Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Hur vet du att Inizio ändrat sin viktning? Kan jag få en källa på det eller är det bara skitsnack som vanligt från ditt håll? Jag förstår att du är ledsen för att SD inte fick de 30 procenten som du går och drömmer om men du kan väl trösta dig med att SD fick en ökning på 0,5 procent.
Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Du behöver inte oroa dig, jag är här. Bara köra på att vara skadeglad!
Jag förutsåg att nedgången skulle stanna av i december och att det bara skulle bli liten nedgång. Nu verkar det bli en liten uppgång istället. Kul för er efter en sorglig höst.
SIFO överdriver, hade inte lagt för stor vikt vid det enskilda resultatet.
Till Powergirl och Greta75.
Jag är väl medveten om att ovanstående inlägg från er inte är perfekta exempel på mina frågor nedan. Eter att ha läst mängder av inlägg av er på denna tråd har jag några ärliga frågor till er.
1. Jag är själv inte sverigedemokrat, har inte röstat på dem tidigare, planerar inte att göra det framöver. Likväl tycker jag det är glasklart att SD ökar. Inte varje månad, men på lång sikt. Det är ju bara att lyssna på samtalen i fikarummet, på bussen eller var som helst. Helt ärligt, märker ni inte det? Eller uppfattar ni verkligen att allt färre nämner dem i positiva ordalag?
2. Är inte era bedömmningar om SDs redan begynnande, eller kommande ras, snarare ett uttryck för era önskningar?
3. Man baserar väl sina bedömningar på vad man hör och läser. För många år sedan uppfattade ni att Sd knappt hade något stöd alls, baserat på vad ni hörde i er omgivning, detta har sedan hela tiden minskat. Om det knappt var några från början och hela tiden blir än färre, hur funkar det? Då måste det ju vara ett negativt antal SDare i er omgivning i dag!
4. Människor byter väl parti för att de tycker att något annat är bättre. På vilket sätt har alla de som bytt till SD nu funnit SD sämre än innan som kommer att få dem att lämna i massor?
5. På ett ungefär, hur många % bedömmer ni att SD skulle få om det vore val idag?
6. Jag förstår också att mängder av oförutsedda händelser kan inträffa fram till valet 2018, men utifrån vad vi vet idag, vad gissar ni att SD kommer att få i valet 2018, bara på ett hum?
Om igen, jag är inte sverigedemokrat, jag är bara nyfiken då vi verkar leva i två parallella universum.
Tack på förhand!