2017-12-15, 10:33
Medlem
Jaxxxs avatar
Det sjukaste med att Källström slutar är att han hade ett 5-års kontrakt. Varför skriver man ett 5-års kontrakt med en 35-åring?

FÖ tror jag detta är bra för Djurgården.
Citera
2017-12-15, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Den allsvenska comebacken blev kanske inte så som han tänkt sig. Det var inte som 2002 och 2003. Han dominerade inte så många matcher och det var tuffare än vad han trodde. Min tanke.

Han var inte tokdominant (tror få hade förväntat sig det), men bra var han. Definitivt ingen flopp som vi sett så många gånger förut. Ingen Majstorovic direkt.
Citera
2017-12-15, 11:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Han var inte tokdominant (tror få hade förväntat sig det), men bra var han. Definitivt ingen flopp som vi sett så många gånger förut. Ingen Majstorovic direkt.

Tyckte han var riktigt bra första halvan på säsongen samtidigt som Engvall var som piggast. Hans djupledsbollar var ett ständigt hot. Jag tyckte det samspelet försvann lite under andra halvan.
Citera
2017-12-15, 11:12
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Den allsvenska comebacken blev kanske inte så som han tänkt sig. Det var inte som 2002 och 2003. Han dominerade inte så många matcher och det var tuffare än vad han trodde. Min tanke.
Klart det inte var som 2003. Men jag tycker ändå Källström var bra. Topp tre i DIF tillsammans med Une Larsson och Eriksson (möjligtvis i skarp konkurrens med Beijmo och Isaksson också). Några dåliga matcher men otroligt hög högstanivå med en period under början av hösten då han var fullständigt briljant.
Citera
2017-12-15, 11:36
Medlem
paras0nics avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/GEoV6/kim-kallstrom-klar-for-djurgarden
Citat:
Nu är det klart.
Kim Källström återvänder ”hem” till Djurgården.
– Jag är inte här för att pensionera mig, säger Källström.
Citera
2017-12-15, 11:38
Medlem
Shuyins avatar
Konstgräs och en svag tränare kanske inte är så roligt i långa loppet? Intressant om Olsson och Isaksson också lägger av.
Citera
2017-12-15, 11:56
Medlem
Kim gör sig tillgänglig för Wenger.
Citera
2017-12-15, 12:00
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Det sjukaste med att Källström slutar är att han hade ett 5-års kontrakt. Varför skriver man ett 5-års kontrakt med en 35-åring?

FÖ tror jag detta är bra för Djurgården.

Men snälla, han skrev på för två år.
Citera
2017-12-15, 12:43
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
”Legenden”
Ja. Bästa spelaren vi haft. Tre år i DIF, två SM-guld vilket är dubbelt så många som ni tagit sen.. ja när fan bildades ni ens? Det verkar era egna led vara oense om.

Det enda lilla man kan glädja sig åt just nu i misären är faktiskt bajare som man kan skratta åt när de hånar en spelare som har dubbelt så många SM-guld än de någonsin har tagit.
Citera
2017-12-15, 13:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja. Bästa spelaren vi haft. Tre år i DIF, två SM-guld vilket är dubbelt så många som ni tagit sen.. ja när fan bildades ni ens? Det verkar era egna led vara oense om.

Det enda lilla man kan glädja sig åt just nu i misären är faktiskt bajare som man kan skratta åt när de hånar en spelare som har dubbelt så många SM-guld än de någonsin har tagit.

Er bästa kan jag köpa, men ni håller väl inte honom som den största ikonen?

Sen är det väl inte totalkatastrof att han lämnar på detta sätt? Han tjafsar inte bort sig till en annan klubb och hade förmodligen inte varit lika bra nästa år då han är gammal. Dessutom kommer beskedet tidigt så att ersättare kan komma, plus att redigt löneutrymme borde frigöras.
Citera
2017-12-15, 13:28
Medlem
simonvps avatar
Men troligen finns det en twist med nyheten. Tror att Källström blir typ assisterande eller får annan roll hos dif.
Citera
2017-12-15, 13:54
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Er bästa kan jag köpa, men ni håller väl inte honom som den största ikonen?

Sen är det väl inte totalkatastrof att han lämnar på detta sätt? Han tjafsar inte bort sig till en annan klubb och hade förmodligen inte varit lika bra nästa år då han är gammal. Dessutom kommer beskedet tidigt så att ersättare kan komma, plus att redigt löneutrymme borde frigöras.
Nej det är Knivsta som är största ikon. Men spelmässigt är Kim den bästa vi haft antagligen men ska vi snacka "ikoner" finns det andra som går före och om han lämnar nu sjunker han på min lista.

Jag tycker det är katastrof. Han har 1år kvar, vi kom 3a i Allsvenskan och ska kriga i Europa och för en ny topplacering. Då ska man fan ha motivation till att fullfölja sitt kontrakt när man är LAGKAPTEN. Tycker det är förjävligt alltihop. Men om 5min får vi hoppas att jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in