2017-12-14, 22:30
Medlem
De två matcherna som därmed är klara i kvartsfinalerna är (om Lazio vinner!) Milan mot Inter och Fiorentina mot Lazio.
Citera
2017-12-15, 23:27
Medlem
Foggia spelade 2-2 mot Venezia i Serie B (1:23):
https://www.youtube.com/watch?v=2PlrYvP4LvQ

Jag gillar Pippo, och jag har skrivit massor med inlägg om Zigoni. Främst om pappa Zigoni…

0-1, (18 sek):
https://www.youtube.com/watch?v=9SAS5tIIzYw

0-2, (4 sek):
https://www.youtube.com/watch?v=18R7ToSjLqI
Citera
2017-12-16, 01:28
Medlem
myskankans avatar
En viktig poäng för Foggia. Som i alla fall tillfälligt har 19:e platsen med 19 poäng. Venezia missade chansen att haka på i toppen. Samtidigt så räcker det för Foggia att vinna två matcher och Carpi eller Perugia förlorar två, så är Foggia med i play-off striden. Sjukt!

Pippo såg inte nöjd ut när kvitteringen kom i sista minuten, Venezia borde kunnat hålla undan. Men det var ett fint anfall som gav Venezia 0-1.
Citera
2017-12-16, 17:02
Medlem
sebastian_s avatar
Den gula bollen-förbannelsen är tillbaka i år igen med full kraft. Den här gången var det inters tur att falla och nog får vi se Juventus som serieledare redan innan julafton.
Citera
2017-12-16, 17:23
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Han är ett säkert kort i Serie B. Och har tyvärr fått den stämpeln. Jämför gärna med Cacia och Caracciolo. Serie b-hjältar som stänker in mål. I Serie B...

Palermo bortbesegrade Bari med 0-3 och tog därmed återigen ledningen i det jämna Serie B.

Både Serie A och Serie B är löjligt jämna. Calcio lever.

Ja, Cacia hoppade in på slutet idag när Cesena knep en poäng mot Parma, inga mål dock. Varken av Cacia eller något av lagen. Men jag hoppade in på transfermarkt för att titta lite statistik. Caputo som är fyra år yngre ligger nia i Serie B's totala skytteliga, Cacia är tvåa. 133 mot 105. Caputo kommer att klättra, frågan är om Cacia kan ta förstaplatsen. Han behöver tre mål till. Schwoch leder med 135.

I Serie A så har Schwoch och Cacia gjort två mål var, Caputo har gjort ett. Hjältar i Serie B.
Citera
2017-12-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Oddo var så framgångsrik i Pescara att han lyckades ta upp dem till Serie A mot alla jävla odds. Självklart misslykades de där, och han fick såklart sparken. Nu får han en möjlighet med Udinese. Ett pissdåligt lag utan någon geist. Ett bottenlag utan vilja och hopp. Men Oddo är bra, och jag kan kanske se en framtida stortränare…
Oddo har varit tränare för Udinese under de fyra senaste matcherna. Det började med en förlust mot Napoli, men sedan följde:

Crotone – Udinese 0-3
Udinese – Benevento 2-0
Inter – Udinese 1-3

Idag alltså seger på San Siro mot obesegrade serieledarna. Jävligt imponerande. Udinese under Delneri hade 4 segrar på 12 matcher. Under Oddo har de tre segrar på fyra matcher.
Citera
2017-12-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja, så sett är Juve cyniska. Men denna säsong ser inte mittfältet lika slagkraftigt ut som tidigare säsonger. Det är inte heller smart att hela tiden avisera utåt att spelare är till salu för att Juve inte hindrar någon från att gå.

Fast Del Piero konkurrerade ju ut Baggio, hade det inte skett hade nog Baggio inte sålts.

Du har rätt i att Juve är bättre än andra klubbar på att planera framtiden, t ex ville inte klubbledningen göra samma misstag som Inter gjorde efter trippeln; behålla hela truppen utan att ta in nytt blod och rotation bland mätta spelare.
Ett mittfält med Matuida, Douglas Costa, Cuadrado, Khedira, och kanske framförallt Pjanic är inte svagt. Dessutom kommer Marchisio nu tillbaka.

Och angående att Del Piero konkurrerade ut Baggio baserat på fotbollsmässiga meriter:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/5/58/Juventus_1993-94%2C_Alex_Del_Piero_e_Roberto_Baggio.jpg

Man kan hävda att Lippis spelsystem inte passade Baggio eller att han var skadebenägen, men rent kvalitetsmässigt var han bättre än Del Piero då (enligt mig...). Även om de båda naturligtvis var av yppersta världselit.

Men det är ju alltid så. Zidane ersattes av Nedved (& co) och båda var naturligtvis av yppersta världseliten. Och på amma vis blir det i framtiden. Om man säljer någon riktigt bra spelare så kommer han att ersättas av en riktigt bra spelare.

Problemet är istället spelare som slutar eller blir sämre av ålder. Tänker i första hand nu på Buffon och Barzagli.
Citera
2017-12-17, 15:19
Medlem
Någon som vet varför Bernardeschi får så lite speltid i Juve? Han har gjort 3 mål på den lilla speltid han fått (inklusive 1 i CL). Costa har bara gjort 1 mål, men han är nästan alltid i startelvan...
Citera
2017-12-17, 18:45
Medlem
Roma gjorde segermålet i 94:e minuten mot Cagliari. Domaren använde sig av VAR och godkände målet. Vansinne.

1:29
https://www.youtube.com/watch?v=zTdddySTbWg
Citera
2017-12-18, 16:25
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Någon som vet varför Bernardeschi får så lite speltid i Juve? Han har gjort 3 mål på den lilla speltid han fått (inklusive 1 i CL). Costa har bara gjort 1 mål, men han är nästan alltid i startelvan...

Douglas har en viktig roll, även om det inte lossnat poängmässigt. Han är den som bryter linjerna och som hela tiden är ett hot för motståndaren med bollen vid fötterna. Han kan explodera åt båda hållen när han har bollen i ytterzonen och det räcker knappt med dubbel bevakning. Ofta håller han tre man sysselsatta vilket öppnar upp ytor för de mer stationära medspelarna som Higuain och Mandzukic.

Även om Juve har hög kvalitet på samtliga spelare så är det med några undantag spelare som kan styras åt ett visst håll och spelet blir lätt maskinellt.

Jag tror att dagen kommer när både Bernardeschi och Pjaca är startmän. Tålamod är nyckeln. Själv tror jag absolut mest på kroaten, han har en större potential än både Bernard och Dybala (!). Ja, jag sa det.
Citera
2017-12-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Douglas har en viktig roll, även om det inte lossnat poängmässigt. Han är den som bryter linjerna och som hela tiden är ett hot för motståndaren med bollen vid fötterna. Han kan explodera åt båda hållen när han har bollen i ytterzonen och det räcker knappt med dubbel bevakning. Ofta håller han tre man sysselsatta vilket öppnar upp ytor för de mer stationära medspelarna som Higuain och Mandzukic.

Även om Juve har hög kvalitet på samtliga spelare så är det med några undantag spelare som kan styras åt ett visst håll och spelet blir lätt maskinellt.

Jag tror att dagen kommer när både Bernardeschi och Pjaca är startmän. Tålamod är nyckeln. Själv tror jag absolut mest på kroaten, han har en större potential än både Bernard och Dybala (!). Ja, jag sa det.
Vill också peka på Allegri, som fick förtroendet att leda Juventus vidare. Och trots att Bonucci försvann och stora stjärnor varit ur form har fortsatt att skapa ett lag. Och kolla in de senaste resultaten. Han är på god väg att lyckas och har fortfarande sparkapital. Jävligt imponerande!
Citera
2017-12-18, 22:23
Medlem
Vill bara förtydliga vilka jävla kulor Allegri har. Hans sätt att hantera och leda laget har varit briljant. Naturligtvis med stöd från Buffon och ett par andra spelare. Men nu är man återigen Italiens mest fruktade lag. Juventus kommer att bli allt starkare under våren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in