2017-12-15, 13:58
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja. Bästa spelaren vi haft. Tre år i DIF, två SM-guld vilket är dubbelt så många som ni tagit sen.. ja när fan bildades ni ens? Det verkar era egna led vara oense om.

Det enda lilla man kan glädja sig åt just nu i misären är faktiskt bajare som man kan skratta åt när de hånar en spelare som har dubbelt så många SM-guld än de någonsin har tagit.
Köper bästa, men om du räknar spelare och guld så har ni massvis av spelare som har 2 guld i er förening. Dessutom med betydligt fler spelade matcher. Vad gjorde Källström, 80? Han har alltså spelat betydligt fler matcher i Lyon.

Edit: Såg det du skrev ovan nu och är enig. Riktigt svagt av Källström.
Citera
2017-12-15, 14:15
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Men snälla, han skrev på för två år.

Förmedlar bara vad jag läste på TextTV men även de har ändrat nu. Ber om ursäkt!
Citera
2017-12-15, 14:28
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej det är Knivsta som är största ikon. Men spelmässigt är Kim den bästa vi haft antagligen men ska vi snacka "ikoner" finns det andra som går före och om han lämnar nu sjunker han på min lista.

Jag tycker det är katastrof. Han har 1år kvar, vi kom 3a i Allsvenskan och ska kriga i Europa och för en ny topplacering. Då ska man fan ha motivation till att fullfölja sitt kontrakt när man är LAGKAPTEN. Tycker det är förjävligt alltihop. Men om 5min får vi hoppas att jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Köper bästa, men om du räknar spelare och guld så har ni massvis av spelare som har 2 guld i er förening. Dessutom med betydligt fler spelade matcher. Vad gjorde Källström, 80? Han har alltså spelat betydligt fler matcher i Lyon.

Edit: Såg det du skrev ovan nu och är enig. Riktigt svagt av Källström.

Läste Svenskafans intervju med Bosse A och det verkar som att Källström tidigt var osäker på om han skulle orka två år. Borde man inte ha skrivit 1+1 då? Nu läste jag väldigt övergripande och det är såklart lätt att vara efterklok, men så tycker jag man borde ha gjort iaf.
Citera
2017-12-15, 14:56
Medlem
LT10s avatar
Grymt tråkigt att Kim lägger av, samtidigt måste man se det positiva i det här även om det kan vara svårt. Han känner sig färdig, motivationen finns inte längre, han är ärlig och det är det viktigaste. Det hade varit BETYDLIGT sämre om han gått in i 2018 med den känslan han har.

Man får vara oerhört att tacksam att han vände hem och bidrog till att vi spelar Europa 2018.

Nu gäller det för Bosse att få ihop alla pusselbitar.
Citera
2017-12-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Läste Svenskafans intervju med Bosse A och det verkar som att Källström tidigt var osäker på om han skulle orka två år. Borde man inte ha skrivit 1+1 då? Nu läste jag väldigt övergripande och det är såklart lätt att vara efterklok, men så tycker jag man borde ha gjort iaf.
Det var förmodligen ett 1+1 kontrakt redan från början. Bosse och Kim sa något i de svängarna under PKn idag, att den här möjligheten funnits hela tiden. Hur hans kontrakt exakt såg ut är det få personer som vet, så att spekulera leder ingenstans.

Tack för allt Kim, min första idol inom fotbollen. Var alltid som dig när det spelades fotboll på rasterna i skolan!
Citera
2017-12-15, 16:29
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Det var förmodligen ett 1+1 kontrakt redan från början. Bosse och Kim sa något i de svängarna under PKn idag, att den här möjligheten funnits hela tiden. Hur hans kontrakt exakt såg ut är det få personer som vet, så att spekulera leder ingenstans.

Tack för allt Kim, min första idol inom fotbollen. Var alltid som dig när det spelades fotboll på rasterna i skolan!

Enligt vad jag läste hade sign on-bonusen delats upp i två delar. Det indikerar ju att Källström nog inte var helt hundra på ifall han skulle ha lust och ork att spela två säsonger till när han skrev på förra vintern.
Citera
2017-12-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Enligt vad jag läste hade sign on-bonusen delats upp i två delar. Det indikerar ju att Källström nog inte var helt hundra på ifall han skulle ha lust och ork att spela två säsonger till när han skrev på förra vintern.
Precis så det var. Sades även av Kim själv på presskonferensen. Så det finns inget som tyder på några ekonomiska oklarheter, vilken är skönt, och värdigt.
Citera
2017-12-15, 17:01
Medlem
Balonzos avatar
Så mycket DIF-legendar var Kim Källström, lägger skorna på hyllan mitt i offseason. Kunde han inte ha kommit på det här i sommar och bli hyllad av klubben och supportrarna? Eller var han egentligen bara en legoknekt utan hjärta? Ovärdigt.

Jag kommer gråta när Markus Rosenberg spelar sin sista match på stadion.
Citera
2017-12-15, 17:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Kan det var den där jäkla plasten som slitit hårdare än vad Kim trodde från början?

Jonas har ju varit skadad ganska mycket i år.
Citera
2017-12-15, 18:00
Medlem
0174Affes avatar
Måste bara säga att jag tycker Sirius båda nyförvärv känns väldigt spännande. Både Charbel Georges och Axel Björnström kommer att passa som handsken i Sirius. Tror dom kommer att blomma ut och bli riktigt bra.

P.s Tycker att Elitfotboll på plast borde förbjudas. Fotboll ska spelas på gräs, möjligtvis på hybrid.
Citera
2017-12-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Måste bara säga att jag tycker Sirius båda nyförvärv känns väldigt spännande. Både Charbel Georges och Axel Björnström kommer att passa som handsken i Sirius. Tror dom kommer att blomma ut och bli riktigt bra.

P.s Tycker att Elitfotboll på plast borde förbjudas. Fotboll ska spelas på gräs, möjligtvis på hybrid.
Jag som fotbollsspelare spelar hellre på plast än på en leråker á la Sirius eller den så kallade gräsmattan på kompisvallen. Dock ska sägas att jag inte spelar i någon högre div.

Förövrigt tycker jag det var skönt att Kim la av nu, hellre det än att se han såsa runt och lägga felpass konstant. Värdig karriär, förmodligen den bästa spelaren som någonsin spelat i en DIF-tröja. Dock en riktig chock, helt säker på att han ville hänga på europatåget.
Senast redigerad av Enisen 2017-12-15 kl. 18:28.
Citera
2017-12-15, 18:42
Medlem
foool13s avatar
Jag tror det definitivt delvis är plastjävelns fel.. ingen aning egentligen dock.

Jag som trodde han skulle avsluta i Häcken.. som 37-åring lol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in