2017-12-15, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag sa inte vitt äktenskap, jag sa att han kanske hade normalt sex med frun. Varför skulle han inte ha kunnat det - om han inte kunde det så var han ju mycket sjuk. Och ja det som du beskriver som "hora-madonna-komplexet" är mycket vanligt bland män. Män som har tillgång till samliv hemma, går ändå till prostituerade för att få leva ut de fula sakerna som de inte vill eller vågar be sin fru om. Detta måste du väl känna till, i din ålder..? Det handlar inte om att de skulle vilja ta ut skilsmässa men inte kan, utan att de vill ha en sådan städad och ordentlig fru som de har, och att de älskar henne. Kvinnorna som är pigga på sexuella avarter är förmodligen svårare att älska, inte lika representativa, inte lika lämpliga som mödrar o.s.v.. Män som har haft möjlighet har i alla tider delat upp sina kvinnor på det sättet.

Det M är misstänkt för nu är för övrigt så mycket "värre", så jag förstår inte varför du blir så upprörd?

Angående frivilligt strypsex så kan inte polis och åklagare veta om det var det eller inte, oavsett hur mycket de säger att de har en bra bild av vad som hände. Det kommer att bli mycket svårt för dem att motbevisa, om M påstår att det var så och om det visar sig att K också har en sådan sexuell historia.

Jag är inte det minsta upprörd. Jag glömmer bara att lusa ner med smiliysar
1/ Varför skulle en man som har en sexuell läggning välja att leva med en kvinna som har en helt annan sexuell läggning?
När det sexuella spelar ganska stor roll i ett äktenskap. Det är ju samlivet som håller ihop ett par.
Så varför i hela fridens namn skulle han ha en fru som han inte kan dela sina intressen med?
Manifests shower visas väl i något rum. För övrigt är det väl en BDSM klubb som vanligt med lite tuffare varianter kanske.
Så det är högst sannolikt att de som alla andra par har gemensamma vänner och gemensama fritidsaktiviteter.
Det behöver ju inte betyda att S har läggning för värsta sadistiska sexet. Men säkerligen SM. Det är inte ovanligt heller att par byter roller med varandra också.
Så varför i hela friden skulle de ha sex på något annat vis som inte passar någon av dem?
Det här med Madonna/Hora komplex beror nog främst på olyckliga äktenskap i gamla tider.
Men det kan också vara så att en man hade en fru som han älskade men som inte hade sexlust så blev det att han gick till andra. Och det finns säkert de som inte vågar erkänna för sin fru att de har någon Parafili som SM tex och betalar en dominatrix. Men idag är allt sådant här så öppet så jag tror att det nästan är borta helt. Det var så som det var förr i världen. 1900-talet som både du och jag minns. Men inte nu 2000-talet.PST: Väldigt många män vill skryta med en väldigt ung tjej vid sin sida nuförtiden iallafall.Statuspryl för rika gubbar.

2/ Men varför har Madsen inte skyllt på det då? det hade varit mycket mer trovärdigt än de tre rövarhistorier han kommit på hitintills. Sedan vet inte någon av oss vad polisen har. Men åtalspunkterna får vi veta i samband med åtalet innan årsskiftet. Mycket svårt att tro att de helt plötsligt skulle ändra mord till dråp i sista stund. Madsen vill ju inte ens prata med dem.
Vad KW har för sexuell historia vet ju polisen redan. Det utreddes samtidigt som PMs. Och om det varit några uppséendeväckande misstankar om strypsex så hade åtalet ju gällt dråp.
Du får nog se det som att polisen har vad de behöver för att väcka åtal för mord.
Kunde de inte bevisa det så hade ju åtalet dröjt. Det är vi som inte vet.
PS: Jag är inte upprörd det minsta. Men jag tycker ändå att du är en tokfia ej illa ment.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-15 kl. 04:11.
Citera
2017-12-15, 04:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men ge dig. Är man dum i huvudet kan det vara bra att få reda på det. Skribenten postade saker som utan anledning misstänkliggjorde en person endast på grund av dens sexuella läggning, under den falska förevändningen att detta skulle avföra den från diskussionen.

Sen ett allmänt generaliserande kring ’vissa bögars’ åsikter.

För övrigt är skribenten från Norge, så den där kampen med språket kan inte vara alltför hård.

Är du själv bög, eller varför tar du åt dig?

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]Men kanon! Då skriver du på norska hädanefter till skribenten.Och så kan hen svara dig på norska. Så blir det mindre missförstånd.

Norrmännen (och danskarna) här i tråden har inte haft några språkproblem. Det är bara du som tror att de har det.

Citat:
Men sexualsadism grundläggs tidigt i barndomen pga miljön (kanske också arv). Så att PM har den parafilin kan han inte rå för. Men eftersom han har "sunda kärnvärderingar" dvs att han är en tänkande,reflekterande människa så har han haft ett val. En lågbegåvad som Ekelund reflekterar nog inte över så mycket mer än näsan räcker.Men Ekelund kan nog skilja på rätt och fel. Men fattar inte att hans problem går att behandla. Det tror jag PM visste. Å andra sidan blir vi kanske förvånade när RPU blir känt? Även om jag inte tror det.

Det är ju det där som är så konstigt. Det går liksom inte att förstå att det är samma person som har gjort det här som han misstänks för, som har skrivit det här blogginlägget (som varit uppe förut):

https://ing.dk/blog/handler-alvor-177331

Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tror inte man skal bekymra sig för mycket om straffet blir långt nog. Madsen är vel 47 om jag inte minns fel. Allt för sent i livet att gå på en tung straff. Om bara tretton år fyller han seksti. Han är verkligen körd.

Ja, han kommer inte längre hinna bygga upp sin verksamhet när han kommer ut från fängelset - om det ens är möjligt, eftersom han kommer att ha mycket svårt att få sponsorer, eller att få lov att ta emot praktikanter. Även efter avtjänat straff. Plus att kroppen inte klarar G-påverkningarna längre uppe i 60-70-årsåldern. Det är många som tycker att det är tråkigt, att vi nu inte kommer att få se hur det hade gått med raketprojektet... om han hade blivit den förste amatören i rymden.

Citat:
Klart han visste. Något säger mig att han gått med sånna tankar i mycket lång tid. Detta fanatiska/maniska interesset för ubåtar och raketer var nog ett sätt att hålla dessa bestialska tankar på avstånd. Han "behandlade" nog sig själv Madsen.

Ja, och detta pratar han antagligen om själv i förtäckt form i en föreläsning för en ingenjörsorganisation, som varit länkad här förut. Nu kan jag inte hitta den, de verkar ha tagit bort den från Youtube... Han talar om att Leonardo da Vinci hade en sexualitet som inte var accepterad i hans samtid (antagligen homosexualitet i det fallet), och att det var därför han sublimerade sexualiteten i skaparkraft i stället.

Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Nja.. Nu finns det beprövad teknik som använts sedan andra världskriget för att detektera metallföremål på marken eller i vattnet från flygfarkoster.

https://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_anomaly_detector

Jo, och speciellt på så grunt vatten kan det ju inte vara några problem. Men jag fattar inte varför han inte gav sig ut på djupt, öppet hav och dumpade kroppsdelarna där? Eller sänkte ubåten där och simmade i land - det hade varit förenat med vissa risker, men M var ju en risktagare. Han planerade ju att bli uppskjuten i en raket, så snart oddsen för att överleva färden var 30 procent. Och han åkte omkring i en osäker ubåt...

Man skulle ha trott att en sådan man hellre skulle ha gamblat på, att han antingen drunknat eller klarat sig och fått fortsätta sitt liv. Hellre än att nästan säkert åka fast och få ruttna bort i fängelse. Det var inte karakteristiskt för honom; man undrar ju vad som hände den natten egentligen..?
Citera
2017-12-15, 04:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
[/b]
Jag är inte det minsta upprörd. Jag glömmer bara att lusa ner med smiliysar
1/ Varför skulle en man som har en sexuell läggning välja att leva med en kvinna som har en helt annan sexuell läggning?
När det sexuella spelar ganska stor roll i ett äktenskap. Det är ju samlivet som håller ihop ett par.
Så varför i hela fridens namn skulle han ha en fru som han inte kan dela sina intressen med?
Manifests shower visas väl i något rum. För övrigt är det väl en BDSM klubb som vanligt med lite tuffare varianter kanske.
Så det är högst sannolikt att de som alla andra par har gemensamma vänner och gemensama fritidsaktiviteter.
Det behöver ju inte betyda att S har läggning för värsta sadistiska sexet. Men säkerligen SM. Det är inte ovanligt heller att par byter roller med varandra också.
Så varför i hela friden skulle de ha sex på något annat vis som inte passar någon av dem?
Det här med Madonna/Hora komplex beror nog främst på olyckliga äktenskap i gamla tider.
Men det kan också vara så att en man hade en fru som han älskade men som inte hade sexlust så blev det att han gick till andra. Och det finns säkert de som inte vågar erkänna för sin fru att de har någon Parafili som SM tex och betalar en dominatrix. Men idag är allt sådant här så öppet så jag tror att det nästan är borta helt. Det var så som det var förr i världen. 1900-talet som både du och jag minns. Men inte nu 2000-talet.PST: Väldigt många män vill skryta med en väldigt ung tjej vid sin sida nuförtiden iallafall.Statuspryl för rika gubbar.

2/ Men varför har Madsen inte skyllt på det då? det hade varit mycket mer trovärdigt än de tre rövarhistorier han kommit på hitintills. Sedan vet inte någon av oss vad polisen har. Men åtalspunkterna får vi veta i samband med åtalet innan årsskiftet. Mycket svårt att tro att de helt plötsligt skulle ändra mord till dråp i sista stund. Madsen vill ju inte ens prata med dem.
Vad KW har för sexuell historia vet ju polisen redan. Det utreddes samtidigt som PMs. Och om det varit några uppséendeväckande misstankar om strypsex så hade åtalet ju gällt dråp.
Du får nog se det som att polisen har vad de behöver för att väcka åtal för mord.
Kunde de inte bevisa det så hade ju åtalet dröjt. Det är vi som inte vet.
PS: Jag är inte upprörd det minsta. Men jag tycker ändå att du är en tokfia ej illa ment.

Du får tro vad du vill, men jag vet vad jag vet om hur män fungerar... (Inte alla förstås.) Och öppet är det fortfarande inte. Jag vet inte vilka miljöer du lever i, men på min arbetsplats t.ex. skulle det skapa mycket tryckt stämning och många frågor om lämplighet o.s.v., om en kollega plötsligt skulle börja berätta om sina sadistiska sexfantasier på kafferasten. Och jag har svårt att tänka mig någon arbetsplats, faktiskt, där en person skulle komma undan med att berätta om sådant, och allt skulle vara som förut efter det. Nä. (Ja förutom på RFSL då. Deras kaffesnack vill man nog inte höra.)

Ja, det hade varit mer trovärdigt än alla olycksscenarierna, men det hade också satt honom i en sämre dager. Och nu kanske han inser att han inte har någon trovärdighet kvar. Att det inte är någon idé att dra ytterligare en historia - ens om den är sann.
Citera
2017-12-15, 04:26
Medlem
Citat:
Klart han visste. Något säger mig att han gått med sånna tankar i mycket lång tid. Detta fanatiska/maniska interesset för ubåtar och raketer var nog ett sätt att hålla dessa bestialska tankar på avstånd. Han "behandlade" nog sig själv Madsen.
Självmedicinerade med fantasier och sköt upp att gå till psykiatrin. Han blev ju inte färdig till att gå färdigt hos läkare för huvudskadan heller. Så kanske "doern" var begravd i jobb och tänkte på det när det var jobbigt och sedan glömde det när det blev en bättre period. Jag skälv är sådan att jag glömmer när jag jobbar. Kan liksom bara koncentrera mig på en sak. Kanske det var lika dant med PM. Kanske han hade för många problem på en och samma gång och kunde inte prioritera, samtidigt som han var pressad av jobbet. Hur som helst kunde han stålsatt sig och avbrutit ubåtsturen. Inbillar jag mig iallafall.
Citera
2017-12-15, 04:41
Medlem
Citat:
Du får tro vad du vill, men jag vet vad jag vet om hur män fungerar... (Inte alla förstås.) Och öppet är det fortfarande inte. Jag vet inte vilka miljöer du lever i, men på min arbetsplats t.ex. skulle det skapa mycket tryckt stämning och många frågor om lämplighet o.s.v., om en kollega plötsligt skulle börja berätta om sina sadistiska sexfantasier på kafferasten. Och jag har svårt att tänka mig någon arbetsplats, faktiskt, där en person skulle komma undan med att berätta om sådant, och allt skulle vara som förut efter det. Nä. (Ja förutom på RFSL då. Deras kaffesnack vill man nog inte höra.)

Ja, det hade varit mer trovärdigt än alla olycksscenarierna, men det hade också satt honom i en sämre dager. Och nu kanske han inser att han inte har någon trovärdighet kvar. Att det inte är någon idé att dra ytterligare en historia - ens om den är sann.
Det hade underlättat om du läst på om parafilier.
Ingen jä-la människa skulle sitta på en fikarast och glatt berätta att de hade nekrofili,pedofili eller sexualsadism som läggning. Det är OLAGLIGT/KRIMINELLT. Det är ju som att berätta på fikarasten,-Jag är mördare!De övriga parafilierna är inget konstigt. PM var ju öppen om sitt SM intresse (men han berättade inte sanningen att han innerst inne var sexualsadist inte ens för S ,bara viskade det till Fessor, katten som var nekrofil..). Och det här hade du vetat om du läst på. Ingen av er läser på. Att skriva så okunnigt som du gör visar att du inte förstått ett barr. Nu är jag upprörd på riktigt.
Återkom inte i detta ämnet förrän ni läst på!GRRRRRrrrrMORRRrrrrrrrrrrrFÖrrrrrrBasKadNuuuuuu
Citera
2017-12-15, 04:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det hade underlättat om du läst på om parafilier.
Ingen jä-la människa skulle sitta på en fikarast och glatt berätta att de hade nekrofili,pedofili eller sexualsadism som läggning. Det är OLAGLIGT/KRIMINELLT. Det är ju som att berätta på fikarasten,-Jag är mördare!De övriga parafilierna är inget konstigt. PM var ju öppen om sitt SM intresse (men han berättade inte sanningen att han innerst inne var sexualsadist inte ens för S ,bara viskade det till Fessor, katten som var nekrofil..). Och det här hade du vetat om du läst på. Ingen av er läser på. Att skriva så okunnigt som du gör visar att du inte förstått ett barr. Nu är jag upprörd på riktigt.
Återkom inte i detta ämnet förrän ni läst på!GRRRRRrrrrMORRRrrrrrrrrrrrFÖrrrrrrBasKadNuuuuuu

OK, men jag tror inte att det är vanligt att folk sitter på kafferasten och berättar att de har skickat efter en dominatrixdräkt ifrån det-och-det postorderföretaget heller, för att överraska gubben. Tror du? öppet är det fortfarande inte.

Du kan inte veta om han berättade det för S. Hon kan mycket väl ha fått höra hans bikter om sådant i intima stunder, hon kan ha försökt stötta honom också. Det vet vi inget om. Men jag hoppas att vi får veta det på rättegången. S måste dock inte vittna, eftersom man inte måste vittna mot sin man/hustru om man inte vill. (Detta gäller åtminstone i Sverige.)
Citera
2017-12-15, 05:08
Medlem
Citat:
Jag sa inte vitt äktenskap, jag sa att han kanske hade normalt sex med frun. Varför skulle han inte ha kunnat det - om han inte kunde det så var han ju mycket sjuk. Och ja det som du beskriver som "hora-madonna-komplexet" är mycket vanligt bland män. Män som har tillgång till samliv hemma, går ändå till prostituerade för att få leva ut de fula sakerna som de inte vill eller vågar be sin fru om. Detta måste du väl känna till, i din ålder..? Det handlar inte om att de skulle vilja ta ut skilsmässa men inte kan, utan att de vill ha en sådan städad och ordentlig fru som de har, och att de älskar henne. Kvinnorna som är pigga på sexuella avarter är förmodligen svårare att älska, inte lika representativa, inte lika lämpliga som mödrar o.s.v.. Män som har haft möjlighet har i alla tider delat upp sina kvinnor på det sättet.

Det M är misstänkt för nu är för övrigt så mycket "värre", så jag förstår inte varför du blir så upprörd?

Angående frivilligt strypsex så kan inte polis och åklagare veta om det var det eller inte, oavsett hur mycket de säger att de har en bra bild av vad som hände. Det kommer att bli mycket svårt för dem att motbevisa, om M påstår att det var så och om det visar sig att K också har en sådan sexuell historia.

Mig veterligen är BDSM fortfarande sjukdomsklassat, även om RFSL och liknande organisationer i andra länder kämpar för att flytta gränserna ännu ett stycke åt Helvete och få bort sjukdomsklassningen. För övrigt är det alltid politiska beslut som styr vilka läggningar (eller perversioner, vilket är ett bättre uttryck) som sjukdomsklassas eller inte, det är ingen exakt vetenskap som säger att homosexualitet är normalt t.ex.. Utan det beror på vilka strömningar som finns i den delen av världen just då, när dessa beslut tas. Själv anser jag att även homosexualitet är en sjukdom, och jag tror att vi kommer att gå tillbaka till den synen med tiden.
Om man vill framstå som besittande av en viss, åtminstone rudimentär intelligens är det av vikt att man är konsekvent.

Det är du inte.

Sedan vill jag att du verifierar med en beskrivning av diagnoskriterierna för det du kallar "bdsm". Eller är det, återigen något du dragit ur din breda röv?

Till sist undrar jag varför man ska avnormalisera till exempel homosexualitet när all inser att det inte är något problem med att det finns öppet homosexuella, i samhället? (Utöver det att emotionellt omogna, sådana som du, känner sig hotade.)

Jag vet att du inte svarar mig men jag skriver det här inlägget för att alla de som läser här ska se jur korkad du är.
Citera
2017-12-15, 05:18
Medlem
Citat:
OK, men jag tror inte att det är vanligt att folk sitter på kafferasten och berättar att de har skickat efter en dominatrixdräkt ifrån det-och-det postorderföretaget heller, för att överraska gubben. Tror du? öppet är det fortfarande inte.

Du kan inte veta om han berättade det för S. Hon kan mycket väl ha fått höra hans bikter om sådant i intima stunder, hon kan ha försökt stötta honom också. Det vet vi inget om. Men jag hoppas att vi får veta det på rättegången. S måste dock inte vittna, eftersom man inte måste vittna mot sin man/hustru om man inte vill. (Detta gäller åtminstone i Sverige.)
Nej,folk brukar inte snacka alls om sitt sexliv på jobbet. Men med arbetskamrater som man umgås med på fritiden. Jag har varit med en arbetskamrat i värsta porrshoppen och köpt 3 dussin dildosar som rekvisita till en grej. Vi hade skitkul och höll på att garva ihjäl åt gubbarna som storögdt glodde på mängden dildos och oss. När det gäller BDSM-klubbar har du väl sett på tv. Ofta är det från Danmark och paren har ju sex på klubben.Så självklart går S dit med PM krypandes i hundkoppel eller vise versa. Eller så är inte det deras grej.
Det kan jag inte veta,nej. Kanske S visste om hans fantasier.Kanske hon stöttade honom och tjatade att han skulle gå till läkare. Men så blev PM bättre och tyckte att det ej behövdes.Kanske.
Fråga om du undrar om sexualsadism. Jag orkar inte älta om det varje dag.När de som har åsikter om det inte jiter läsa ändå.
Du kommer inte att få veta något skvaller från makarna Madsens sovrum i rättegången.. Och jag tänker inte tala om S igen eller DKs sexliv. Ingen av dem är inblandade i PMs brott.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-15 kl. 05:31.
Citera
2017-12-15, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Om man vill framstå som besittande av en viss, åtminstone rudimentär intelligens är det av vikt att man är konsekvent.

Det är du inte.

Sedan vill jag att du verifierar med en beskrivning av diagnoskriterierna för det du kallar "bdsm". Eller är det, återigen något du dragit ur din breda röv?

Till sist undrar jag varför man ska avnormalisera till exempel homosexualitet när all inser att det inte är något problem med att det finns öppet homosexuella, i samhället? (Utöver det att emotionellt omogna, sådana som du, känner sig hotade.)

Jag vet att du inte svarar mig men jag skriver det här inlägget för att alla de som läser här ska se jur korkad du är.
Jag svarade på det inlägget. Men jag missade att läsa på slutet ,tack och lov.
Var någonstans i Skandinavien klassas det som sjukdom? Och var i Europa klassas homosexualitet som sjukdom????
Citera
2017-12-15, 06:16
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Men sexualsadism grundläggs tidigt i barndomen pga miljön (kanske också arv). Så att PM har den parafilin kan han inte rå för. Men eftersom han har "sunda kärnvärderingar" dvs att han är en tänkande,reflekterande människa så har han haft ett val. En lågbegåvad som Ekelund reflekterar nog inte över så mycket mer än näsan räcker.Men Ekelund kan nog skilja på rätt och fel. Men fattar inte att hans problem går att behandla. Det tror jag PM visste. Å andra sidan blir vi kanske förvånade när RPU blir känt? Även om jag inte tror det.
Ett barn "rår inte för" vad det utsätts för som liten.
En vuxen, tänkande människa rår för att denne bejakar och förstärker sina grymma, mordiska sadistfantasier. En vuxen, tänkande och reflekterande människa som iscensätter sin vedervärdiga och grymma fantasi - den personen har med total medvetenhet gjort sitt val, att bli detta omänskliga monster som utför denna bestialiska gärning. För sina lustars skull.
Och, hade han nu inte åkt fast så hade han med största sannolikhet fortsatt.
Det hade blivit fler offer än Kim.
Det kanske det redan finns, det vet vi inte.
Citera
2017-12-15, 06:33
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Mig veterligen är BDSM fortfarande sjukdomsklassat, även om RFSL och liknande organisationer i andra länder kämpar för att flytta gränserna ännu ett stycke åt Helvete och få bort sjukdomsklassningen. För övrigt är det alltid politiska beslut som styr vilka läggningar (eller perversioner, vilket är ett bättre uttryck) som sjukdomsklassas eller inte, det är ingen exakt vetenskap som säger att homosexualitet är normalt t.ex.. Utan det beror på vilka strömningar som finns i den delen av världen just då, när dessa beslut tas. Själv anser jag att även homosexualitet är en sjukdom, och jag tror att vi kommer att gå tillbaka till den synen med tiden.
Själv anser jag nästan att kombinationen fördomsfull/lågintelligent/faktaresistent/empatistörd borde kunna klassas som en sjukdom med tanke på allt helvete det ställer till för människor med hjärta och hjärna i behåll, oavsett sexuell läggning, härkomst m.m. Allt detta hat som bottnar i okunskap och rädsla som genererar oerhört ondskefulla tankar och gärningar.

Förresten, det är Madsen som flyttat gränserna ännu ett stycke åt helvetet med det han gjorde mot Kim, för egen njutnings skull.
Madsen är en djävul, ett ondskans redskap.
Citera
2017-12-15, 06:38
Medlem
Honan6s avatar
Kim Wall var en ung duktig journalist som drogs till att skriva om knepiga människor. Varför, kanske hon berättat för sin omgivning. Hur som, ledde det till hennes död (vila i frid).

Madsen, en galen självutnämnd ingenjör (studierna ej fullföljda) som ville skjuta upp sig i rymden och sexualsadistiskt mörda i en ubåt. Därtill enligt egen utsago fascinerad av rollfiguren Bateman i filmen American Psycho.

Kanske Madsen slutade skilja på fantasi och verklighet? Se filmen American Psycho, så ger det anledning att börja fundera på om Madsen haft en rejäl kamerautrustning riggad i båten. Det finns sannerligen anledning till att misstänka att han förevigat sitt långdragna utstuderade sexualsadistiska mord då han penetrerat Kim med kniv i underlivet.
Polisen bör söka efter mer än mobilerna.

Medan vi spekulerar spelas filmen om Kims död upp i Madsens huvud om och om. Ingen kan ta ifrån honom hans njutning. Tyvärr tror jag inte det finns något vett kvar i honom - om det nånsin funnits. Om vettet skulle skymta fram, så bör han avge hela sanningen och ta sig av daga. För allas skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in