2017-12-13, 13:41
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Har märkt att man blir jävligt vinglig av Lyrica på 600mg+.. på ett positivt sätt Man kan smått ramla i in i väggen (i sidled alltså), och man bara skrattar inombords.

Eller hur Jag tycker att Lyrica är alkohol i tablettform, fast man slipper baksmällan
Citera
2017-12-14, 15:37
Medlem
Nu börjar jag förstå varför em del berättar om ohyggliga avtändningar på lyrica. Många har tagit doser som 900mg/dag och liknande, ibland ännu mer. Jag har käkat lyrica sporadiskt, typ 300 mg när jag vill ha lite kul och må allmänt bra. Dock inser jag att trots att jag aldrig tagit två dagar på raken och ganska låga doser är lite svagt fysiskt beroende. Det yttrar sig mest förstadiet till en opiat-avis, lite snuvig, lätt illamående, lite låg och möjligen lite ont kroppen.

Det jag ville komma till är hur kraftfullt lyrica är, bara 75mg ställer allt till rätta. Så jag tänkte ta 75mg varannandag några gånger för att sen ta hälften av det, varannnan dag, två tre gånger. Sen får det fan räcka för mig på ett bra tag.
Citera
2017-12-15, 00:41
Medlem
Visst är inte lyrica narkotika klassat? Så man kan väl inte "åka dit" på urinprov av polis eller något sånt?
Citera
2017-12-15, 02:59
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugsarebadd
Visst är inte lyrica narkotika klassat? Så man kan väl inte "åka dit" på urinprov av polis eller något sånt?

Nej, inte än så länge. Men soc kan säkert bli inkopplat, och om du pissar hos psyk kan det måhända bli repressalier.
Citera
2017-12-15, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Nej, inte än så länge. Men soc kan säkert bli inkopplat, och om du pissar hos psyk kan det måhända bli repressalier.

Najs! Går inte hos soc eller psyk eller något. Vill inte bli av med körkortstillståndet 😅. Och gillar inte att dricka alkohol så får ta en lyrre nån gång på helgen för att softa nu när det är olagligt och röka gräs osv ...
Citera
2017-12-15, 08:17
Medlem
Har inte tagit lyrica på 5 veckor men igår blev jag dunderförkyl, ont i hals, kropp o näsan rinner som en fontän.

Hur är de om jag skulle ta 150 mg idag? Funkar lyrica bra mot förkylning?
Vet jag tog de förr mot de men minns fan inte hur de funkar.
Citera
2017-12-15, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Har inte tagit lyrica på 5 veckor men igår blev jag dunderförkyl, ont i hals, kropp o näsan rinner som en fontän.

Hur är de om jag skulle ta 150 mg idag? Funkar lyrica bra mot förkylning?
Vet jag tog de förr mot de men minns fan inte hur de funkar.

Tar väl inte bort förkylningen men du kommer helt klart få en mer uthärdlig tid när du är sjuk
Citera
2017-12-15, 17:39
Medlem
Hur mycket tycker ni lyrica påverkas av mat?
Citera
2017-12-15, 18:20
Medlem
om man tagit 1000mg/dag i 6 dagar vad kan man vänta sig när man slutar?
Citera
2017-12-15, 18:38
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Nu börjar jag förstå varför em del berättar om ohyggliga avtändningar på lyrica. Många har tagit doser som 900mg/dag och liknande, ibland ännu mer. Jag har käkat lyrica sporadiskt, typ 300 mg när jag vill ha lite kul och må allmänt bra. Dock inser jag att trots att jag aldrig tagit två dagar på raken och ganska låga doser är lite svagt fysiskt beroende. Det yttrar sig mest förstadiet till en opiat-avis, lite snuvig, lätt illamående, lite låg och möjligen lite ont kroppen.

Det jag ville komma till är hur kraftfullt lyrica är, bara 75mg ställer allt till rätta. Så jag tänkte ta 75mg varannandag några gånger för att sen ta hälften av det, varannnan dag, två tre gånger. Sen får det fan räcka för mig på ett bra tag.

Jag drabbas generellt av lätta avtändningar, trots min svåra ångestproblematik. Klivit av benso, z-analoger (höga doser CT) och inte fått några värre avtändningar. Men 6 månader med 225mg Lyrica/dag golvade mig. Jag fick deltidssjukskriva mig i månader och har aldrig varit med om något liknande.

Det är bland det värsta rävgift som finns och helt OTROLIGT att det inte är narkotikaklassat i Sverige.
Citera
2017-12-15, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inknotmink
om man tagit 1000mg/dag i 6 dagar vad kan man vänta sig när man slutar?

Möjligtvis en längtan efter mer lyrica men någon at kommer du inte få.
Citera
2017-12-16, 16:49
Medlem
Hej!

Fick ett erbjudande om grön-vita lyrica 150 mg. Vet inget om de men har någon erfarenhet av de? Frågade om det var i en karta då svarade han nej, de var lösa.

Någon som vet nåt om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in