2017-12-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det är egentligen utsiktslöst att föra en diskussion med ett feministcyklop om evolution och biologi. Förnuftiga människor begriper i alla fall att evolutionära former som inte finns kvar är utdöda.

Så om den matriarkala bonobon är ”perfekt”, varför är den och inte den patriarkala schimpansen utrotningshotad? Att du inte begriper att en arts vidare ”speciation” i underarter utgör ett tecken på livskraft var ju föga förvånande.

Jo, visuo-spatial förmåga har visst med det att göra. Den underlättar nämligen allt abstrakt tänkande. Det är du som är för korkad för att begripa det.

IGT-test visar klart och tydligt att kvinnor inte har samma förmåga som män att ta de bästa långsiktiga besluten. Rent psykologiskt är testet ett av de mest välkonstruerade som finns även om du i din enfald inte fattar det. I andra sammanhang skulle en inkonsekvent feminist som du framhålla kvinnors aversion mot risker som något positivt. Det är samma egenskap som ställer till det för kvinnor i IGT-testet. Kvinnor klarar nämligen inte kortsiktigt negativa utfall för att hålla fast vid långsiktigt gynnsamma beslut. Men då tycker du förstås inte att egenskapen var rolig längre.

Sen förstår jag varför du ständigt försöker avleda uppmärksamheten från din verkliga akilleshäl. Att du som feminist systematiskt klamrar dig fast vid ett flertal evolutionära ”loser” fenomen. Matriarkat, kommunism och jägar-och samlar samhällen. Innerst inne måste det smärta dig för givetvis vet du att historiens hjul över tiden aldrig går bakåt utan bara framåt.

så nu är jag en "cyklop" också, den var ju innovativ jämfört med sedvanliga marxist, hora och nazist.

jag lämnar till övriga att avgöra vem av oss som verkar ha evolution, dinosaurier, fåglar och
patriarkatets betydelse för den mänskliga evolutionen mest rätt.

nej vad de där kortdecks-testen mest visar är risktagning, och inte ett skit kring vår förmåga till långvarig planering, men vet du jag finner det inte ens mödan värt behöva ens försöka förklara detta för en tradig mupp som dig.
Citera
2017-12-16, 23:52
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
så nu är jag en "cyklop" också, den var ju innovativ jämfört med sedvanliga marxist, hora och nazist.

jag lämnar till övriga att avgöra vem av oss som verkar ha evolution, dinosaurier, fåglar och
patriarkatets betydelse för den mänskliga evolutionen mest rätt.

nej vad de där kortdecks-testen mest visar är risktagning, och inte ett skit kring vår förmåga till långvarig planering, men vet du jag finner det inte ens mödan värt behöva ens försöka förklara detta för en tradig mupp som dig.

”Hora” är ett invektiv jag aldrig använder mot kvinnor. Du kanske blandar mig ihop mig med din minderåriga babbeälskare på HVB-hemmet?

Ja, du kan ju alltid ta frågeställningen om dinosaurierna med någon känd evolutionsbiolog. Fast du skulle ju käfta emot ändå. Vad gäller patriarkat så skämmer du bara ut dig genom att förneka att det varit evolutionärt överlägset matriarkat under människans historia.

Jag förstår att du vill bagatellisera IGT-testet. Men det kan du inte rent objektivt. Låt mig ta det igen så tydligt jag mäktar med. Kvinnors högre aversion mot risk innebär att de inte klarar av kortsiktiga förluster i en strategi trots att den är långsiktigt lönsam.
Citera
2017-12-17, 00:33
Medlem
Citat:
”Hora” är ett invektiv jag aldrig använder mot kvinnor. Du kanske blandar mig ihop mig med din minderåriga babbeälskare på HVB-hemmet?

Ja, du kan ju alltid ta frågeställningen om dinosaurierna med någon känd evolutionsbiolog. Fast du skulle ju käfta emot ändå. Vad gäller patriarkat så skämmer du bara ut dig genom att förneka att det varit evolutionärt överlägset matriarkat under människans historia.

Jag förstår att du vill bagatellisera IGT-testet. Men det kan du inte rent objektivt. Låt mig ta det igen så tydligt jag mäktar med. Kvinnors högre aversion mot risk innebär att de inte klarar av kortsiktiga förluster i en strategi trots att den är långsiktigt lönsam.

jag har redan länkat dig "kända evlutionsbiologers" åsikt i saken, men det går ju inte in i din mupphjärna gör det? Den fattar ju inte ens vad "evolution" står för och att man inte använder det begreppet när man pratar människans samhällsbygge.

återigen..orka.
Citera
2017-12-17, 00:46
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
jag har redan länkat dig "kända evlutionsbiologers" åsikt i saken, men det går ju inte in i din mupphjärna gör det? Den fattar ju inte ens vad "evolution" står för och att man inte använder det begreppet när man pratar människans samhällsbygge.

återigen..orka.

Men ditt feministmiffo. Du har bara länkat till evolutionsbiologer som hävdar att fåglar utvecklats från en grupp dinosaurier. Slutsatsen att dinosaurier därför inte är utdöda är bara din egen.

Evolution och historia är ju centrala att beakta när man ska bedöma feminismens överlevnadschanser. Jag vidhåller det jag hävdat tidigare. Feminister är en samling offerkoftekramare som håller fast vid företeelser och strukturer som inte bestått historiens prövning. Därmed är ni dömda till undergång.
Citera
2017-12-17, 00:56
Medlem
Citat:
Men ditt feministmiffo. Du har bara länkat till evolutionsbiologer som hävdar att fåglar utvecklats från en grupp dinosaurier. Slutsatsen att dinosaurier därför inte är utdöda är bara din egen.

Evolution och historia är ju centrala att beakta när man ska bedöma feminismens överlevnadschanser. Jag vidhåller det jag hävdat tidigare. Feminister är en samling offerkoftekramare som håller fast vid företeelser och strukturer som inte bestått historiens prövning. Därmed är ni dömda till undergång.

ok så du går med på att fåglar är utvecklade från dinosaurier.....såå...vad betyder det då rent LOGISKT i din mupphjärna....angående huruvida alla dinosaurier slogs ut efter vad man tror var en enormt meteorit nedslag? hmmm? OM nu alla dinosaurier dog ut knall och falll.......hur kan vi då 2017 ha fåglar?

jag menar....*knock-knock* any braincells home?

nej feminism är en politisk ideologi, har inte ett skit med evolution att göra.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-17 kl. 01:01.
Citera
2017-12-17, 01:06
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
ok så du går med på att fåglar är utvecklade från dinosaurier.....såå...vad betyder det då rent lOGISKT i din mupphjärna....angående huruvida alla dinosaurier slogs ut efter vad man tror var en enormt meteorit nedslag? hmmm? OM nu alla dinosaurier dog ut knall och falll.......hur kan vi då 2017 ha fåglar?

jag menar....*knock-knock* any braincells home?

nej feminism är en politisk ideologi, har inte ett skit med evolution att göra.

Ge mig ett exempel på en evolutionsbiolog som påstår att dinosaurier finns kvar. Få in i din jävla marsvinshjärna att vare sig de dog ut eller att vissa utvecklades till fåglar så är dinosaurierna borta.

Du tog ju t.o.m upp Dawkin’s beteckning ”memetik” för evolutionsperspektiv när det gäller idéer och politiska företeelser. Blir det mer relevant tycker du om vi kallar det ”memetik” när jag bedömer feminismens överlevnadschanser? Min slutsats blir i alla fall densamma. Feminismen är dödsdömd i ett längre perspektiv. Och jag har tydligt redogjort för varför. Med god hjälp från dig.
Citera
2017-12-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ge mig ett exempel på en evolutionsbiolog som påstår att dinosaurier finns kvar. Få in i din jävla marsvinshjärna att vare sig de dog ut eller att vissa utvecklades till fåglar så är dinosaurierna borta.

Du tog ju t.o.m upp Dawkin’s beteckning ”memetik” för evolutionsperspektiv när det gäller idéer och politiska företeelser. Blir det mer relevant tycker du om vi kallar det ”memetik” när jag bedömer feminismens överlevnadschanser? Min slutsats blir i alla fall densamma. Feminismen är dödsdömd i ett längre perspektiv. Och jag har tydligt redogjort för varför. Med god hjälp från dig.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0960982216302536

bevisat fanns 1. befjädrade 2. mycket små dinosaurier redan då T-rexklampade runt, med samma skelettform etc som dagens fåglar. DESSA överlevde och har sen långsamt utvecklat sig till flera arter, utseenden och storlekar, det vi idag kallar för fåglar.
Dinosaurierna och deras gener dog alltså INTE UT, utan dessa flaxar runt för fulla muggar och sätter sina käftar runt insekter.

Detta är en evolutionsbiolgiskt teori idag kring fåglars släktträd....vänligen fatta nu detta, så jag slipper upprepa samma sak 30 ggr..ok?

memeteik är en sak....evolution en annan. Vill du prata om memetik, så är mitt tips att då använder du det begreppet....precis som om du vill prata om bananer säger bananer istället för tvättbjörn...

Blir det mer relevant för dig tycker du att jag påpekar att feminism lever och frodas..."memetiskt"?
Den mest lyckade politiska ideologin vi har idag skulle jag vilja säga eftersom den sprider sig friskt,
återfinns inom de flesta andra verksamma politiska ideologier i egna versioner, samtidigt som den grupp som den riktas mot blir allt mer medveten och utbildad.
Dess potential att överleva är därför extremt stark, så länge där finns förtryck och obalans mellan könen så kommer du ha feminism.

men det blir kanske för svettigt ta in.
Citera
2017-12-17, 04:38
Medlem
Citat:

bevisat fanns 1. befjädrade 2. mycket små dinosaurier redan då T-rexklampade runt, med samma skelettform etc som dagens fåglar. DESSA överlevde och har sen långsamt utvecklat sig till flera arter, utseenden och storlekar, det vi idag kallar för fåglar.
Dinosaurierna och deras gener dog alltså INTE UT, utan dessa flaxar runt för fulla muggar och sätter sina käftar runt insekter.

Detta är en evolutionsbiolgiskt teori idag kring fåglars släktträd....vänligen fatta nu detta, så jag slipper upprepa samma sak 30 ggr..ok?

memeteik är en sak....evolution en annan. Vill du prata om memetik, så är mitt tips att då använder du det begreppet....precis som om du vill prata om bananer säger bananer istället för tvättbjörn...

Blir det mer relevant för dig tycker du att jag påpekar att feminism lever och frodas..."memetiskt"?
Den mest lyckade politiska ideologin vi har idag skulle jag vilja säga eftersom den sprider sig friskt,
återfinns inom de flesta andra verksamma politiska ideologier i egna versioner, samtidigt som den grupp som den riktas mot blir allt mer medveten och utbildad.
Dess potential att överleva är därför extremt stark, så länge där finns förtryck och obalans mellan könen så kommer du ha feminism.

Feminismen kommer dö ut : några orsaker:

- De skaffar inte många barn.

- Det blir kaos i samhällen de styr

- Befolkningen trivs inte fler blir deprimerade

- Allt färre relationer , kvinnor står inte ut med män.

- Barnen blir dåligt omhändertagna.
Citera
2017-12-17, 04:38
Medlem
Citat:
Det är egentligen utsiktslöst att föra en diskussion med ett feministcyklop om evolution och biologi. Förnuftiga människor begriper i alla fall att evolutionära former som inte finns kvar är utdöda.

Så om den matriarkala bonobon är ”perfekt”, varför är den och inte den patriarkala schimpansen utrotningshotad? Att du inte begriper att en arts vidare ”speciation” i underarter utgör ett tecken på livskraft var ju föga förvånande.

Jo, visuo-spatial förmåga har visst med det att göra. Den underlättar nämligen allt abstrakt tänkande. Det är du som är för korkad för att begripa det.

IGT-test visar klart och tydligt att kvinnor inte har samma förmåga som män att ta de bästa långsiktiga besluten. Rent psykologiskt är testet ett av de mest välkonstruerade som finns även om du i din enfald inte fattar det. I andra sammanhang skulle en inkonsekvent feminist som du framhålla kvinnors aversion mot risker som något positivt. Det är samma egenskap som ställer till det för kvinnor i IGT-testet. Kvinnor klarar nämligen inte kortsiktigt negativa utfall för att hålla fast vid långsiktigt gynnsamma beslut. Men då tycker du förstås inte att egenskapen var rolig längre.

Sen förstår jag varför du ständigt försöker avleda uppmärksamheten från din verkliga akilleshäl. Att du som feminist systematiskt klamrar dig fast vid ett flertal evolutionära ”loser” fenomen. Matriarkat, kommunism och jägar-och samlar samhällen. Innerst inne måste det smärta dig för givetvis vet du att historiens hjul över tiden aldrig går bakåt utan bara framåt.

Du kastar pärlor till svin här, vilket du givetvis är medveten om. Riktigt intressant information dock och du skall veta att det uppskattas att du tar dig tiden att formulera detta! Kul hur du poängterar att feminister vänder och vrider på allt för deras egen nytta i diskussioner, dock bryr de sig inte alls om helhetsbilden och att faktiskt komma fram till sanningen. Det handlar bara om att driva agendan och vinna argumentation NU, allt annat är irrelevant. Vissa argument passar i vissa diskussioner, dock när man kikar på samma fenomen från en annan synvinkel så skall dessa ignoreras in i döden för de passar inte in längre.

Frågan är hur man med gott samvete kan operera på detta sätt? Förstår man inte att i den verkliga världen så spelar sanningen roll? Om man har en agenda som är beroende av att man vrider och vänder på verkligheten och ignorerar fakta etc så kan man ju aldrig vinna ändå. Även om man vinner så förlorar man för verkligheten skiter i vad som "borde" vara eller vad feminister tycker borde vara. Verkligheten är rå och hård, förnekar man verkligheten så blir det sällan framgångsrikt på sikt.
Citera
2017-12-17, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Som vi alla vet går Sverige väldigt bra sen många år tillbaka.

Dels för att svenskar är innovativa, arbetsamma människor, dels för att vi dodgade att välja sida i andra världskriget. Säkert många fler anledningar.

Hur blir det med radikalfeminister och genusvetare etc när det hela går söderut?

Om man har rest utanför Sveriges gränser så vet vi alla att det är en dog eat dog world vi lever i, survival of the fittest. Det syns möjligtvis ej i Sveriges samhälle idag, men visst är det ändå så.

Hur kommer det gå för dessa människor? Hela deras världsbild och personlighet är förankrad i nån sorts form av feministiskt genusutopia baserat på känslor. Det syns väldigt tydligt på flashback, då feminister blir motbevisade fem miljarder gånger i varje tråd men har minne som en guldfisk och låtsas inte ha lärt sig något, eller faktiskt inte lärt sig något. Ja jag vet inte.

Men hur kommer det gå för dessa människor när de möts av den hårda råa verkligheten?

När de virtue-signalerar och ingen längre lyssnar. När de inser att hela deras personlighet identifierad med världsfrånvarande propaganda?

Kommer de kunna vända kappan efter vinden och anpassa sig direkt?

Har dom hjärntvättat sig själva för mycket för att kunna möta verkligheten?

Kommer de bli tvungna att ta bort alla sina sociala medier för att folk skall glömma av vilka dom varit så de faktiskt kan accepteras i samhället?

det "går" bra inom offentlig sektor för att man lånat en massa pengar utomlands. Feminister, socionomer, genusvetare träffar någon desperat med bil,körkort och borätt som lurena blir sponsrade av. Den desperate idioten betalar alla utgifter medan hon lägger sin lön på konsumtion, cigaretter,kläder och krogliv. Det är därför man ständigt hör ludrena snacka om attde ska gå JÖK:en, för att det är bra att kunna för mannen tar "det av värde och sticker". Han tar det som är hans, och han betalat för. Luder har inte intellektuell kapacitet till annat är att vara luder och prostituerade. Det är därför man går skitutbildningar där det är en tävling dem emellan om att visa och säga hur mycket man hatar män men när man är ensam med mannen får man knulla dem hur man vill men man får lova att inte berätta det för någon annan.
Citera
2017-12-17, 08:29
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:

Det är som att debattera med en jävla papegoja. Du för fram samma sak som tidigare om fåglars evolution. Men det är fortfarande bara DIN tolkning att dinosaurier därför inte är utdöda. Med ditt synsätt har inga arter någonsin dött ut.

Vill du att jag ska citera ditt inlägg där du tog upp memetik? Du skämmer bara ut dig själv ytterligare genom att försöka slå ifrån dig att du själv slagit fast att memetik är just ett evolutionärt perspektiv på företeelser som exempelvis feminism.

Du drar slutsatser utifrån några decenniers utveckling. En flämtning i mänsklighetens historia. Dessutom en riktigt korkad slutsats då du hänvisar till hur spridd feminismen är. För om vi håller oss till memetik så finns det mycket som under historiens gång varit väldigt spritt men som försvunnit. Exempelvis merkantilism. Dessutom överskattar du grovt feminismens popularitet hos de breda folklagren. Feminism är en utpräglad etablissemangsideologi.

I feminismens fall så är det faktiskt betydligt enklare att bedöma varför den är livsoduglig. Då inte bara det faktum att ni blickar mot utkonkurrerade företeelser som matriarkat, kommunism och jägar-och samlar samhällen. Man kan också se det holistiskt och konstatera att feminism bygger på en föreställning om motsättning mellan könen. Men en sådan motsättning kan aldrig i längden existera i ett samhälle om det ska överleva. Evolutionärt har man och kvinna nämligen alltid kompletterat varandra. Rent konkret i dagens samhälle så kan vi ser hur de feminiserade svenskarna successivt trycks tillbaka av de livskraftiga och patriarkala muslimerna. Det är en intressant process som bara kan sluta på två sätt men båda innebär ”game over” för feminismen.
Citera
2017-12-17, 12:30
Medlem
Citat:
Det är som att debattera med en jävla papegoja. Du för fram samma sak som tidigare om fåglars evolution. Men det är fortfarande bara DIN tolkning att dinosaurier därför inte är utdöda. Med ditt synsätt har inga arter någonsin dött ut.

Vill du att jag ska citera ditt inlägg där du tog upp memetik? Du skämmer bara ut dig själv ytterligare genom att försöka slå ifrån dig att du själv slagit fast att memetik är just ett evolutionärt perspektiv på företeelser som exempelvis feminism.

Du drar slutsatser utifrån några decenniers utveckling. En flämtning i mänsklighetens historia. Dessutom en riktigt korkad slutsats då du hänvisar till hur spridd feminismen är. För om vi håller oss till memetik så finns det mycket som under historiens gång varit väldigt spritt men som försvunnit. Exempelvis merkantilism. Dessutom överskattar du grovt feminismens popularitet hos de breda folklagren. Feminism är en utpräglad etablissemangsideologi.

I feminismens fall så är det faktiskt betydligt enklare att bedöma varför den är livsoduglig. Då inte bara det faktum att ni blickar mot utkonkurrerade företeelser som matriarkat, kommunism och jägar-och samlar samhällen. Man kan också se det holistiskt och konstatera att feminism bygger på en föreställning om motsättning mellan könen. Men en sådan motsättning kan aldrig i längden existera i ett samhälle om det ska överleva. Evolutionärt har man och kvinna nämligen alltid kompletterat varandra. Rent konkret i dagens samhälle så kan vi ser hur de feminiserade svenskarna successivt trycks tillbaka av de livskraftiga och patriarkala muslimerna. Det är en intressant process som bara kan sluta på två sätt men båda innebär ”game over” för feminismen.

ja visst hörredu...är jag som skrev den där vetenskapliga artikeln jag länkade dig,... och BARA jag och min "tolkning" som anser att fåglar är vår tids dinos.

Ditt problem är att du vet så lite om dessa saker så du verkar tro att dinosaurier är 1 art.
Skärp dig. Dinosaurier var massa arter, varav de flesta dog ut, men alltså inte alla, så som du påstod.

memetik är evolutinens principer på samhället/ kulturer.

Och kul, nu är då så desperat så nu tar du till mitt tidigare argument.
patriarkat är också en "flämtning" i mänsklighetens historia, för vi kan inte se så vidare långt tillbaka, och det vi kan se....talar ett annat språk.

Förstår du ens att så länge människan har funnits, finns och kommer finnas så kommer du ha en
maktkamp mellan individer, grupper, där kön ingår. Sen kan vi namnge detta som: feminism/ religion etc etc. men du kommer alltid ha en maktkamp mellan olika intressen som i mänsklighetens fall mynnar ut i lika "trosatser" "normsystem" kring kön ex.
Med andra ord när vår förhistoriska anmoder "Lucy" protesterade mot att bli våldtagen ex. och gick till gruppen för att hävda sin rätt, hur hon nu gjorde detta, slippa ha "Joe" flåsande efter sig ständigt och jämnt när hon skulle ut och plocka larver och de andra honorna bildade sida med henne....så har du feminism.
När någon hane eller flera....sen blev sur över att honorna var så förbannade och visade misstänksamhet mot hans närmanden och gick till gruppen för att försöka få honor att hålla käften och mer bredvilligt och snällt ställa upp på sex med just honom....så har du antifeminism.

Vidare det DU på tror på bygger på denna föreställning om skillnader mellan könen, som ofelbart leder till just motsättningar, förr eller senare. Knappast det jag tror på.

Vi kommer aldrig komma någonstans i denna debatt, och jag är också rätt likgiltig, ren dumhet går inte att debattera emot, för den fattar aldrig ens när den är överbevisad för länge sen, eller när dens små teorier svävar i det blå utan fast förankring i något annat än ett mycket litet hålrum mellan två öron.

så du får tro på vad fan du vill....
Senast redigerad av Merapi 2017-12-17 kl. 12:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in