Citat:
Ursprungligen postat av
SmileyCulture
Nu börjar jag förstå varför em del berättar om ohyggliga avtändningar på lyrica. Många har tagit doser som 900mg/dag och liknande, ibland ännu mer. Jag har käkat lyrica sporadiskt, typ 300 mg när jag vill ha lite kul och må allmänt bra. Dock inser jag att trots att jag aldrig tagit två dagar på raken och ganska låga doser är lite svagt fysiskt beroende. Det yttrar sig mest förstadiet till en opiat-avis, lite snuvig, lätt illamående, lite låg och möjligen lite ont kroppen.
Det jag ville komma till är hur kraftfullt lyrica är, bara 75mg ställer allt till rätta. Så jag tänkte ta 75mg varannandag några gånger för att sen ta hälften av det, varannnan dag, två tre gånger. Sen får det fan räcka för mig på ett bra tag.
Jag drabbas generellt av lätta avtändningar, trots min svåra ångestproblematik. Klivit av benso, z-analoger (höga doser CT) och inte fått några värre avtändningar. Men 6 månader med 225mg Lyrica/dag golvade mig. Jag fick deltidssjukskriva mig i månader och har aldrig varit med om något liknande.
Det är bland det värsta rävgift som finns och helt OTROLIGT att det inte är narkotikaklassat i Sverige.