2017-12-15, 00:32
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Helenas försvinnande berörde i princip oss alla runt Vadsbo. Efter den första månadens turbulens, började rykten florera när folk förstod att något hemskt hade hänt. Den första jag själv fick info om var TS, efter honom PN. Sen kom rykten om MRÖ, varpå PU namn började florera. Att hans namn dök upp kan man spekulera kring, hämndaktion för något annat?!

Rönnl*nd kom åter i rampljuset i samband med en av flera grävningar (kommer inte ihåg vilken av dem). Från i somras har jag bara hört ett namn nämnas - KM.
Hörde du någonsin rykten om KM INNAN han nämndes här?
Citera
2017-12-15, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Denna iakttagelsen stärker min uppfattning om hur det hela gick till. Vet du möjligtvis hur P*er Ni*elsen ser ut? Kan det ha varit honom du såg köra bilen?
Det var nån som lagt in ett foto på KM från Skara sommarland kanske det kan hittas och du kan se om det var han. Låter ju intressant om det är PU. Har du sett foton på MRönnlu*d?
Citera
2017-12-15, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Hörde du någonsin rykten om KM INNAN han nämndes här?

Nej!
Citera
2017-12-15, 08:01
Medlem
Så fort KM började nämnas i tråden så slutade PU skriva. Om PU inte har något med HAs försvinnande att göra så kände väl han att han inte behövde komma in och försvara sig mer, det kan man förstå. Men PU - du fąr gärna komma tillbaka in i tråden och berätta vad du tycker om det som kommit fram de senaste halvåret.

Kände du KM? Eller vet du vem det är? Du var alltid så aktiv förut men försvann snabbt när KM kom in i bilden. Finns det något samband?
Citera
2017-12-15, 13:52
Medlem
Pepparkakemannens avatar
En sak till. Jag hade ett samtal med Pernilla Wadebäck någon vecka efter polisanmälan. Jag berättade för PW att jag skulle registrera mig på Flashback som Pepparkakemammen.
Jag berättade detta som en slags garanti för att inte bli tagen för ett troll.
Citera
2017-12-15, 15:00
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Jag såg ju inte vart de tog vägen. Såg dem bara runt bilen en kort stund. Såg PU i ögonen och ja vände mot stationen. Där va ja en kort stund varefter ja begav mig hemmåt.
De såg ganska festklädda ut vill ja minnas. Rena, kortbyxor, någon hade Jeans tror jag, ljusare kläder. Jag skulle absolut minnas om PU hade sett ut som PK beskrev. Blodig, smutsig mm.
Det som inte stämmer med hur jag minns dem, och andras beskrivning är håret på PU. Jag minns de två som med ljusare, mellanblont o mellankorta frisyrer. Det är ju iofs inte helt omöjligt att PU skulle kunnat haft håret uppsatt på något vis? Han har väl heller inget minne av hur han kommit till taxistationen?
KM och PU verkar vara de få som har "passande" minnesluckor.
Citera
2017-12-15, 15:26
Medlem
Skulle KM och PU ha något som länkar dom tillvarandra borde det ha kommit fram, eller? Kom in i tråden PU och berätta
Citera
2017-12-15, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Skulle KM och PU ha något som länkar dom tillvarandra borde det ha kommit fram, eller? Kom in i tråden PU och berätta
Två intressenter som inte har något gemensamt mer än att båda ville ha HA. Behöver inte finnas någon länk däremellan.
Citera
2017-12-15, 19:12
Medlem
Någon som vet om Helena var ellerhade varit gravid?

Detta rykte om en lärare som hade fru och en affär med Helena.. skulle det kunna vara UrA? Även om TS va singel vid tiden så känns han fortfarande som en möjlig gm. Han var speciell. Men jobbade med UrA? Kan inte släppa detta riktigt.

Har valt att inte skriva på ett tag eftersom alla vi nya fick så mycket skit och anklagade som troll. Det fanns i somras ingen tanke kring att alla vi mariestadsbor kanske faktiskt bara inte hängt med på Flashback som andra. Jag är uppvuxen i Mariestad och har hyfsad koll på folk fast jag inte hängt med alla och områden. Förringa oss inte bara för att vi är nya.
Citera
2017-12-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roffeboy
Även om TS va singel vid tiden så känns han fortfarande som en möjlig gm. Han var speciell.

Enligt de uppgifter jag fått hade TS haft ett förhållande/relation med Helena, men det var slut och TS hade ny tjej (ASP).

Oberoende källor har sagt att TS var på Stadt den aktuella kvällen. Han har varit hörd av polis, men det är inte han som är ”MMPG”.
Citera
2017-12-15, 22:48
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det var nån som lagt in ett foto på KM från Skara sommarland kanske det kan hittas och du kan se om det var han. Låter ju intressant om det är PU. Har du sett foton på MRönnlu*d?

Är det det fotot på en kraftig man med en Hockey-tröja från Gävle och med reklam för Gevalia kaffe?

Det fotot har jag, och även foto på PU.
Citera
2017-12-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Är det det fotot på en kraftig man med en Hockey-tröja från Gävle och med reklam för Gevalia kaffe?

Det fotot har jag, och även foto på PU.
Kan du publicera dem? Men jag menade ett foto någon tagit på KM på Skara sommarland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in