Citat:
Du har då jävligt svårt att svara på konkreta frågor.
Ska jag börja och visa hur det går till?
Ja, jag anser att Nordkorea är en brutal diktatur.
Ja, jag anser att Hitler var en hänsynslös diktator.
Ja jag anser att Stalin var ansvarig för massmord.
Nej jag anser inte att Norge är en icke demokrati.
Försök du också.
Ska jag börja och visa hur det går till?
Ja, jag anser att Nordkorea är en brutal diktatur.
Ja, jag anser att Hitler var en hänsynslös diktator.
Ja jag anser att Stalin var ansvarig för massmord.
Nej jag anser inte att Norge är en icke demokrati.
Försök du också.
Vad spelar det för roll vad du "anser" om du inte kan backa upp det med (1) en definition, (2) fakta?
Låt mig ta tillfället i akt att försöka:
1.1 Demokrati innebär folkvälde.
1.2 Detta välde måste innebära suveränitet inom det område inom vilket folket skall uttrycka sitt välde. DFR Korea är helt suveränt, oberoende och fritt. Detta kan jämföras med t ex Sverige som inte är suveränt, utan begränsad och ofritt då beslut och makt flyttats till Bryssel och Washington (Nato-samarbetet t ex). Folket har således inte suveränitet i Sverige.
2.1 DFR Korea är en nation där folket uttrycker sitt välde genom massorganisationer, i form av partier, ungdomsorganisationer, kvinnoorganisationer etc. I DFRK väljer dessa massorganisationer sina ledare och sina representanter. Det hålls dessutom val till parlamentet där det sitter flera partier. Dessa val brukar ifrågasättas av liberala ideologer, därför att det synes vara blott en kandidat per valkrets, men då missas att dessa kandidater i sin tur har blivit utsedda. Detta är inte märkligare än att Stefan Löfven m fl svenska partiledare var enda partiledarkandidaten när omröstning skulle hållas, varför de blev valda enhälligt. I DFRK har denna enhällighet lyfts upp till en högre nivå, där hela landets befolkning sluter upp i enighet. Detta är själva poängen: enighet ger styrka och samhörighet. Således, vi ser i DFR Korea en folkdemokrati på en nivå av konsensus.
2.2 I DFRK existerar inga privatägda medier som med hjälp av pengar kan manipulera den demokratiska processen. Denna frihet från kapitalism inom media gör att DFRK är ett mycket mer demokratiskt land än t ex Sverige, vars media domineras av Bonniers och ett par andra privata aktörer som kan manipulera folket med hjälp av den odemokratiska makt som pengar innebär.
2.3 Till skillnad från i Sverige är praktiskt taget hela ekonomin underställd demokratin - vilket gör att den demokratiska omfattningen är mycket vidare än den kan vara i kapitalistiska samhällen.
Slutsatsen är given: DFRK har en välutvecklad demokrati, överlägsen alla kapitalistiska länder.