Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Inget i den dialogen stödjer påståendet att hon inte vet vem han är. Däremot skulle man kunna dra slutsatsen av att hon inte vet att det just är personen utanför dörren som skickat materialet till Robert. När Bechir presenterar sig själv som "medborgarjournalist" så verkar polletten falla ner hos Lotta och hon viftar bort det och vill stänga dörren. Det går några sekunder och sen kommer "stå för"-kommentaren. Sen stängs dörren.
Jag kommer själv inte ihåg intervjun exakt ordagrant, men det tror jag inte behövs heller.
Min tolkning då var snarare att hon tänkte "jaha, någon galning alltså" när hon hörde "medborgarjournalist". Det säger sig självt i mina ögon att hon är "aggressiv"/taggarna utåt när någon ringer på dörren och vill prata, men utan att säga något vettigt egentligen. Det ÄR givetvis väldigt påträngande (vilket var tanken med att ringa på dörren), det är få intervjuer som inte har sett snarlika ut vid samma situationer. Tänker spontant på Laila Freivalds konfrontationen utanför hennes lägenhet. Eller varför inte RB:s egna konfrontationer, de flesta blir antingen spaka eller så blir de aggressiva.
Det spekulerades tidigare i tråden om RB/Bechir om t ex. kamerabevakningen. Personligen var jag då väldigt säker på att de givetvis hade tillstånd osv. Att man sen har kameraövervakning säger otroligt mycket om deras (förmodade) utsatthet. Det är nog inte bara en gång någon galning har ringt på dörren där. Värt att notera att jag INTE menar att Rabani var en sådan, däremot var de nog vana vid konstiga möten. Annars skulle de knappast ha en kamera vid dörren.