Citat:
Om meningskiljaktigheterna inte kan lösas på ministernivå får man finna sig i att den egna makten är begränsad precis som i den vanliga ankdammen.
Om 0,45% av befolkningen är oense trots att reglerna i dammen är enkla att förstå skickas de till Hwasong och resterande 99,55% är ense för att de är normala och inte vill till Hwasong.
Tekniskt sett avrundas 99,55% till 100% så utan decimaler finns inga rehabiliteringsanstalter.
Om US inte kommer överens kan Kim nu hota med att skicka Hwasong-15 till US precis som att US hotar med att skicka F-35 och Minuteman till de som ska straffas för att de har fel ideologi.
Spelplanen är utjämnad och nu kan Kim sätta sig ned vid bordet oavsett om det är fyrkantigt som en dollarsedel eller runt som en bitcoin.
En teori minst lika god som propagandapoletterna vi erbjuds.
Sensmoralen är att som man sår får man skörda.
Om 0,45% av befolkningen är oense trots att reglerna i dammen är enkla att förstå skickas de till Hwasong och resterande 99,55% är ense för att de är normala och inte vill till Hwasong.
Tekniskt sett avrundas 99,55% till 100% så utan decimaler finns inga rehabiliteringsanstalter.
Om US inte kommer överens kan Kim nu hota med att skicka Hwasong-15 till US precis som att US hotar med att skicka F-35 och Minuteman till de som ska straffas för att de har fel ideologi.
Spelplanen är utjämnad och nu kan Kim sätta sig ned vid bordet oavsett om det är fyrkantigt som en dollarsedel eller runt som en bitcoin.
En teori minst lika god som propagandapoletterna vi erbjuds.
Sensmoralen är att som man sår får man skörda.
Så nu är det inte ’bli överens’ som gäller, utan att medborgarna ska fatta enkla regler? Det var ju inte det som var frågan. Jag försöker diskutera hur rimligt det är att 24 000 000 människor är 100% helt eniga om hur landet ska styras.
Du började prata om en tanke där alla dessa kom överens, och jag undrade hur detta rent tekniskt gick till.
Nu pratar du om regler som ska följas. Du menar lagar? Vad är Hwasong? Är det ett fängelse?
Jag undrar nog fortfarande hur 24 000 000 individer kan tycka exakt likadant om något så komplext som hur ett land styrs. Detta bär ej sannolikhetens prägel. Det är så orimligt att jag är säker på att det är en lögn.