2017-12-15, 21:57
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Hittade flickvännens gamla blogg, hon bodde i Tenhult förr enligt bloggen.
Googla på hennes namn med Tenhult efter så kommer det upp Mantorpsryttarna och en häst som heter Nova, googlade lite till och såg att travbanan ligger endast 7 min från gården.
Dock har jag inte hittat någon bild med henne och någon häst så det ör ju inte säkert att det är hon.
Men hon hade inte Faceb eller Insta före tiden med ES
Rent skitsnack. Och snicksnack.

Mantorp är en stor metropol inom ridsporten. Är man hästidiot så lär ens namn dyka upp i Google-sökningar runt Mantorp.

Kolla stallflickans bild, jämför sedan med flickvännen. Likheter? Nej.

Trams.

Edit: Flickvännen har inget ovanligt namn heller. Det behöver inte ens vara hon ifråga.
Senast redigerad av Tryckkokaren 2017-12-15 kl. 22:06.
Citera
2017-12-15, 22:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
../..
Det där med dammen känns intressant. Ända anledningen jag kan tänka att få höstarna att sluta dricka där är att vattnet förorenats på något sätt. Vad kan ha kastas eller hällts i vattnet? Om vi antar att det är gärningsmännen, tänker jag att man dumpat något för att undanröja bevis av något slag? Vad sjutton är så giftigt att djur slutar dricka?

Hästar tycker väl inte heller om lukten av blod, har jag för mig. De flesta växtätande hov- och klövdjur skyr blodlukt, eftersom de förknippar det med fara.

"Unpleasant smells (blood, smoke etc) - Once the location of the smell is located, the average horse will avoid going near it".

http://phoenixinn.iwarp.com/fantasy/horsefaq.html

Om den oidentifierade stalltjejen var inblandad i mordet, så kanske hon försökte skölja bort blod från kängorna, eller tvättade sina byxor i dammen i hästhagen
Citera
2017-12-15, 23:37
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Rent skitsnack. Och snicksnack.

Mantorp är en stor metropol inom ridsporten. Är man hästidiot så lär ens namn dyka upp i Google-sökningar runt Mantorp.

Kolla stallflickans bild, jämför sedan med flickvännen. Likheter? Nej.

Trams.

Edit: Flickvännen har inget ovanligt namn heller. Det behöver inte ens vara hon ifråga.

GAMLA blogg. Menade att det kunde finnas en gammal koppling mellan henne och Mantorp , har aldrig ens kommenterat eller nämnt något samband med de bilder i stallet som du skriver om. Tävlingen som jag skrev om har sina hästar uppställda på Mantorps travbana (när det är tävling) och det är 7 min mellan den och gården där paret hittades mördade. Har inte hittat en enda bild på nätet före hennes tid med ES, de startade sin relation i augusti 2012.
Frågade om någon som kände henne FÖRR visste om hon haft något med hästar att göra.
Citera
2017-12-16, 00:01
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hästar tycker väl inte heller om lukten av blod, har jag för mig. De flesta växtätande hov- och klövdjur skyr blodlukt, eftersom de förknippar det med fara.

"Unpleasant smells (blood, smoke etc) - Once the location of the smell is located, the average horse will avoid going near it".

http://phoenixinn.iwarp.com/fantasy/horsefaq.html

Om den oidentifierade stalltjejen var inblandad i mordet, så kanske hon försökte skölja bort blod från kängorna, eller tvättade sina byxor i dammen i hästhagen

Nytt för mig. Jag håller det förtroligt att det stämmer. Men jag har svårt att tänka mig att blodlukten skulle bli kvar hela sommaren.
Citera
2017-12-16, 02:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Hittade flickvännens gamla blogg, hon bodde i Tenhult förr enligt bloggen.
Googla på hennes namn med Tenhult efter så kommer det upp Mantorpsryttarna och en häst som heter Nova, googlade lite till och såg att travbanan ligger endast 7 min från gården.
Dock har jag inte hittat någon bild med henne och någon häst så det ör ju inte säkert att det är hon.
Men hon hade inte Faceb eller Insta före tiden med ES

Ja, det har skrivits väldigt lite här om Edvins flickvän.
Hon borde ju vara väldigt intressant i utredningen.
Citera
2017-12-16, 04:39
Medlem
Det har hittills letats kopplingar mellan EG och släkten Lek*nder. Eftersom AL är ingift i denna släkt finns det rimligtvis en släkt till som EG kan ha kopplingar till. Vad denna släkt heter verkar tydligen vara okänt.
Citera
2017-12-16, 04:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det har hittills letats kopplingar mellan EG och släkten Lek*nder. Eftersom AL är ingift i denna släkt finns det rimligtvis en släkt till som EG kan ha kopplingar till. Vad denna släkt heter verkar tydligen vara okänt.

Hon lär vara född Axén.
Senast redigerad av gloriouslife 2017-12-16 kl. 04:52.
Citera
2017-12-16, 10:12
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
GAMLA blogg. Menade att det kunde finnas en gammal koppling mellan henne och Mantorp , har aldrig ens kommenterat eller nämnt något samband med de bilder i stallet som du skriver om. Tävlingen som jag skrev om har sina hästar uppställda på Mantorps travbana (när det är tävling) och det är 7 min mellan den och gården där paret hittades mördade. Har inte hittat en enda bild på nätet före hennes tid med ES, de startade sin relation i augusti 2012.
Frågade om någon som kände henne FÖRR visste om hon haft något med hästar att göra.
Nu hänger jag med. Tack för förtydligandet.
Citera
2017-12-16, 10:34
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Nu hänger jag med. Tack för förtydligandet.
Jo det blev ju lite otydligt när andra pratade om de nutida bilderna från stallet och jag satt och snöade om det fanns gamla bilder eller bevis på att SB höll på med hästar förr.
Det känns lite som att utredningen om morden har fastnat och han blev omhäktad för tredje gången så då tänkte jag att sambandet kan finnas ännu längre tillbaka och vara geografiskt och inte personligt.
Tror inte att SB på något sätt är inblandad. Mot ES finns starka bevis men som jag skrivit innan så tvivlar jag på att han var ensam (att han köpt tejpen och att de hittat dna på brottsplatsen är fakta). Tror också att den amerikanska bilen spelade en viktig roll i denna oerhört tragiska händelse.
Citera
2017-12-16, 10:45
Medlem
Tryckkokarens avatar
Fick ett av de mest intressanta PM:en hittills igår.

För 8-10 år sedan så båda BO till Ängelholm för att besöka en massör som tydligen var riktigt bra.

Efter att det visade sig att han var en ”Hang around” till Hells Angels så slutade de tvärt att åka dit.

Det verkar inte vara en lite gullunge precis.

Artikel om personen ifråga:
https://www.hd.se/2009-12-03/kiropraktor-fall-for-socialstyrelsen

Flashbacktråd:
(FB) Dragisa i Ängelholm (chiropraktiker)

Säger inte att han är inblandad på något sätt, detta påstår inte uppgiftslämnaren heller.
Men det var intressant.
Citera
2017-12-16, 10:59
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Säger inte att han är inblandad på något sätt, detta påstår inte uppgiftslämnaren heller.
Men det var intressant.

Det finns en person med det namnet skriven i Mjölby nu mera. En person som är väldigt aktiv på köp och sälg sidor på Facebook.
Citera
2017-12-16, 11:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon lär vara född Axén.

Här finns mer utförliga uppgifter angående hennes bakgrund, namn och platser där hon bott som ogift:

(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in