2017-12-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roffeboy
Någon som vet om Helena var ellerhade varit gravid?

Detta rykte om en lärare som hade fru och en affär med Helena.. skulle det kunna vara UrA? Även om TS va singel vid tiden så känns han fortfarande som en möjlig gm. Han var speciell. Men jobbade med UrA? Kan inte släppa detta riktigt.

Har valt att inte skriva på ett tag eftersom alla vi nya fick så mycket skit och anklagade som troll. Det fanns i somras ingen tanke kring att alla vi mariestadsbor kanske faktiskt bara inte hängt med på Flashback som andra. Jag är uppvuxen i Mariestad och har hyfsad koll på folk fast jag inte hängt med alla och områden. Förringa oss inte bara för att vi är nya.
Ingen som har foto på UrA från den tiden och gärna KM?
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-12-16 kl. 00:03.
Citera
2017-12-16, 02:54
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Kan du publicera dem? Men jag menade ett foto någon tagit på KM på Skara sommarland.

Jag vet inte om det är så lämpligt, eller etiskt försvarbart. Å andra sidan har det länkats till en bild på PU har jag för mig. Men jag googlade nog även fram bilden på PU på egen hand.

Och hur jag fick tag på bilden på den kraftiga mannen med hockey-tröja minns jag inte. Tror nog att någon länkade till den.

Jag ska fundera lite på det...
Senast redigerad av Pajosv 2017-12-16 kl. 03:20.
Citera
2017-12-16, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roffeboy
Någon som vet om Helena var ellerhade varit gravid?

Detta rykte om en lärare som hade fru och en affär med Helena.. skulle det kunna vara UrA? Även om TS va singel vid tiden så känns han fortfarande som en möjlig gm. Han var speciell. Men jobbade med UrA? Kan inte släppa detta riktigt.

Har valt att inte skriva på ett tag eftersom alla vi nya fick så mycket skit och anklagade som troll. Det fanns i somras ingen tanke kring att alla vi mariestadsbor kanske faktiskt bara inte hängt med på Flashback som andra. Jag är uppvuxen i Mariestad och har hyfsad koll på folk fast jag inte hängt med alla och områden. Förringa oss inte bara för att vi är nya.

Du som verkar ha lite koll. Hur såg UrA ut på den tiden? Hade han glasögon av pilotmodell? Var han ute på Statt denna kväll Helena försvann?
Citera
2017-12-16, 11:14
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ingen som har foto på UrA från den tiden och gärna KM?

Vad jag minns så var UrA sig ganska lik på den tiden som idag, kanske mindre rund i ansiktet..

KM kan inte jag minnas alls, känner inte igen den bild jag sett på hur han ser ut idag trots
jag nog borde sett honom här o där för länge sen....

Eller så var han en person man inte la märke till.... ?

Edit: UrA hade inga glasögon i den skolkatalog jag kollade i.
Senast redigerad av Norren 2017-12-16 kl. 11:19.
Citera
2017-12-16, 11:55
Medlem
Citat:
Kan du publicera dem? Men jag menade ett foto någon tagit på KM på Skara sommarland.

PU finns det bild/er på men Kusinerna är det helt soprent på nätet. Kan UrA kunnat gjort en politisk karriär utan att finns bilder vid viktiga ögonblick i Mariestad- Sverige- Världen??
Citera
2017-12-16, 12:03
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Fotot från Skara sommarland ligger kvar i tråden
Citera
2017-12-16, 12:14
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
PU finns det bild/er på men Kusinerna är det helt soprent på nätet. Kan UrA kunnat gjort en politisk karriär utan att finns bilder vid viktiga ögonblick i Mariestad- Sverige- Världen??

https://www.google.se/search?q=urban+ahlin&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjAtru nsY7YAhXDKJoKHTPDBA0Q_AUICigB&biw=1273&bih=677#img rc=8diUh_LlvW8r1M:
Citera
2017-12-16, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
https://www.google.se/search?q=urban+ahlin&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjAtru nsY7YAhXDKJoKHTPDBA0Q_AUICigB&biw=1273&bih=677#img rc=8diUh_LlvW8r1M:

Fick inte länk att funka - om vi säger så här UrA 25 år och framåt - karriären - hade du med nån sån bild Sculley?
Citera
2017-12-16, 13:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Så fort KM började nämnas i tråden så slutade PU skriva. Om PU inte har något med HAs försvinnande att göra så kände väl han att han inte behövde komma in och försvara sig mer, det kan man förstå. Men PU - du fąr gärna komma tillbaka in i tråden och berätta vad du tycker om det som kommit fram de senaste halvåret.

Kände du KM? Eller vet du vem det är? Du var alltid så aktiv förut men försvann snabbt när KM kom in i bilden. Finns det något samband?

Bland andra Lalajlaj har ju beslagit PU med att fara med osanning om vad han gjorde på lördagseftermiddagen/-kvällen. PU hävdade att han och TA lade klinker i PU:s hall på lördagen, men det visade sig att TA inte var i stan alls den dagen/helgen. Man kan med fog fråga sig varför PU inte talade sanning om detta. Jag kan bara få det till att PU vill dölja något.
Citera
2017-12-16, 13:40
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Fick inte länk att funka - om vi säger så här UrA 25 år och framåt - karriären - hade du med nån sån bild Sculley?

Finns väl en helt naturlig förklaring till avsaknaden av äldre bilder på UrA på nätet. Internetleverantören Swipnet startade sin verksamhet 1991, Ahlin kom in i riksdagen 1994. Äldre bilder kan man säker hitta i tidningsarkiv.
Citera
2017-12-16, 13:45
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Det finns hur många bilder som helst på nätet på Urban Ahlin som medelålders. Men några bilder på en ung Urban Ahlin har har jag dock inte sett.

Jag har inte hittat någon info om Ahlin varit med i sossarnas ungdomsförbund SSU. Man brukar annars kunna hitta äldre bilder på framstående politiker om de varit engagerad i ungdomsförbundet. Men, som sagt, jag hittar inget om att Ahlin och SSU.
Senast redigerad av Pajosv 2017-12-16 kl. 14:09.
Citera
2017-12-16, 15:31
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Det var nån som lagt in ett foto på KM från Skara sommarland kanske det kan hittas och du kan se om det var han. Låter ju intressant om det är PU. Har du sett foton på MRönnlu*d?

Rönnlund finns det också bilder på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in