Citat:
Om du tvivlar tycker jag att du ska prova att försöka hyra en BR i andrahand i innerstaden och upptäcka vilken konkurrens du har. Eller varför inte ta tempen på marknaden genom att lägga ut en annons genom att hyra ut? För mig egen del har jag nyligen hyrt ut en minitvåa i Vasastan under hösten och med en hyra i annonsen på 15 000 kr i månaden blev jag nerlusad med svar.
Exakt. Efterfrågan på lägenheter i Stockholm kommer alltid vara stor för vi har ju bara urbanisering från småstäder till en stad, Stockholm.
Samt med lönerna vi har här och de gräddfilslånen vi har fått kommer vi klara oss kanonbra. Det är bara nya på marknaden eller de mest utsatta som kommer eventuellt att åka på ekonomiskt stryk.
De flesta i denna tråden har förmodligen aldrig satt sin fot i Stockholm. Och sitter och spekulerar som de var nationalekonomer.
Nuvarande regering har gjort något enormt korkat som slår mot precis de vill försöka hjälpa in på marknaden.
Nu kommer vi som sitter på värdefulla lägenheter bara tjäna ännu mer pengar på andrahandsuthyrning eller bo kvar med väldigt billiga lån och tjäna ännu mer gentemot de som måste ta de nya lånen.
Gapet växer bara av detta. Men få verkar förstå det, ja förutom oss som nu bor i Stockholm och redan är inne i gräddfilssystemet.
Dock skall man tillägga att nästan vem som helst hade kunnat varit med på denna resa. Få har exempelvis utbildning inom IT. Så hade man satsat på det och flyttat hit hade man i praktiken redan varit inne.
Men nu blir det lite svårare för de nya.