2017-12-13, 08:33
Avstängd
Då är det Patric som dog av hypotermi inte Patrik utanför Hallsberg.

Jag tror nu att orsaken till Patriks försvinnande aldrig kommer lösas helt.

Självmord är det mest sannolika genom drogmissbruk. Att Patrik gick med raska steg plötsligt väg berodde på just då fick han en drog kick dumpade väskorna. Någonstans åt nordost tror jag han injucerade lite xxl som gjorde att han dog i en överdos.

Mitt i försommaren är de full aktivitet i det svenska djurlivet. Räv, gnagare, nedbrytare, korp och framförallt den sk Hallsbergsflocken av ortens värsta svin rensade rent. Deras bett är som en bensåg och de äter upp allt.

De kvarlevor som finns efter Patrik är jag övertygad om är centimeter stora benfragment och sönderrivna kläddelar utspridda på ca 150 kvadratmeter. Jag tror att MPS genomsökt platsen hastigt men missat eftersom djurlivet konsumerade kroppen snabbt.

Detta är också orsaken varför polisen inte hittade något med sin värmekamera från helikoptern. Eftersom kroppen blev illa åtgången väldigt snabbt.

MPS genomsökte nog platsen först flera veckor efter han försvann.

Pontus som försvann och låg i ett rissnår strax utanför bebyggelsen ca 1 månad nu i senhöst.
Han fick de identifiera med tandkort, vad beror det på? En kropp som är mycket illa tilltygad, typ en person i liten småbil som krockar med lastbil, då får man identifiera med tandkort.

Efter mer än sju månader finns därför två slutsatser.

1. Man kommer aldrig få svar på vad som hände Patrik troligen eftersom spåren är bara små benbitar numera.

2. Det finns en stor risk att Patrik aldrig kommer hittas eftersom kvarlevorna kan nu mycket väl vara oerhört svåra att hitta. Bästa chansen till fynd är våren 2018 då snön töat och gräset vissnat. Då om en person verkligen letar kanske man hittar krossade skelett utspridda. Annars tror jag tyvärr får leva med att Patrik inte hittas på en lång tid!

Patriks försvinnande blir då som Olof Högbom fast skillnaden är att man vet att Patrik vad drogpåverkad/ psykisktsjuk innan han försvann.

Citera
2017-12-13, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Då är det Patric som dog av hypotermi inte Patrik utanför Hallsberg.

Jag tror nu att orsaken till Patriks försvinnande aldrig kommer lösas helt.

Självmord är det mest sannolika genom drogmissbruk. Att Patrik gick med raska steg plötsligt väg berodde på just då fick han en drog kick dumpade väskorna. Någonstans åt nordost tror jag han injucerade lite xxl som gjorde att han dog i en överdos.

Mitt i försommaren är de full aktivitet i det svenska djurlivet. Räv, gnagare, nedbrytare, korp och framförallt den sk Hallsbergsflocken av ortens värsta svin rensade rent. Deras bett är som en bensåg och de äter upp allt.

De kvarlevor som finns efter Patrik är jag övertygad om är centimeter stora benfragment och sönderrivna kläddelar utspridda på ca 150 kvadratmeter. Jag tror att MPS genomsökt platsen hastigt men missat eftersom djurlivet konsumerade kroppen snabbt.

Detta är också orsaken varför polisen inte hittade något med sin värmekamera från helikoptern. Eftersom kroppen blev illa åtgången väldigt snabbt.

MPS genomsökte nog platsen först flera veckor efter han försvann.

Pontus som försvann och låg i ett rissnår strax utanför bebyggelsen ca 1 månad nu i senhöst.
Han fick de identifiera med tandkort, vad beror det på? En kropp som är mycket illa tilltygad, typ en person i liten småbil som krockar med lastbil, då får man identifiera med tandkort.

Efter mer än sju månader finns därför två slutsatser.

1. Man kommer aldrig få svar på vad som hände Patrik troligen eftersom spåren är bara små benbitar numera.

2. Det finns en stor risk att Patrik aldrig kommer hittas eftersom kvarlevorna kan nu mycket väl vara oerhört svåra att hitta. Bästa chansen till fynd är våren 2018 då snön töat och gräset vissnat. Då om en person verkligen letar kanske man hittar krossade skelett utspridda. Annars tror jag tyvärr får leva med att Patrik inte hittas på en lång tid!

Patriks försvinnande blir då som Olof Högbom fast skillnaden är att man vet att Patrik vad drogpåverkad/ psykisktsjuk innan han försvann.

Du håller på med falsk ryktesspridning.
Vi som inte känner Patrik vet ingenting om att han skulle ha tagit droger eller inte.
Fast du kanske känner honom eller har träffat honom. Du kanske t.o.m var den siste som träffade honom eller?
Citera
2017-12-13, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxlord
Du håller på med falsk ryktesspridning.
Vi som inte känner Patrik vet ingenting om att han skulle ha tagit droger eller inte.
Fast du kanske känner honom eller har träffat honom. Du kanske t.o.m var den siste som träffade honom eller?

Precis !! Håller med dig Flaxlord...

jag funderar på en annan sak ,spekulation självklart utav mig ,men ändå !!

Klosterskolan i Lund har folk som spelar jazz ,och en utav dem älskar att åka tåg ,tänk om ,jag säger bara tänk OM ??, den personen råkade befinna sig där på station när Patrik satt där uppgiven och ledsen ,och bedyrade hur himla bra det skulle vara för Patrik att ge upp sina resväskor och ägodelar och följa med ner till Klostret för att börja ett nytt liv ?

På bilder som denne person har ,så finns en ung tjej bakom ett trum-set ,och även på en video bland ett gäng medelålders körsångare befinner sig en smal ung kille som lirar gitarr ...

Hur lätt är det att ta sig ur en klosterskola om ifall man blivit dit-lurad ?

Sen att folk härinne (nämner inga namn...) försöker pracka på oss massa extravaganta saker om värsta mördarhistorierna som orsakats utav antingen vildsvin eller ett helt gäng drogmissbrukare ,kan ju faktiskt vara ett sätt att få oss alla att bortse från det jag just skrev häruppe !?!?

Den personen som gått in på den där "nidsidan" vi nyss hittade ; där det ligger två personer på en säng vid havet ,där det beklagas över Patriks död - där skriver den där personen som har med klostret att göra : att Patrik säkert har gett sig iväg utomlands ,även det ett sätt att få oss att bortse från att han kanske blivit inhyst på denna klosterskola i Lund ...hmm hmm...

Min spekulation kan vi gott läsa ; lika mycket som vi kan läsa om spekulationer om hur vildsvin sliter och drar i kroppar som de sedan käkar upp ! 🐗🐗🏃🐗
Så Du som känner dej träffad ( menar inte Flaxlord ...) , skyll för tusan inte på varken vildsvin eller på att stackars Patrik går på droger ...Respekt för sjutton !!

Patrik är en bra kille ! Punkt slut ! (och även om en ungdom skulle gå på droger så är den personen en bra person inuti ,den har bara inte stått ut med det hårda oempatiska liv som vi människor lever . Nuförtiden är det inte lika många som bryr sig om folk ,hur de mår ,och hur de har det ,alla tänker å sig själva och ingen orkar liksom bry sig om någon är ledsen eller utom sig ,det tar för mycket på folks tid och ork ...) väldigt sorgset ...

Om Ni någon gång pratat några ord med de som sitter i parken på A-lagsbänken så har de känslosamma fantastiska historier att berätta ,varför de har hamnat i alkoholdrickandet är också för att de är känsliga människor som knappt orkar med livet så som det är ,med stress och hårda ord...så de som egentligen är de fina och känslosamma personerna på jorden ,är de som tyvärr hamnat i beroenden ...för att typ stå ut !

då kommer drogerna in ,för att på något sätt döva hur man känner sig ...så VI måste ändra på oss ,bry oss mer , och framförallt fråga folk hur de mår ,om man möter någon på stan som ser ledsen ut ,kan ju till och med vara så att de inte fått en kram på över ett år t.e.x...då ska man ge en kram !!!! Glöm inte det ,för det kan förbaske mig rädda livet på ett gäng ungdomar .......👲👍
❤❤❤❤❤❤❤❤❤💚💚💜💜💙💙💛💛💗💗❤❤❤
Senast redigerad av evaveva 2017-12-13 kl. 11:07.
Citera
2017-12-13, 12:33
Avstängd
Till skillnad från andra fantiserar inte jag utan utgår ifrån fakta i andra fall och det vi vet om Patrik.

Patrik hade en svår psykos och sprang ut i skogen och dumpade allt han ägde. Det gör ingen frisk person. Inte heller en person som varit psykiskt frisk innan som Patrik var. Det mesta pekar faktiskt på att den psykos och vanföreställningar Patrik hade är drog relaterade. Patrik dog pgr av den psykos han fick av ett dolt drogmissbruk troligen. Det var väl därför han hade inga pengar.

Varför han blev uppäten av vildsvin och djur är för att alla kadaver i skogen blir det. Det finns en del vildsvin dit Patrik vandrade.

Läs gärna vad som hände med Pontus 23 år och försvann i centrala Vislanda. Han låg i ett buskage i en liten skogsdunge en månad ungefär.

http://www.smp.se/alvesta/forsvunnen-23-aring-hittad-dod-i-skogsdunge/

”Som Smålandsposten har rapporterat tidigare kunde polisen inte identifiera mannen direkt utan han skickades till rättsläkare i Lund, som fick använda tandkort för att säkra hans identitet.

”Bara ett par dagar efter att 23-åringen hade anmälts försvunnen inledde Missing People en stor sökinsats i Vislanda. Totalt genomfördes tre skallgångar med hjälp av stor uppslutning från allmänheten.

– Vi har sökt på den plats där han hittades. Vi var där när det var mörkt och det visar hur svårt det är att hitta någon när det är mörkt ute. Om det är mörkt och den försvunne till exempel är mörkklädd så smälter man in i naturen, då måste man nästan trampa på personen för att de ska hittas, säger Annika Kling, vid Missing People Kronoberg.

Kroppen låg oktober månad ute och i nov hittades han. En rättsläkare fick identifiera honom med tandkort. Det innebär att kroppen var så uppäten att tänderna var det enda som var komplett. Att på bild och kläder gick det inte att känna igen honom. Vilket djur förstörde Pontus kropp så pass mycket på en månad att en rättsläkare fick identifiera med tandkort. Ingen obduktion har genomförts eftersom det finns typ inget att obducera. 🐖

Hur är Patriks kropp då kan ni tänka er som legat utomhus sedan 22 maj. Det är väl lite skelett fragment kvar i bästa fall. Hoppas man hittar dem!

Annars får nog Flashback, HittaPatrik och anhöriga till P nöja sig med att han blev uppäten!

Inga spår har hittats efter Patrik sedan han dumpade sin ryggsäck tror ni det verkligen beror på att han färdades långt?
Nej kroppen är uppäten annat är naivitet!
Välkommen till djungelns lag!

🦍
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-12-13 kl. 12:35.
Citera
2017-12-13, 14:41
Medlem
Babblandet om att Patrik injicerat en drog,är ju rätt makabert,för tror mycket väl att det skulle ha tagits upp av både lärare och elever om han haft injektionshål i armvecken....

Om man tittar på där den avlidne Pontus låg i buskaget så är det ungefãr lika långt ifrån hans stads tågstation och där han hittades , som det är mellan Hallsbergs station och där Patriks ryggsäck låg , så om det nu är en injektion Patrik ska ha fått av någon hemsk drog,så är det i så fall någon elak tågresenär som tycker om att ge denna dos till dessa stackars grabbar nära station,för att sen låta dem virra omkring till buskage där de sedan ramlar ihop...
Alltså något som de plötsligt överraskats av, typ någon som stuckit en spruta i dem helt apropå . De är oskyldiga , och den som håller på med det här är inte snäll....

Min spekulation kan verka weird,men att Patrik länge gått på tunga droger tror jag ej, för hans skola hade ansvar för att hålla koll på sådant , så om detta försvinnande har med droger att göra så beror det inte på Patrik själv...
Senast redigerad av evaveva 2017-12-13 kl. 14:48.
Citera
2017-12-13, 15:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Till skillnad från andra fantiserar inte jag utan utgår ifrån fakta i andra fall och det vi vet om Patrik.

Patrik hade en svår psykos och sprang ut i skogen och dumpade allt han ägde. Det gör ingen frisk person. Inte heller en person som varit psykiskt frisk innan som Patrik var. Det mesta pekar faktiskt på att den psykos och vanföreställningar Patrik hade är drog relaterade. Patrik dog pgr av den psykos han fick av ett dolt drogmissbruk troligen. Det var väl därför han hade inga pengar.

Varför han blev uppäten av vildsvin och djur är för att alla kadaver i skogen blir det. Det finns en del vildsvin dit Patrik vandrade.

Läs gärna vad som hände med Pontus 23 år och försvann i centrala Vislanda. Han låg i ett buskage i en liten skogsdunge en månad ungefär.

http://www.smp.se/alvesta/forsvunnen-23-aring-hittad-dod-i-skogsdunge/

”Som Smålandsposten har rapporterat tidigare kunde polisen inte identifiera mannen direkt utan han skickades till rättsläkare i Lund, som fick använda tandkort för att säkra hans identitet.

”Bara ett par dagar efter att 23-åringen hade anmälts försvunnen inledde Missing People en stor sökinsats i Vislanda. Totalt genomfördes tre skallgångar med hjälp av stor uppslutning från allmänheten.

– Vi har sökt på den plats där han hittades. Vi var där när det var mörkt och det visar hur svårt det är att hitta någon när det är mörkt ute. Om det är mörkt och den försvunne till exempel är mörkklädd så smälter man in i naturen, då måste man nästan trampa på personen för att de ska hittas, säger Annika Kling, vid Missing People Kronoberg.

Kroppen låg oktober månad ute och i nov hittades han. En rättsläkare fick identifiera honom med tandkort. Det innebär att kroppen var så uppäten att tänderna var det enda som var komplett. Att på bild och kläder gick det inte att känna igen honom. Vilket djur förstörde Pontus kropp så pass mycket på en månad att en rättsläkare fick identifiera med tandkort. Ingen obduktion har genomförts eftersom det finns typ inget att obducera. 🐖

Hur är Patriks kropp då kan ni tänka er som legat utomhus sedan 22 maj. Det är väl lite skelett fragment kvar i bästa fall. Hoppas man hittar dem!

Annars får nog Flashback, HittaPatrik och anhöriga till P nöja sig med att han blev uppäten!

Inga spår har hittats efter Patrik sedan han dumpade sin ryggsäck tror ni det verkligen beror på att han färdades långt?
Nej kroppen är uppäten annat är naivitet!
Välkommen till djungelns lag!

🦍

Att kroppen förändras efter döden beror på föruttnelseprocessen och att fluglarver invaderar kroppen. I värme förstörs kroppen snabbare än i kyla.

Att Pontus kropp skulle ätits upp av vilda djur på det sätt du beskriver, att "inget fanns att obducera", finns inga belägg för.
Självklart har förändringar skett med en kropp som varit död i ca en månad, även om det har varit svalare.

Men att i stort sett alla som avlider i skogen blir uppätna av vilda djur, det är inte allmänt känt. Att det har hänt, det är inte osannolikt.

I reportaget om Pontus, berättas ju om att det var en hundägare som hittade honom. Jag kan tänka mig att det fanns lite mer kvar än tänderna, som du låter påskina.

Från Sundsvalls Tidning:

"En död kropp som har blivit liggande utomhus under sommaren, eller har blivit liggande länge i en bostad, kan ha angripits av fluglarver, så kallade likmaskar.
Det som sker är att flugor lägger sina ägg i anslutning till kroppen och att de kläcks efter något dygn. Larverna är först någon millimeter långa men de växer fort i den miljön. Om kroppen blir kvar utomhus och det handlar om svensk sommarterräng så är kroppen skeletterad efter bara några veckor. Är kroppen däremot begravd i en kista tar processen flera år.
"

http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/det-har-hander-med-kroppen-nar-livet-upphor

Från Metro:

"KROPPAR RUTTNAR OLIKA SNABBT
Ett liks kroppsvätskor läcker ut genom huden och kallas förruttnelsevätska. Ett otränat öga kan tro att förruttnelsevätskan är blod då den är rödaktig.

– Om en person har feber, mycket kläder på sig eller är tjock går förruttnelsen snabbare, säger Martina Olsson Frisk.

Om någon dött i hemmet, det är varmt och saknas ventilation kommer grannarna att känna lukt efter ett till några dygn.""

https://www.metro.se/artikel/r%C3%A4ttsl%C3%A4karen-det-h%C3%A4r-h%C3%A4nder-i-kroppen-n%C3%A4r-du-d%C3%B6tt-xr

Jag tycker att vi kan sätta punkt här för fortsatta diskussioner om hur mycket som finns kvar av Patriks kropp. Det blir bara en oändlig dissektion som alltid slutar med skelett, och nu ända ner till tänderna.

Tror att alla fattar hur det ligger till.
Citera
2017-12-13, 16:06
Medlem
[quote=notknapparen|Jag tycker att vi kan sätta punkt här för fortsatta diskussioner om hur mycket som finns kvar av Patriks kropp. Det blir bara en oändlig dissektion som alltid slutar med skelett, och nu ända ner till tänderna.

Tror att alla fattar hur det ligger till.[/QUOTE]

Håller helt med dig!
Ingen lär tro att en kropp ser ut på samma sätt, som när personen levde. O ingen av oss vet om han dog den 22/5 eller senare, eller ens att han faktiskt ÄR avliden.
Citera
2017-12-13, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Håller helt med dig!
Ingen lär tro att en kropp ser ut på samma sätt, som när personen levde. O ingen av oss vet om han dog den 22/5 eller senare, eller ens att han faktiskt ÄR avliden.

Just det! Ingen vet om han är avliden, såvida man inte själv har bragt honom om livet.
Vi vet ingenting om nån psykos heller mer än att föräldrarna trodde att han fått det.
Om det nu var en psykos vet vi inte vad den beror på heller.
Påhittade skriverier om Patriks person eller vad som hänt honom som sen plötsligt förvrids till att vara sanning är inget annat än att sprida falska rykten som sen leds till missaktning.

Det är respektlöst mot Patrik, hans anhöriga och vänner med dessa påhitt.
Om man inte känner dessa ska man inte heller hålla på att dömma och komma med falska påståenden.
Citera
2017-12-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxlord
Just det! Ingen vet om han är avliden, såvida man inte själv har bragt honom om livet.
Vi vet ingenting om nån psykos heller mer än att föräldrarna trodde att han fått det.
Om det nu var en psykos vet vi inte vad den beror på heller.
Påhittade skriverier om Patriks person eller vad som hänt honom som sen plötsligt förvrids till att vara sanning är inget annat än att sprida falska rykten som sen leds till missaktning.

Det är respektlöst mot Patrik, hans anhöriga och vänner med dessa påhitt.
Om man inte känner dessa ska man inte heller hålla på att dömma och komma med falska påståenden.

Exakt!
Spekulationerna, som förövrigt låter som sanningar, har spårat ut totalt.
Citera
2017-12-13, 20:19
Medlem
Jag ber om ursäkt för de spekulationer jag gjort inne på tråden . Har försökt finna orsaker till varför man inte finner honom ,och var han möjligtvis kan befinna sig .

Men det är bättre att inte skriva något alls så länge man inget riktigt vet . Det har ni helt rätt i . Så jag slutar och skriva nu. Har ingen vettigt att tillföra ,är bara väldigt ledsen för Patriks familj som saknar honom och han inte på något sätt hört av sig.

Det är väl det som gör att man har svårt att tro att han lämnat sitt gamla liv bakom sig , helt , utan att tala om att han lever.
OM han hade hört av sig på ett eller annat sätt för att berätta att han mår bra där han är , och att han behövde ge sig iväg just för sin egen skull , då hade man ju faktiskt kunnat trott på det ni skriver om att han faktiskt kan vara i livet .Men skall det inte mycket till för att en person sticker iväg utan att berätta det för någon ? , typ en bästa vän ,eller så ?

Det klart ,det kan ju vara så att han faktiskt gett sig iväg på egna äventyr ,och då e det klart att man inte skall skriva massa idiotiska spekulationer ,som jag gjort . Så nu får allt vara osagt ifrån mig .

Hoppas allt blir bra till slut , och att Patrik lever . Det vore det bästa . Verkar som om han har/hade mycket kvar att ge i livet ,och att hans föräldrar och bror kan få bli lyckliga igen .🍀
Senast redigerad av evaveva 2017-12-13 kl. 20:41.
Citera
2017-12-13, 21:25
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jag ber om ursäkt för de spekulationer jag gjort inne på tråden . Har försökt finna orsaker till varför man inte finner honom ,och var han möjligtvis kan befinna sig .

Men det är bättre att inte skriva något alls så länge man inget riktigt vet . Det har ni helt rätt i . Så jag slutar och skriva nu. Har ingen vettigt att tillföra ,är bara väldigt ledsen för Patriks familj som saknar honom och han inte på något sätt hört av sig.

Det är väl det som gör att man har svårt att tro att han lämnat sitt gamla liv bakom sig , helt , utan att tala om att han lever.
OM han hade hört av sig på ett eller annat sätt för att berätta att han mår bra där han är , och att han behövde ge sig iväg just för sin egen skull , då hade man ju faktiskt kunnat trott på det ni skriver om att han faktiskt kan vara i livet .Men skall det inte mycket till för att en person sticker iväg utan att berätta det för någon ? , typ en bästa vän ,eller så ?

Det klart ,det kan ju vara så att han faktiskt gett sig iväg på egna äventyr ,och då e det klart att man inte skall skriva massa idiotiska spekulationer ,som jag gjort . Så nu får allt vara osagt ifrån mig .

Hoppas allt blir bra till slut , och att Patrik lever . Det vore det bästa . Verkar som om han har/hade mycket kvar att ge i livet ,och att hans föräldrar och bror kan få bli lyckliga igen .🍀

Du har inget att be om ursäkt för. Inget fel i att spekulera och komma med olika teorier om vad som kan ha hänt. Det är ju "vårt jobb" här på fb.
Vi vet ju inget mer än att han klev av tåget i Hallsberg sedan är han borta och kvar finns 2 väskor på olika ställen.
Citera
2017-12-13, 22:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du har inget att be om ursäkt för. Inget fel i att spekulera och komma med olika teorier om vad som kan ha hänt. Det är ju "vårt jobb" här på fb.
Vi vet ju inget mer än att han klev av tåget i Hallsberg sedan är han borta och kvar finns 2 väskor på olika ställen.

Spekulationer med fakta och erfarenhet som grund är viktigt.

Att ingen kropp har hittats tror nog de flesta beror han färdats långt till fots. Det mest logiska är att djurlivet tog hand om kroppen snabbt anser jag. Och att en kropp lätt kan missas av MPS.

Värmekameran på helikoptern som deltog i eftersöket hittade inget. Det förklarar kanske att han var död innan helikoptern kom så att IR kameran såg ingen kroppsvärme.

Det är därför det är märkligt inga fler eftersök har skett vid ryggsäcken den som hittades väl sist?

Slutligen om droganvändning, det går enkelt att dölja för skolpersonal och injicering är inte enda alternativet. Jag anser den mest överlägset sannolika teorin är att psykosen, plötsliga marschen och dumpningen i skogen. Tyder på kraftiga vanföreställningar och ett kraftigt drog rus. Stor risk att han dog av en överdos.
Ett Drogmissbruk kan folk dölja mycket väl utan att det märks lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in