2017-12-15, 19:34
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Från en tidigare intressant diskussion
apropå känslor(känslokall).Ett stycke ned i texten finns ett citat som kan beskriva ett sånt
tillstånd.

Polisman G bytte väl namn(?), någon som vet när.
Citera
2017-12-15, 19:58
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Om det är AB som IM ser hela tiden så kan GM vara den person som setts med WT på andra sidan gatan tidigare. Om han han korsar gatan när han ser OP på Dekorima sidan så blir det klargörande varför annonspelaren stör IM. Men allt blir hopplöst spekulativt när inte PU gjort sitt jobb från början. Stora frågan är ändå varför WT är något som PU ej utreder, oavsett spaningsledare.

Tror du att det kan vara GM som kommer strax efter LOP vid pelaren, så som CA ser det?

Hon ser ju tre personer, varav av en strax bakom LOP, som kommer på utsidan av pelaren. Hon tror då att de korsar Sveavägen där.
Kan det möjligen vara så att LOP går på utsidan av pelaren för att undvika AB. När de passerar pelaren kommer GM ikapp dem, GM har korsat Sveavägen, bakom bilarna som står still för rödljus, varvid CA upplever att alla tre gör det?

Att det är AB som CA ser bakom LOP känns inte rätt, då AB måste ha gjort en mycket snäv sväng in mot fasaden för att stå där han gör när skotten faller?

Onekligen förändrar möjligheten att IM misstar AB för GM allt. ALLT.
Senast redigerad av PeoFallmo 2017-12-15 kl. 20:02.
Citera
2017-12-15, 20:06
Medlem
Citat " Allmänhetens fria åkning" "elavbrott i huvudet"

https://www.youtube.com/watch?v=FC4vfRxEuw8
Leif GW Persson om Palmeutredningen
Citera
2017-12-15, 20:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jo, poängen med jackorna är att GM:s mer raka jacka/rock var uppenbart längre än AB:s klart bulliga och kortare täckjacka.

Tror IM med rätt stor säkerhet säger att GM:s jacka/rock saknade kapuschong.

Däremot finns det, som sagt, en uppenbar risk att IM sett både AB och GM och tolkat dem som en enda person.

Därmed kan det alltså ha varit så att den kringvandrande personen 1-2 minuter före mordet var AB medan GM anlände mycket sent, kanske t o m samtidigt som paret Palme.

Det kan ju vara möjligt eftersom NF 1 minut före mordet såg en annan man än AB bakom paret Palme, en man med en längre mörkblå Tensonliknande jacka. En man som var "lite äldre", dvs över 44 år, och som gick lite underligt.

Han kanske helt enkelt följde efter dem ända fram till reklampelaren och Dekorima.

Ok, ja jag har också tänkt att IM kanske sett AB och GM och i något skeende misstagit dem för en och samma person. Det verkar ju vara något vid reklampelaren som sker som han inte får att stämma.
Citera
2017-12-15, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Och om AB av någon outgrundlig anledning stannat kvar, vilket han inte hävdar, men som det mesta tyder på, då vet vi bara att han befunnit sig någonstans norr om mordplatsen. Då borde sannolikheten vara stor att han är den man som Inge observerat.
Själv avhåller jag mig från att ha åsikter om ABs eventuella inblandning. Jag känner inte karln, utan vill bara ha lite ordning på vad han pysslat med.

Samma här, och att man blir lite frågande till om det ev är han, eller GM, som observeras i vissa lägen av andra?
För det verkar ju nästan som att han väntar på någon eller något... Om han noterar att kamraterna dragit men han ändå ser ut attdröja sig kvar... Även om man är lätt berusad så brstämmer mamn sig väl för att antingen försöka älga ikapp de försvunna kamraterna eller avsluta och dra hemåt, eller någon annanstans?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-12-15 kl. 20:21.
Citera
2017-12-15, 20:30
Medlem
Citat:
Det här är sanningen om Palmemordet
http://www.itdemokrati.nu/page15.html
har följt Er tråd...men tyvärr så anser jag Ni har missat det mest väsentliga. Det faktum att en vecka innan mordet på denne så uttalde denne kritik mot EG numera EU...han var emot detta ...hans älskarinna Rotchild... som alla som vet tillhör en mäktig familj med intressen inom finanspolitik .
OP mördades pga av Storfinansen...han genomskådade deras agenda.
Citera
2017-12-15, 20:40
Medlem
hehehos avatar
Dödsannons för utpekade "polisman 6"

https://www.familjesidan.se/system/funeral_notices/pdfs/000/688/346/original/1465123-1.pdf?1473822405
Citera
2017-12-15, 21:00
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho

https://www.familjesidan.se/system/funeral_notices/pdfs/000/688/346/original/1465123-1.pdf?1473822405
Jag tror att det börjar bli dags att gå till botten med vilka som initierade polisspåret.
Har för mig att Anér eller någon på proletären fick nys om skytteföreningen som sedan har ältats. Vem/vilka läckte ut dokumentet? Även de möten som påstås ha hållits av personer på den yttre högerkanten är bra om man går till botten med, vilka var källorna till detta?
Utredningen "Projekt Adolf" var något som även sattes i verket på begäran av vissa element.
Även IB-mannen "Bertil" som påstod att man i Norrköping skulle ha planerat ett attentat mot Olof Palme, är intressant.
Som sagt, att piketpoliserna eller andra poliser skulle vara inblandade i MOP är ett rent påhitt anser jag.
Men visst, Holmér o Ebbe är ett annat kapitel.
Senast redigerad av Gothus 2017-12-15 kl. 21:07.
Citera
2017-12-15, 21:09
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8698
Bara du som nämner Dekorima.. jag säger att han är Skytt. Ja, piketen ja.. se här: https://youtu.be/7yIj-jb1Na4

22:30 in så ser man GM/GS klart och tydligt.

Här är frame från filmen:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2ihrq05&s=9#.WjQr8a1iSgA
Citera
2017-12-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Jag tror att det börjar bli dags att gå till botten med vilka som initierade polisspåret.
Har för mig att Anér eller någon på proletären fick nys om skytteföreningen som sedan har ältats. Vem/vilka läckte ut dokumentet? Även de möten som påstås ha hållits av personer på den yttre högerkanten är bra om man går till botten med, vilka var källorna till detta?
Utredningen "Projekt Adolf" var något som även sattes i verket på begäran av vissa element.
Även IB-mannen "Bertil" som påstod att man i Norrköping skulle ha planerat ett attentat mot Olof Palme, är intressant.
Som sagt, att piketpoliserna eller andra poliser skulle vara inblandade i MOP är ett rent påhitt anser jag.

Jag är också tveksam till polisspåret.. Men
å andra sidan finns ju det med "hata slumpen"... finns det poliser som uttryckligen har sympatier till extremhöger, specifikt uttalar Palmehat och ofta såväl bor som arbetar i centrala Stockholm och känner till området som sin egen ficka så är det kanske inte konstigt att några kanske undrar, oavsett om det var via SSI eller annat håll misstankarna initieras. Det är inte konstigare än att polisen skulle vilja ställa frågor till en pundare som händelsevis råkar befinna sig i närheten av några bilinbrott.

Sedan vet jag inte riktigt hur pass övertygad man ska vara om något för att liksom sätta ens yrkesheder på sätt och vis på spel... För nog må det väl ändå vara lite gränsande till att vara förtjänt att bli riktmärke i en offentlig pissoarränna att så konsekvent och systematiskt misslyckas att komma någon vart med utredningen? Inte nu kanske vad angår efterföljande PU ledningar.
Citera
2017-12-15, 21:27
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus

Var det inte Borgnäs som som fick tips om "Ö"?

Nej, att det skulle vara "vanliga" poliser som är delaktiga är helt uteslutet.
Polisspåret borde heta underrättelsespåret.
Citera
2017-12-15, 21:28
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho

Vem är denne P.6. och varför?
Han är ny för mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in