2017-12-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du har inget att be om ursäkt för. Inget fel i att spekulera och komma med olika teorier om vad som kan ha hänt. Det är ju "vårt jobb" här på fb.
Vi vet ju inget mer än att han klev av tåget i Hallsberg sedan är han borta och kvar finns 2 väskor på olika ställen.

Nä, det har hon absolut inte. 🙂
Citera
2017-12-13, 22:21
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Spekulationer med fakta och erfarenhet som grund är viktigt.

Att ingen kropp har hittats tror nog de flesta beror han färdats långt till fots. Det mest logiska är att djurlivet tog hand om kroppen snabbt anser jag. Och att en kropp lätt kan missas av MPS.

Värmekameran på helikoptern som deltog i eftersöket hittade inget. Det förklarar kanske att han var död innan helikoptern kom så att IR kameran såg ingen kroppsvärme.

Det är därför det är märkligt inga fler eftersök har skett vid ryggsäcken den som hittades väl sist?

Slutligen om droganvändning, det går enkelt att dölja för skolpersonal och injicering är inte enda alternativet. Jag anser den mest överlägset sannolika teorin är att psykosen, plötsliga marschen och dumpningen i skogen. Tyder på kraftiga vanföreställningar och ett kraftigt drog rus. Stor risk att han dog av en överdos.
Ett Drogmissbruk kan folk dölja mycket väl utan att det märks lätt.

Vilka fakta och erfarenheter grundar du svamlet som följer det fetade..?!
Citera
2017-12-14, 03:08
Avstängd
Citat:
Vilka fakta och erfarenheter grundar du svamlet som följer det fetade..?!

Ja ärligt talat men svamlar mest i denna tråd?

Jag + ngn annan enstaka fall är väl de enda som jämför enbart med andra fall och försvunna personer.
Erfarenheten att läsa om andra visar vad som troligen hänt Patrik. Alla dessa psyksjuka individer de har en hel gemensamt.

En vildsvinsflock slet Patriks kropp i stycken efter en överdos som ledde till att hans hjärna blev kaputt. Det är den överlägset mest sannolika teorin om vad som hänt Patrik. Likt stoppa in en handgranat i buken. Så ser det ut när Schweinet har varit där.

Jag har läst allt det andra ni skrivit och det blir lite konspirationsteori och deckare över det. Den enklaste, vanligaste och logiska förklaringen som både förklarar Patriks beteende och försvinnande stämmer nästan alltid. Det är lättkränkta kärringa som inte vill fundera över vad som är mest logiskt i slutändan.

Att en vildsvinsgalt på 300 kg krossade Patriks skallben och frossade på kroppen ihop med 10 st andra Schwein är ingen tanke önsketänkande drömmare vågar tro har hänt. Men någonstans i bakhuvudet har ni en känsla att jag troligen har rätt!

Patrik dog pgr han var tjackpundare av något slag det inser nog de flesta. Hans tröst i tillvaron var att missbruka droger och den gav väl också till sist en belöning för att vara dum i huvudet vilket jag tror Patrik blev till slut,

”Kemisk substans och gris” det är en bra slutklämmen på mitt svar!

Senast redigerad av MrsMakaber 2017-12-14 kl. 03:16.
Citera
2017-12-14, 14:19
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Du hittade en bra poäng här!

”Om kroppen blir kvar utomhus och det handlar om svensk sommarterräng så är kroppen skeletterad efter bara några veckor.”

Det betyder att i början av juni blev Patrik ett skelett med mörkrosa skor.

Det som du glömt är att jag läst på lite om vildsvin även i engelsk litteratur och tysk. En tysk jägare åts upp i år. Där nere är det välkänt att vildsvin äter gärna upp en död människokropp.

Om Pontus spekulerar jag bara men vet att efter ha pratat med läkare om detta. Att det ska till något extremt för att identifikation ska ske med en tandrad bara.

Vildsvin äter inte bara, de är som en avfallskvarn och deras bett är som en bensåg. De äter upp allt.

Det finns ingen vettig förklaring som svarar på varför Patrik inte hittas. Nästan 30 genomsök och man hittar inget. De flesta normalt funtade fattar han dog där 4-6 km nordöst om stationen. Därför borde hans kropp hittats med 100% sannolikhet. Men inget har hittats.
Då börjar folk flum spekulera att han rest utomlands osv eller tom lever.

Då är frågan vad kan ha hänt att en kropp försvinner nästan helt på några dagar. Då finns bara ett svar det är vildsvinet. Det råkar också finnas jäkla mycket av dem omkring Kumla/ Örebro/ Hallsberg.

Han kan ha gått så långt bort att det inte varit några sök där. Det har ju diskuterats tidigare, att även om det gjorts ett stort antal sök så blir det en väldigt stor yta att söka om man ökar radien. 5 km radie är nästan 80 miljoner kvadratmeter, 10 km radie är över 314 miljoner kvadratmeter. 18 km radie är över en miljard kvadratmeter.

Den tyske jägaren förblödde men avled inte förrän på sjukhuset.
http://www.dw.com/en/wild-boar-kills-german-hunter/a-41649912
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJRqxl/jagare-attackerad-av-vildsvin-dog

Hur identifieras avlidna?
(FB) Identifiering av avliden

Identifiering av avliden
https://www.rmv.se/verksamheter/rattsmedicin/identifiering-av-avliden/

Identifiering av offer
https://polisen.se/Om-polisen/Sa-arbetar-Polisen/Identifiering-av-offer/

Rättsodontologi (Svensk Rättsodontologisk Förening)
http://www.srof.se/?page_id=98
Senast redigerad av pudellus 2017-12-14 kl. 14:49.
Citera
2017-12-15, 21:50
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Då är det Patric som dog av hypotermi inte Patrik utanför Hallsberg.

Jag tror nu att orsaken till Patriks försvinnande aldrig kommer lösas helt.

Självmord är det mest sannolika genom drogmissbruk. Att Patrik gick med raska steg plötsligt väg berodde på just då fick han en drog kick dumpade väskorna. Någonstans åt nordost tror jag han injucerade lite xxl som gjorde att han dog i en överdos.

Mitt i försommaren är de full aktivitet i det svenska djurlivet. Räv, gnagare, nedbrytare, korp och framförallt den sk Hallsbergsflocken av ortens värsta svin rensade rent. Deras bett är som en bensåg och de äter upp allt.

De kvarlevor som finns efter Patrik är jag övertygad om är centimeter stora benfragment och sönderrivna kläddelar utspridda på ca 150 kvadratmeter. Jag tror att MPS genomsökt platsen hastigt men missat eftersom djurlivet konsumerade kroppen snabbt.

Detta är också orsaken varför polisen inte hittade något med sin värmekamera från helikoptern. Eftersom kroppen blev illa åtgången väldigt snabbt.

MPS genomsökte nog platsen först flera veckor efter han försvann.

Pontus som försvann och låg i ett rissnår strax utanför bebyggelsen ca 1 månad nu i senhöst.
Han fick de identifiera med tandkort, vad beror det på? En kropp som är mycket illa tilltygad, typ en person i liten småbil som krockar med lastbil, då får man identifiera med tandkort.

Efter mer än sju månader finns därför två slutsatser.

1. Man kommer aldrig få svar på vad som hände Patrik troligen eftersom spåren är bara små benbitar numera.

2. Det finns en stor risk att Patrik aldrig kommer hittas eftersom kvarlevorna kan nu mycket väl vara oerhört svåra att hitta. Bästa chansen till fynd är våren 2018 då snön töat och gräset vissnat. Då om en person verkligen letar kanske man hittar krossade skelett utspridda. Annars tror jag tyvärr får leva med att Patrik inte hittas på en lång tid!

Patriks försvinnande blir då som Olof Högbom fast skillnaden är att man vet att Patrik vad drogpåverkad/ psykisktsjuk innan han försvann.

Det är inte många innan som föreslagit drogöverdos/drogutlöst psykos men jag tycker inte att det du skriver låter totalt orimligt eftersom han inte verkat ha varit psykotisk innan.

Vilken drog kan det ha handlat om?
Citera
2017-12-16, 01:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det är inte många innan som föreslagit drogöverdos/drogutlöst psykos men jag tycker inte att det du skriver låter totalt orimligt eftersom han inte verkat ha varit psykotisk innan.

Vilken drog kan det ha handlat om?

Men skulle han tagit det på tåget? När kvinnan på tåget var där?
Jag ska inte säga aldrig, men känns inte riktigt.

Det har ju pratats om drogutlöst psykos tidigare, men verkar inte som någon riktigt nappat på det.
Cannabis är ju en vanlig drog bland unga, men tror inte att han skulle ta det på tåget.
Annars måste det nästan varit tabletter? Finns ju mycket på "marknaden".
Citera
2017-12-16, 07:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men skulle han tagit det på tåget? När kvinnan på tåget var där?
Jag ska inte säga aldrig, men känns inte riktigt.

Det har ju pratats om drogutlöst psykos tidigare, men verkar inte som någon riktigt nappat på det.
Cannabis är ju en vanlig drog bland unga, men tror inte att han skulle ta det på tåget.
Annars måste det nästan varit tabletter? Finns ju mycket på "marknaden".

God morgon

Anledningen att han steg av tåget kanske var för att köpa någon drog som han tog vid stationen. Behöver inte vara överdos, kan ha varit någon skit han fått i sig
Vill också poängtera att han absolut inte behöver vara grov missbrukare utan han kanske tog det då och då för att för stunden må lite bättre. En form (mycket dålig) av självmedicinering
Citera
2017-12-16, 16:30
Medlem
För att byta riktning på ämnet lite..

Jag är fullt medveten om att det förmodligen diskuterats tidigare, men för att uppdatera lite -

Är det bara "kvinnan-på-tåget" som har förhörts?
Jag tänker att de här killarna som gick på tåget i Hallsberg, borde kanske ha något att inflika. Har förstått det som att de var i Patriks ålder o då kanske man inte tänker att man har något att tillföra, samtidigt som jag vet att min dotter, som är något yngre, hade kontaktat polisen, även om hon själv trodde att det inte var till någon nytta..

Likadant med folket på perrongen eller runt ikring där. Det var ju inte knökafullt a'la T-centralen i Sthlm, så NÅGON borde ju ha noterat honom..
Citera
2017-12-16, 16:40
Avstängd
Citat:
God morgon

Anledningen att han steg av tåget kanske var för att köpa någon drog som han tog vid stationen. Behöver inte vara överdos, kan ha varit någon skit han fått i sig
Vill också poängtera att han absolut inte behöver vara grov missbrukare utan han kanske tog det då och då för att för stunden må lite bättre. En form (mycket dålig) av självmedicinering

Psykos och väskorna tyder på ganska tydligt att någon form av kaos psykisk stimuli förutom den depression han hade bekräftat.

Det räcker med några enkla tabletter av den nyare sortens exstacy för att man ska bli rejält rubbad. Typ de droger som de tre unga männen tog i Örebro.

Orsaken till hela incidenten är sannolikt Patriks dolda drog missbruk.

Någon slags langare eller pundarpolare borde han haft och dessa kanske kan ge någon ytterligare uppgift.

Patriks marsch ut i naturen och det udda beteendet hans sista veckor i livet bör väl ge tydliga indikationer på att Patrik var en pundare.

Via yrke träffar jag mycket killar i Patriks ålder och inte många men fler än vad man tror använder en ny typ av LSD/ exstacy, ryska och kinesiska varianter betydligt starkare. En litet piller på tungan eller under och världen förändras till något helt annorlunda.
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-12-16 kl. 17:05.
Citera
2017-12-16, 16:44
Medlem
Patriks försvinnande beror sannolikt inte på varken droger, kidnappning, afganer, vildsvin eller slåttermaskiner. Troligen så var han trött på livet i allmänhet och på de förväntningar som fanns på honom och valde därför att avsluta sitt liv på egen hand.
Varje gång som jag besöker Hallsberg så kör jag en runda där han eventuellt kan ha gått. Det som är lite konstigt är att det finns ingen rak linje mellan resväskan och ryggsäcken. Industritomterna är inhägnade och omöjliga att passera. På något sätt har han i alla fall tagit sig runt, antingen mot Rala eller mot Volvo. I bägge fallen borde han blivit sedd. Det är ju liksom ingen ödemark mellan centrala Hallsberg och mot norra Hallsberg.
Citera
2017-12-16, 17:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Patriks försvinnande beror sannolikt inte på varken droger, kidnappning, afganer, vildsvin eller slåttermaskiner. Troligen så var han trött på livet i allmänhet och på de förväntningar som fanns på honom och valde därför att avsluta sitt liv på egen hand.
Varje gång som jag besöker Hallsberg så kör jag en runda där han eventuellt kan ha gått. Det som är lite konstigt är att det finns ingen rak linje mellan resväskan och ryggsäcken. Industritomterna är inhägnade och omöjliga att passera. På något sätt har han i alla fall tagit sig runt, antingen mot Rala eller mot Volvo. I bägge fallen borde han blivit sedd. Det är ju liksom ingen ödemark mellan centrala Hallsberg och mot norra Hallsberg.

Vildsvin ody orsakar inte hans död, drog missbruk och någon form av medveten/ omedveten självmords handling ligger bakom.

Att det fanns starka motiv att han var trött på att leva har alla fattat.

Den största frågan är varför hans kvarlevor inte hittas så att ett avslut kan ske.

Vildsvin är bara en teori varför hans kropp inte hittats.

De som gjort det eftersök är.

1. Polishund + helikopter med värmekamera. Värmekameran hittar en person om denne är i livet.

2. MPS gjorde 23 eftersök xxl och genomsökte enorma ytor. MPS ansvariga fick säga åt folk att åka hem eftersom de vägrade sluta.

3. Fikk gjorde flera egna eftersök.

4. Flera privat personer har också rört sig i extra mycket i naturen kring Hallsberg. Inklusive Rutselleri.

PATRIK ÄR BLAND DEN MEST EFTERSÖKTA PERSONEN I SVENSK HISTORIA.

Slutsats: Patriks kropp borde hittats. Varför har den inte gjort det?

Hällabrottets raviner, vattendrag eller vildsvin är mina teorier.

Det bästa vore om lokalt folk som typ rutselleri har ögonen öppna och tittar nogrannt på marken om det ligger någon sula, tygbit, sönderrivna kläder eller skelettbitar. I området som beskrivits citerat. De är troligen svåra att upptäcka men tids nog blir det en lösning.
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-12-16 kl. 17:22.
Citera
2017-12-16, 21:42
Medlem
Citat:
Vildsvin ody orsakar inte hans död, drog missbruk och någon form av medveten/ omedveten självmords handling ligger bakom.

Att det fanns starka motiv att han var trött på att leva har alla fattat.

Den största frågan är varför hans kvarlevor inte hittas så att ett avslut kan ske.

Vildsvin är bara en teori varför hans kropp inte hittats.

De som gjort det eftersök är.

1. Polishund + helikopter med värmekamera. Värmekameran hittar en person om denne är i livet.

2. MPS gjorde 23 eftersök xxl och genomsökte enorma ytor. MPS ansvariga fick säga åt folk att åka hem eftersom de vägrade sluta.

3. Fikk gjorde flera egna eftersök.

4. Flera privat personer har också rört sig i extra mycket i naturen kring Hallsberg. Inklusive Rutselleri.

PATRIK ÄR BLAND DEN MEST EFTERSÖKTA PERSONEN I SVENSK HISTORIA.

Slutsats: Patriks kropp borde hittats. Varför har den inte gjort det?

Hällabrottets raviner, vattendrag eller vildsvin är mina teorier.

Det bästa vore om lokalt folk som typ rutselleri har ögonen öppna och tittar nogrannt på marken om det ligger någon sula, tygbit, sönderrivna kläder eller skelettbitar. I området som beskrivits citerat. De är troligen svåra att upptäcka men tids nog blir det en lösning.
Eller mord och att kroppen därefter gömts väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in