Citat:
Nä 7-serien och Cadillac Fleetwood är det som borde jämföras i sådana fall. Ha upp till 1997 då. Nån gång in på 00-talet tror jag inredningen ändrades radikalt på de amerikanska bilarna. Rejält till det sämre med massa plast och så. DeVille var hursomhelst Cadillacs mellanstora och overall mellanbilen i allt så borde ju jämföras med BMWs mellanbil 5-serien. Personligen har jag erfarenhet av min 96a Concourse och den STS -98 jag åkt.Kommer aldrig skaffa mig en bil tillverkad efter -00 då bnästan alla ser ut som hej kom och hjälp mig.
BMW har garanterat bättre rostskydd hursomhelst. Och berätta gärna om idiotgrejen som svenska generalagenten satte in. Min egen är ju importerad 03 så se om jag känner igen det.
BMW har garanterat bättre rostskydd hursomhelst. Och berätta gärna om idiotgrejen som svenska generalagenten satte in. Min egen är ju importerad 03 så se om jag känner igen det.
Fleetwood verkar ju inte ens finnas som årsmodell -97, utan senaste ser ut att vara -96. BMW E38 7-serie fanns fram t o m -01.
Fleetwood -96 har ynka 15 mm längre hjulbas än E38 740iL, men mer överhäng så den är en bra bit längre totalt. Innerutrymmena är inte särskilt märkvärdiga i Fleetwood sett till hur stor bilen är i övrigt. Lite bredare invändigt, lite större benutrymme fram men likvärdig eller lite mindre bak, och lägre invändig takhöjd jämfört med 7-serien. Betydligt antikare tröttare och törstigare motor mot BMWn. Inredningen håller garanterat rejält mycket lägre kvalitet och ergonomi än BMW. Större bagageutrymme dock
På den DTS -07 jag körde här om dagen, så hade sätesvärme monterats och knapparna satt under locket till askkoppen fram. Knapparna var av liten runt vipptyp med en sätessymbol på. Men symbolen var upp o ned och jag funderade varför. Svaret fick jag när jag slog på en av knapparna. När jag sen stängde locket så var det så trångt att locket slog av sätesvärmen igen. Därför hade man satt knapparna upp o ned, för annars hade man ju slagit på båda värmarna om man stängde askkoppens lock. Man kan ju undra om de verkligen inte kunde hitta nån bättre plats för knapparna än just där....
. Men numera sitter reserven i bagaget som vanligt (om det finns en reserv öht).
skämt osidp men skunkjobb har en poäng, människor överlag är lata så är bälte krångligt att använda kommer färre att använda det och då blir effekten kontraproduktiv.