2017-12-17, 01:18
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Att han som främling knackar på och kräver att få prata med hennes man, utan att introducera sig själv, vem och vad han representerar eller varför hon ska låta honom prata med Robert.

Om hon hade fått veta att Bechir Rabani och Megafonerna har släppt en video om Robert och Robert är så pass förbannad att han har mördat Bechir, då borde frugan redan när hon öppnar veta vem hon har att göra med.

Följande var initiala dialogen mellan Lotta och Bechir:

Bechir: Hej.
Lotta: Hej.
Bechir: Vi söker Aschberg
Lotta: Varför då?
Bechir: Vi skulle bara vilja fråga lite frågor
Lotta: Men ni kan inte komma bara såhär, ni får ju kontakta honom
Bechir: Men vi får ju ingen kontakt med honom

Denna dialog säger allt, hon vet inte vem han är och Bechir säger klart och tydligt att han knackar på för att de inte får kontakt med honom. Mer klart blir det inte.

Inget i den dialogen stödjer påståendet att hon inte vet vem han är. Däremot skulle man kunna dra slutsatsen av att hon inte vet att det just är personen utanför dörren som skickat materialet till Robert. När Bechir presenterar sig själv som "medborgarjournalist" så verkar polletten falla ner hos Lotta och hon viftar bort det och vill stänga dörren. Det går några sekunder och sen kommer "stå för"-kommentaren. Sen stängs dörren.
Citera
2017-12-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammadjude
helt säker på min sak så snälla dra om du är här för att pissa på en död man. Ska du påstå att det ens är möjligt han tog droger ska du ha ett bevis annars är det så jävla fult

Om du redan är så pass säker på hur Bechir dog, då ska du genast kontakta polisen istället för att bete dig som en tölp på Flashback.
Jag har aldrig ens nämnt droger, faktum är att jag inte ens har spekulerat kring hur han dog, utan endast nämnt att han dessvärre är död.

Om det är någon som pissar på en död man, ja, då är det du då du uppenbarligen inte kan följa Bechirs brors önskan då han tydligt skrev att han önskar att teorierna kring Bechirs död uteblir.
Citera
2017-12-17, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Är det nonsens att Aschberg står och skriker inne på Åsas frisörsalong? Skulle det vara nonsens om någon trängde sig in på din arbetsplats och stod och skrek åt dig för dina åsikter? Jag tycker det är ett mycket obehagligt beteende. Tycker du det är ett sympatiskt beteende? Det är inget annat än maffiametoder att skrämma folk till tystnad. Det går utmärkt att polisanmäla om man anser att någon agerat kriminellt. Aschberg är ingen polis, han ofredar Åsa på hennes arbete. Varför tar han sig rätten att agera domare över folks åsikter? Hoppas Åsa polisanmäler honom.

Om Bechir blivit mördad eller ej, vet varken du eller jag. Skillnaden mellan dig och mig, är att jag är öppen för alla möjligheter, eftersom jag inte är en allvetande Gud, och jag tror inte att du är det heller (även om du försöker ge sken av detta).

Edit: Se början av filmen, Aschberg skriker och beter sig som en mobbare som ska läxa upp sitt offer.

Skulle jag ha betett mig som Åsa på sociala medier, då hade jag förväntat mig betydligt jobbigare situationer än att få behöva stöta på Aschberg. Aschberg beter sig inte som en mobbare, han läxar däremot upp Åsa vilket är rättfärdigat med tanke på hur Åsa beter sig på sociala medier och vilken dynga hon faktiskt sprider. Hennes uppmaning att "skäggbarnen" som demonstrerade bör skjutas är vardagsmat för denne "patriot". Gråt lite mer över hur elak Aschberg är mot stackars Åsa som uppmanar folk att skjuta afghaner.

Jag vet inte heller varför Bechir har dött, tycker det är tråkigt när så unga människor dör.
Citera
2017-12-17, 01:26
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Att han som främling knackar på och kräver att få prata med hennes man, utan att introducera sig själv, vem och vad han representerar eller varför hon ska låta honom prata med Robert.

Om hon hade fått veta att Bechir Rabani och Megafonerna har släppt en video om Robert och Robert är så pass förbannad att han har mördat Bechir, då borde frugan redan när hon öppnar veta vem hon har att göra med.

Följande var initiala dialogen mellan Lotta och Bechir:

Bechir: Hej.
Lotta: Hej.
Bechir: Vi söker Aschberg
Lotta: Varför då?
Bechir: Vi skulle bara vilja fråga lite frågor
Lotta: Men ni kan inte komma bara såhär, ni får ju kontakta honom
Bechir: Men vi får ju ingen kontakt med honom

Denna dialog säger allt, hon vet inte vem han är och Bechir säger klart och tydligt att han knackar på för att de inte får kontakt med honom. Mer klart blir det inte.

Var i dialogen visar att hon inte vet vem Bechir är? Du läser dialogen som f-n läser bibeln.
Citera
2017-12-17, 01:27
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ja, den är lika legitim som ert påstående om att Lotta vet vem Bechir är, trots att hon klart och tydligt frågar vem han är. Samt att Aschberg inte har fått något material från Bechir, vilken även det påstås, då Bechir klart och tydligt i klippet säger att de inte lyckas få kontakt med Robert vilket är anledningen till att de knackar på istället.

Du menar alltså att Lotta Aschberg aldrig fäller kommentaren "Det här kommer du få stå för"?

http://www.youtube.com/watch?v=784GD9bt6NA&t=35m42s

Att Bechir säger att han inte får tag i Robert (via telefon eller personligen) betyder inte att han inte skickat något förhandsmaterial till honom via mejl eller någon länk till en uppladdad fil.
Citera
2017-12-17, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Inget i den dialogen stödjer påståendet att hon inte vet vem han är. Däremot skulle man kunna dra slutsatsen av att hon inte vet att det just är personen utanför dörren som skickat materialet till Robert. När Bechir presenterar sig själv som "medborgarjournalist" så verkar polletten falla ner hos Lotta och hon viftar bort det och vill stänga dörren. Det går några sekunder och sen kommer "stå för"-kommentaren. Sen stängs dörren.

Haha, nonsens.
Hon frågar klart och tydligt "vilka är ni?, "vad är ni för ideell organisation?" "Medborgarjournalist? Nej, gå, annars trycker jag på trygghetsalarmet, gå nu", "vilken ideell organisation representerar ni?".

Hon har inte den blekaste aning om vem Bechir Rabani var, inte den blekaste aning.
Citera
2017-12-17, 01:29
Medlem
Citat:
Var i dialogen visar att hon inte vet vem Bechir är? Du läser dialogen som f-n läser bibeln.

Läs inlägget ovan, hon frågar om och om igen vad det är för organisation. Hade hon vetat vem Bechir var, då hade hon vetat vilken grupp han representerar och inte frågat om och om igen vilken grupp han tillhör.

Att ni menar att Aschberg ligger bakom Bechirs bortgång, det är nästintill galet.
Citera
2017-12-17, 01:31
Medlem
Citat:

Jag kommer själv inte ihåg intervjun exakt ordagrant, men det tror jag inte behövs heller.

Min tolkning då var snarare att hon tänkte "jaha, någon galning alltså" när hon hörde "medborgarjournalist". Det säger sig självt i mina ögon att hon är "aggressiv"/taggarna utåt när någon ringer på dörren och vill prata, men utan att säga något vettigt egentligen. Det ÄR givetvis väldigt påträngande (vilket var tanken med att ringa på dörren), det är få intervjuer som inte har sett snarlika ut vid samma situationer. Tänker spontant på Laila Freivalds konfrontationen utanför hennes lägenhet. Eller varför inte RB:s egna konfrontationer, de flesta blir antingen spaka eller så blir de aggressiva.

Det spekulerades tidigare i tråden om RB/Bechir om t ex. kamerabevakningen. Personligen var jag då väldigt säker på att de givetvis hade tillstånd osv. Att man sen har kameraövervakning säger otroligt mycket om deras (förmodade) utsatthet. Det är nog inte bara en gång någon galning har ringt på dörren där. Värt att notera att jag INTE menar att Rabani var en sådan, däremot var de nog vana vid konstiga möten. Annars skulle de knappast ha en kamera vid dörren.
Citera
2017-12-17, 01:31
Medlem
Citat:
Du menar alltså att Lotta Aschberg aldrig fäller kommentaren "Det här kommer du få stå för"?

http://www.youtube.com/watch?v=784GD9bt6NA&t=35m42s

Att Bechir säger att han inte får tag i Robert (via telefon eller personligen) betyder inte att han inte skickat något förhandsmaterial till honom via mejl eller någon länk till en uppladdad fil.

Var har jag menat att Lotta aldrig fällde den kommentaren?

Bechir säger att han är där för att inte får tag på Robert, att det är anledningen till varför de är där. Det blir skrattretande hur desperat du är att du förvränger faktiska ord som kom ur Bechirs mun för att det inte passar din agenda.

Skrattretande.
Citera
2017-12-17, 01:34
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Skulle jag ha betett mig som Åsa på sociala medier, då hade jag förväntat mig betydligt jobbigare situationer än att få behöva stöta på Aschberg. Aschberg beter sig inte som en mobbare, han läxar däremot upp Åsa vilket är rättfärdigat med tanke på hur Åsa beter sig på sociala medier och vilken dynga hon faktiskt sprider. Hennes uppmaning att "skäggbarnen" som demonstrerade bör skjutas är vardagsmat för denne "patriot". Gråt lite mer över hur elak Aschberg är mot stackars Åsa som uppmanar folk att skjuta afghaner.

Jag vet inte heller varför Bechir har dött, tycker det är tråkigt när så unga människor dör.

Ett civiliserat samhälle har inget behov av ett pöbelvälde! Det finns inget att rättfärdiga med att läxa upp en annan människa för att man inte gillar personens åsikter, det är ett kriminellt beteende och kallas ofredande. Dessutom på personens arbetsplats. Det är grovt och osmakligt. Fattar du inte det, är det sorgligt. Vem filmade? Aschbergs följe, eller någon annan?

Polisanmäl om du anser att Åsa har gjort en kriminell handling, och låt rättsväsendet sköta saken.
Citera
2017-12-17, 01:37
Medlem
BLW77s avatar
Om Bechir Rabani dog på grund av yttre omständigheter orsakade av någon för att tysta honom så ville uppdragsgivaren inte göra ett "statement" utan endast låta Bechir Rabanis röst tystna för att sen låta den sakta dö ut till han blir bortglömd.

När mord utförs med skapade dödliga sjukdomsfall som hjärtattacker etc, olika former av olyckor vill uppdragsgivaren ha bort problemet och att det ska glömmas bort så fort som möjligt. Att MSM vägrar nämna något om fallet kan ha med det att göra.

De skapade dödliga sjukdomsfallen görs även för att undvika att det skulle finnas någon konspiration bakom dödsfallet och med det skapa "Plausible deniability" ett rimligt förnekande. Människor dör trots allt i hjärtattacker på riktigt utan yttre påverkan. Dock kanske inte så ofta dagen innan de ska släppa information om en inofficiell makthavare.

Hade uppdragsgivaren varit intresserad av att göra ett "statement" skicka en tydlig varningssignal till dom som förstår vilka som ligger bakom för att hota och visa vad som händer med dom som inte följer order. Bechir Rabani hade i så fall sprängts, skjutits på ett spektakulärt vis, på samma sätt som t.ex. Olof Palme och JFK blev avrättade på.
Senast redigerad av BLW77 2017-12-17 kl. 01:50.
Citera
2017-12-17, 01:37
Medlem
Citat:
Ett civiliserat samhälle har inget behov av ett pöbelvälde! Det finns inget att rättfärdiga med att läxa upp en annan människa för att man inte gillar personens åsikter, det är ett kriminellt beteende och kallas ofredande. Dessutom på personens arbetsplats. Det är grovt och osmakligt. Fattar du inte det, är det sorgligt. Vem filmade? Aschbergs följe, eller någon annan?

Polisanmäl om du anser att Åsa har gjort en kriminell handling, och låt rättsväsendet sköta saken.

Osmakligt i min värld är förenat med att en person, i detta fallet Åsa, på sociala medier skriver att "skäggbarn" bör skjutas, det är osmakligt. Det är komiskt hur mån du är om Åsas integritet och att hon inte ska få sina känslor sårade när hon har skrivit extremt grova saker om människor.

Detta är liksom problemet med er foliehattar, ni bortser från allt era "egna" gör och rättfärdigar den skiten med idioti. Nu när Bechir har dött så blir plötsligt hans död Robert Aschbergs fel, ni beskyller allt och alla för alla möjliga absurda saker, det är tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in