex är vad det är frågan om.

Knappast gångbart, direkt skitsnack
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Rätt tänkt och agerat, detta gäller även åt andra hållet om killen inte vill.

Svara då på frågan jag ställde till dig, om ett par har sex men ingen har säkerställt att den andre vill och båda anmäler den andra för sexbrott, vem är då skyldig?
Citera
2017-12-17, 14:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Knappast gångbart, direkt skitsnack

Om det inte är gångbart betyder lagen ingenting alls.
Citera
2017-12-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haid-D-Salaami
Vet inte om tråden hör hemma här så mod får gärna flytta.

https://www.svd.se/regeringen-infor-samtyckeslag--stor-satsning-pa-polisen/i/senaste

Känns svårt att förstå vad detta egentligen innebär. Det är ju redan olagligt att ha sex med någon som inte vill?

Kommer detta leda till att de som anmäler våldtäkt "fake" för försäkringspengar osv får det ännu enklare? Frågorna är många svaren är få. Som det brukar vara med denna flumregering.
Citera
2017-12-17, 14:25
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Det kommer bli intressant att se hur domstolarna kommer döma efter den nya lagen där varje nytt moment i sexakten måste samtyckas och godkännas. Var går gränsen rent juridiskt när det gäller nya moment? Byte av ställning? Mannen börjar pumpa på hårdare? Vilka beviskrav kommer ställas? För i de flesta fall kommer det vara ord mot ord och då skall tingsrätten med politiskt tillsatta nämndemän avgöra vem som är mest trovärdig, mannen eller kvinnan.
Citera
2017-12-17, 14:30
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Det kommer bli intressant att se hur domstolarna kommer döma efter den nya lagen där varje nytt moment i sexakten måste samtyckas och godkännas. Var går gränsen rent juridiskt när det gäller nya moment? Byte av ställning? Mannen börjar pumpa på hårdare? Vilka beviskrav kommer ställas? För i de flesta fall kommer det vara ord mot ord och då skall tingsrätten med politiskt tillsatta nämndemän avgöra vem som är mest trovärdig, mannen eller kvinnan.

Om någon av parterna vill avbryta en pågående akt och inte blir åhörd, uppstår säkert motstånd med rivmärken blåmärken som kan påvisa motståndet.
Finns inget fysiskt eller kommer i efterhand, faller säkert det platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in